Bi-Fuel of Diesel?

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Ja, ik heb er zeker een reden voor; 5 minuten na aankoop van de V70 konden we al gebruik maken van de garantie, want de motor startte niet meer. Later is er ook nog een boel kapotgegaan.
Ik zou zelf nog een extra half jaar garantie erbij kopen, je weet nooit wat er mis kan gaan.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Je kunt tegenwoordig ook zelf de garantie regelen via internet. Dus los van wat de verkoper biedt. Zo kun je zelfs garantie kopen, wanneer je de auto particulier aanschaft, bijvoorbeeld via marktplaats.

Koop je een auto zonder garantie, dan is de prijs daar veelal ook naar. Zorg er dan ook altijd voor dat je bij je aanschaf wat reserve overhoudt voor eventuele defecten.

Garantie is ook niet alles. Meestal gaat 'r iets kapot, als de garantie net is afgelopen. Heb je daar mooi voor niets voor betaald...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

NOS schreef:Ja, ik heb er zeker een reden voor; 5 minuten na aankoop van de V70 konden we al gebruik maken van de garantie, want de motor startte niet meer. Later is er ook nog een boel kapotgegaan.
Ik zou zelf nog een extra half jaar garantie erbij kopen, je weet nooit wat er mis kan gaan.
Zou ik ook roepen als ik de knaken niet zelf hoefde op te hoesten.

De lol is juist om na enig speurwerk voor relatief weinig geld toch een goede ex lease op te snorren. Dat zou mogelijk moeten zijn bij Milano en jawel, ook bij van Aarle. Om er nog maar eens een te noemen.

Gewoon goed kijken naar de auto, boekjes napluizen. Weten wat er bij welke km stand moet gebeuren.
In de boekjes kun je meteen zien welke dealer het onderhoud heeft verzorgd. Neem contact met hun op. Ze zullen nooit te beroerd zijn om je van alle info te voorzien.
Als de wagen normaal is onderhouden is de kans dat er gekke dingen gebeuren gewoon klein te noemen. Al die excessen die je hier leest en die het hardst geroepen worden zijn ook gewoon excessen.

Mocht je dan wel voor onvoorziene kosten komen te staan is er nog geen man over boord. Je had namelijk een duizend of drie bespaard op een dealerprijs. Mocht je die onverhoopt toch nog uit moeten geven heb je weer een tiptop auto en nog steeds niet echt geld weggegooid.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

En zo is het maar net Hans. Die gedachte heb ik ook.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Battersea schreef:In de prijsklasse waarin ik aan het zoeken ben (16K - 19K) is de kilometerstand meestal zo dat er in ieder geval een nieuwe distributieriem omheen zou moeten (en de rest...) en dat kun je vergeten bij een club als Milano... Goedkoop is dan wrs al snel duurkoop...
Valt mee, meestal zijn het lease-auto's met circa 170.000 - 180.000 op de teller. Dan is bij 150.000 de D-riem al gedaan. Kijk dit goed na.

Overigens zag ik net dat Milano zijn prijzen wel iets naar boven heeft bijgesteld.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gast

Ik krijg ook het idee, dat Volvo's meer waard worden.
BiFuel helemaal.
Toen ik hem kocht konden ze een LPG auto aan de "straat stenen" niet kwijt.
En nu..................... de hoofdprijs.

oh oh Den Haag. :P
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Inderdaad goedkoop is anders voor een Bifuel, voor het goedkope moet je naar achteraf inbouw kijken
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011

XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

V70_Bifuel schreef:Inderdaad goedkoop is anders voor een Bifuel, voor het goedkope moet je naar achteraf inbouw kijken
vergeet die cilinderkop van > € 1.500,-- dan ook niet mee te nemen in je berekeningen.
Gast

bart simpson schreef:
V70_Bifuel schreef:Inderdaad goedkoop is anders voor een Bifuel, voor het goedkope moet je naar achteraf inbouw kijken
vergeet die cilinderkop van > € 1.500,-- dan ook niet mee te nemen in je berekeningen.
@Bart, voor 1500 euro krijg je bij de Volvo-dealer geen nieuwe cilinderkop gemonteerd!
Dan mag je bijna het dubbele meenemen.
Of bij jouw werkgever wel? :P
Want dan willen wij graag weten wie dat dan is. :wink:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

> € 1.500,-- betekend meer dan € 1.500,--
Ik wilde iemand niet helemaal meteen de stuipen op het lijf jagen
Volvo for life
Gebruikersavatar
Battersea
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 06.04.2007 - 23:43
Locatie: Friesland

Het lijkt wel of iedereen inderdaad naar een 2e hands Volvo op zoek is en de LPG's en Bi-fuels in het bijonder... Sowieso zijn de prijzen aardig aan het stijgen de laatste weken... :( Het is een beetje als met huizen, alle goede stijgen het eerste in waarde... ;) Is alleen nu ik er een aan het zoeken ben niet zo grappig. :(

Nou was ik vandaag bij een niet nader te noemen garage en die wisten mij zéér stellig te vertellen dat de Bi-fuel uitgerust is met een 70 liter benzinetank ipv de 25 liter die hier eerder werd geroepen. Ikke nie meer weet nie... :( Als dat niet zo was, dan was het absoluut géén af fabriek orginele Bi-fuel!

@AlexV70, jij hebt toch een orginele af fabriek Bi-fuel? En daar zit toch géén 70 liter benzinetank in? Dat is met de huidige V70 CNG versies wel zo, omdat het dan niet uitmaakt wat je in de tank gooit, Bio-ethanol of benzine. Is trouwens ook nog wel een optie, die Bio-ethanol auto's. Op de Autoweek site lijkt het alsof de CNG versie al vanaf 2002 leverbaar is geweest...? Weet iemand dat en zo niet wat dan wel de datum is.

@bart, ik was er ook zeker niet vanuit gegaan dat een cilinderkop bij een Volvo voor het schamele bedrag van 1500 euri's zou worden vervangen... ;) De vervanging van de distributieriem van mijn huidige auto kost dat bijna al! :( Een bnzine kopen en dan LPG in laten bouwen is voor mij geen optie, heb al teveel verhalen gehoord van mensen die daar veel problemen (o/a inderdaad de kop) mee hebben gehad. Dan moet je een classic V70 hebben, die kan het motorisch nog wel aan. Maar de aanschaf van een G3 installatie is me ook te duur.
Eigenlijk horen ze los in het Zweedse bos te rijden...

S60 Nordic+ MY2017 Magic Blue
V60 T3 MY2013 Black Saphire
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ Battersea, een CNG heeft ook altijd (zonder uitzondering) een 29 ltr benzinetank.
(een kop kost je los al snel € 1.750,-- ex. de btw ex. montage)
Ik zou zeker geen E85 gaan tanken met een CNG auto, die is daarvoor ongeschikt.
Kortom, alle argumenten voorhanden voor een diesel.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Je kunt het echt heel eenvoudig controleren:

- Bij een originele bi-fuel zit de gasvulaansluiting geintergeerd achter het brandstofklepje. Je kunt dan achter het klepje dus zowel gas als benzine vullen. Een achteraf-inbouw heeft altijd een vulopening elders in de wagen
- Bij een originele bi-fuel is de koelwatertemperatuurmeter vervangen voor een meter voor de inhoud van de gastank. Hierbij is dus het losse kastje met ledje wat veelal bij achteraf-inbouw wordt gebruikt niet nodig.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Bij een bi-fuel was iig de cilinderkop wel voor gas geschikt, al had je bij een bi-fuel weer geen reservewiel.
Waarom mensen op gas willen rijden blijft voor mij een groot raadsel.
Volvo for life
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef:Waarom mensen op gas willen rijden blijft voor mij een groot raadsel.
wellicht omdat er hier advies word gegeven die niet (altijd) klopt. :?:
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ludo schreef:
bart simpson schreef:Waarom mensen op gas willen rijden blijft voor mij een groot raadsel.
wellicht omdat er hier advies word gegeven die niet (altijd) klopt. :?:
je doelt op het benoemen van de vermeende voordelen?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

nee, bv de kop, waarom zou die vervangen moeten worden?, en wanneer?.
en waarom zou je voor lpg een classic moeten hebben?.
<edit>en waarom zou een achteraf geplaatst lpg systeem beterkoop zijn?, wat is het verschil met bi-fuel buiten de kop?.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Als ook op advies van gasinbouwers Volvodealers en Volvospecialisten met regelmaat koppen moeten vervangen ga jij vast niet hard maken dat het niet nodig is, ramon en ramon hadden daarover zeer aardige en ook zeer regelmatige ervaringen.
Mij hoor je niet zeggen dat achteraf geplaats beterkoop is, ik verkoop het in het geheel niet, we hebben tenslotte fatsoenlijk diesels tegenwoordig, dat laatste zal dan ook vast niet nieuw voor je zijn.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Volvodealers en specialisten die op advies van een gasinbouwer de kop moeten vervangen?.
dat klinkt me niet erg geloofwaardig.

er zijn zat Volvo's met de >2000 motoren die nog geen kop nodig gehad hebben na 1,5-2ton.
zelfs hier op het forum zijn er zo'n leden.
vergeet ook niet dat bij problemen, het probleem niet altijd in de lpg installatie zit, de meeste komen voort vanuit de eigenaar!.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

sommige eigenaren willen iets als een probleemloze Volvo op lpg en dat kan soms inderdaad een probleem zijn
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”