Er is op dit forum al veel over geschreven, maar wie kan mij antwoord geven op mijn vraag.
Zit er wel degelijk verschil in de schokbrekers van een fase II (4 spaaks stuur en chroomgrille) en een fase III ( 3 spaaks stuur en blokjes grille)
Het valt mij op dat veel "nieuwere" types beter op de veren staan als andere.
Schokdrekers s40
- Turbodesk
- 5th Gear member
Hallo RPS,
Dat heeft niets met de schokdempers te maken, deze dempen alleen maar en zullen er niet voor gaan zorgen dat de auto hoger komt te staan.
Kan alleen maar met de veren te maken hebben. Ik heb bijvoorbeeld onder mijn V40 Fase 1, ander veren aan de achterkant eronder gezet. Zogenaamde progressive veren, ofwel de blauwe veren van Volvo. Daardoor is de auto aan de achterkant een paar centimeter omhoog gekomen.
Dat heeft niets met de schokdempers te maken, deze dempen alleen maar en zullen er niet voor gaan zorgen dat de auto hoger komt te staan.
Kan alleen maar met de veren te maken hebben. Ik heb bijvoorbeeld onder mijn V40 Fase 1, ander veren aan de achterkant eronder gezet. Zogenaamde progressive veren, ofwel de blauwe veren van Volvo. Daardoor is de auto aan de achterkant een paar centimeter omhoog gekomen.
- RPS
- 2nd Gear member
OK, duidelijk.
Maar daarmee krijg ik waarschijnlijk de auto niet recht op de veren.
Ik heb de achterkant namelijk een keer onder het sleepoog opgekrikt, maar de wagen bleef voor toch hoog op de veren staan.
Maar daarmee krijg ik waarschijnlijk de auto niet recht op de veren.
Ik heb de achterkant namelijk een keer onder het sleepoog opgekrikt, maar de wagen bleef voor toch hoog op de veren staan.
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ja dat klopt, dat kan je alleen maar veranderen door er voor lagere veren onder te zetten. Er zijn meerdere mensen hier op het forum die dat gedaan hebben omdat ze dat mooier vinden.