Hoeveel waarde hechten aan Info uit ANWB-koerslijst?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Frumpy
5th Gear member

Hallo,

Ik ben nog steeds op zoek naar een kwalitatief, maar ook prijstechnisch, goede vervanging van mijn Volvo S80. Daar neem ik even de tijd voor.

Wat mij opvalt als ik de richtprijzen in de ANWB-koerslijst raadpleeg, die dagelijks worden geactualiseerd, is dat er t.o.v. de vraagprijzen bij dealers, etc. nogal forse prijsverschillen naar beneden, maar ook naar boven, kunnen zijn.

Hoe kun je nou beoordelen wat een reële waarde/aankoopprijs is, m.a.w. hoeveel waarde is te hechten aan de informatie in de ANWB-koerslijst?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Niet, de ANWB is een zuiver theoretische indicatie die vaak maar weinig marktconform is
Volvo for life
Ben
Executive Member
Contacteer:

Vroeger had je daar redelijk houvast aan maar met de 100den verschillende uitvoeringen die er nu zijn moet je echt elke auto op zich bekijken en waarderen.
Gewoon zelf een lijstje maken op basis van de gegevens die je kunt vinden en dan gaan kijken en rijden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Battersea
2nd Gear member

Hoe staat de Autoweek carbase lijst hierin dan? Die gebruik ik meestal en dat geeft toch een aardig beeld van de inkoop/verkoop waarde van een auto.
Eigenlijk horen ze los in het Zweedse bos te rijden...

S60 Nordic+ MY2017 Magic Blue
V60 T3 MY2013 Black Saphire
Oceanracer
Geartronic member

Ook de "Boekjes" die de dealer gebruikt voor een" waardebepaling" bij inruil kloppen nooit. Toen ik mijn auto's nog inruilde bij de dealer (nu verkoop ik ze via internet, levert meer op) en ze met hun boekje aan kwamen lopen, was de inruilwaarde altijd veel lager dan de werkelijke waarde. Gelukkig stond er ook altijd een verkoopprijs in, van de auto die ik op het oog had. En daar mocht hij hem dan ook voor verkopen. Als ie niet akkoord ging? Dan niet! Er staan zat auto's te koop!

Ik zou de site van ANWB en Autoweek naast elkaar leggen en dan middelen. Denk dat je dan prima uitkomt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Frumpy
5th Gear member

Thanks voor de adviezen.

Ook hier zal dan wel gelden dat de prijs zonder enige logica bepaald wordt door "wat de gek er voor geeft". Er schijnt ook bij de dealer nog een behoorlijke marge te zijn tussen de vraagprijs en de uiteindelijke verkoopprijs zonder inruil.

Blijf nog wel even kritisch zoeken, tot ik de juiste tegen het lijf loop. :)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”