Zelf onderhoudsbeurt uitvoeren.

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
inimini01
2nd Gear member

Zijn er hier mensen die zelf hun onderhoud uitvoeren op hun wagen.

Ben van plan deze te doen bij 60000km.Waar op letten en wat hoort er allemaal te vervangen of nagekeken te worden bij deze onderhoudsbeurt
Joep S.
1st Gear member

Ik doe al het onderhoud aan mijn auto zelf. Enkel voor software problemen ga ik naar de dealer (is nog maar een keer geweest om even te resetten). Op zich een vrij makkelijke auto om aan te sleutelen als je weet waar je mee bezig bent. Heb je geen technische achtergrond of ervaring met sleutelen, begin er dan niet aan. Laat het werk dan gewoon aan een professional over!

Wat er allemaal bij de 60000 km beurt vervangen moet worden staat in je onderhoudsboekje. Vergeet niet dat wanneer je zelf gaat sleutelen de garantie vervalt. Als je auto nog maar 60000 gelopen heeft zal hij toch ook nog jong zijn en dus in de garantie vallen?
inimini01
2nd Gear member

De Volvo is sinds januari 2 jaar geworden en heeft dus verder geen garantie meer.Technische kennis is geen probleem.Stelde deze vraag omdat je tegenwoordig moet opleten met al deze technologische toestanden.Naar het schijnt zou men bv bij een A klasse moeten opletten wanneer men een verstuiver verwijderd want zelf ontluchten zou een probleem zijn.Gebeurd tegenwoordig automatisch maar daar zou het probleem in zitten.Wat het juist is weet ik niet.

Dus daarom nam ik mijn voorzorgen.
Is er op iets op het dashboard dat aan geeft wanneer de wagen een onderhoud moet hebben.Heb normaal gezien de juiste technische uitleg hoe men moet resetten na een onderhoud.

Mijn volvo is 2.4D model 2005.
Ben
Executive Member
Contacteer:

De dealer hangt de wagen aan de computer om 'm na een beurt te resetten. Hij krijgt dan meteen de software updates die in de tussenliggende tijd zijn gekomen.
Voor zover ik weet en hier gelezen heb kan dat bij een S60 niet handmatig.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Joep S.
1st Gear member

Zelf een verstuiver eruit draaien zou ik ook niet doen. Als ik me niet vergis is de 2.4D een motor met common rail. Op de rail staat een enorm hoge brandstofdruk. Als je een verstuiver wilt demonteren (waarom je het zou willen weet ik niet...) dan moet dus eerst die druk van de rail af! En ook deze diesel zal zichzelf ontluchten, doen 99 van de 100 elektronisch geregelde diesels.

De updates die normaal bij de dealer gebeuren moet ik inderdaad helaas missen. Ik heb een keer wat softwarematig aan mijn automaatbak laten doen (resetten, neutral control uit, in laten stellen dat er nieuwe olie in zat). Ik was daar 100 euro voor kwijt, vind ik toch best veel geld voor een kwartiertje werk. Maar goed zoals zo vaak is beschreven, de dealers zijn gewoon duur. En mijn bak schakeld zijdezacht dus het is me dat geld waard geweest!
inimini01
2nd Gear member

@Ben

Een verstuiver zal ik er ook niet uitdraaien hoor.Dit was maar bij wijze van vb.

Normaal gezien zou volgens deze onderstaande uitleg de onderhoudsreset kunnen worden uitgevoerd.Zou normaal tot 2004 zijn maar zou volgens die persoon van waar dit komt ook kunnen bij later model.

Afbeelding

Afbeelding[img]
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”