Ik hoorde van de garagehouder waar mijn andere autootjes hun jaarlijkse beurt krijgen, dat de Volvo fabrieksgarantie ook behouden blijft wanneer je je Volvo bij een universeel Bovag bedrijf laat onderhouden.
Schijnt een rechterlijke uitspraak over te zijn.
Wie weet daar meer over?
Volvo fabrieksgarantie ook bij onderhoud in Bovag garage
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
- Locatie: Breda
Ja hoor, geldt niet alleen voor Volvo, maar voor alle in Europa verkochte merken.
Is een uitspraak van het Europese Hof in Straatsburg.
Maar om die reparatie tegen fabrieksgarantie te laten plaats vinden, moet je toch bij de officiele merkdealer terecht.
Is een uitspraak van het Europese Hof in Straatsburg.
Maar om die reparatie tegen fabrieksgarantie te laten plaats vinden, moet je toch bij de officiele merkdealer terecht.
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Nou ja, dan had hij toch gelijk.
Is natuurlijk wel een pluspunt. Mij werd laatst door de Volvo dealer nog verteld dat mijn auto voor fabrieksgarantie altijd Volvo dealer onderhouden moet zijn. M.a.w. je moet altijd naar die "sharks" toe.
Is natuurlijk wel een pluspunt. Mij werd laatst door de Volvo dealer nog verteld dat mijn auto voor fabrieksgarantie altijd Volvo dealer onderhouden moet zijn. M.a.w. je moet altijd naar die "sharks" toe.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40968
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Hoe nieuwer de auto, des te meer electronica die alleen door de merkdealer kan worden behandeld. Geldt niet alleeen voor Volvo maar voor élk merk. Niks 'sharks' dus maar gewoon vakmensen die de auto verzorgen volgens fabrieksspecificatie.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Het begrip vakmensen is de laatste tijd wel verwaterd, met name bij de merkdealers.
Waarom zal ik voor een kersverse monteur in opleiding, die voor een klus 3 uur nodig heeft, terwijl een ervaren monteur dat in 1 uur doet, hetzelfde tarief per uur moeten betalen?
Het verschilt natuurlijk per garage, maar ik houd het tegenwoordig bij mijn universele Bovag garage, tenzij het niet anders kan. Want deze werkt ook uitsluitend met originele onderdelen en "echte" ervaren vakmensen.
Waarom zal ik voor een kersverse monteur in opleiding, die voor een klus 3 uur nodig heeft, terwijl een ervaren monteur dat in 1 uur doet, hetzelfde tarief per uur moeten betalen?
Het verschilt natuurlijk per garage, maar ik houd het tegenwoordig bij mijn universele Bovag garage, tenzij het niet anders kan. Want deze werkt ook uitsluitend met originele onderdelen en "echte" ervaren vakmensen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Daar kan ik me volledig in vinden, en dan is het (kostebare) werk vaak nog niet goed uitgevoerd.Frumpy schreef:Waarom zal ik voor een kersverse monteur in opleiding, die voor een klus 3 uur nodig heeft, terwijl een ervaren monteur dat in 1 uur doet, hetzelfde tarief per uur moeten betalen?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Daarom hebben álle Volvo dealers in Nederland afspraken gemaakt, samen met Volvo Nederland. Bij elke dealer betaal je een vaste prijs voor beurten en reparaties. Die prijs staat vast, dus als er een onervaren monteur aan werkt die er 2 uur langer over doet dan is dat voor kosten van de dealer. Je weet precies waar je aan toe bent, geen verrassingen!Frumpy schreef:Het begrip vakmensen is de laatste tijd wel verwaterd, met name bij de merkdealers.
Waarom zal ik voor een kersverse monteur in opleiding, die voor een klus 3 uur nodig heeft, terwijl een ervaren monteur dat in 1 uur doet, hetzelfde tarief per uur moeten betalen?
Het verschilt natuurlijk per garage, maar ik houd het tegenwoordig bij mijn universele Bovag garage, tenzij het niet anders kan. Want deze werkt ook uitsluitend met originele onderdelen en "echte" ervaren vakmensen.
Daar komt bij dat je als de Volvo bij de dealer in onderhoud is je tussen de beurten door langs kan komen voor lampjes en dat die kosteloos worden vervangen (alleen "buiten" verlichting behalve side markers), een litertje olie bij de gratis tussencheck ook niet berekend wordt en je gratis Volvo Assistance hebt tot de auto 10 jaar oud is, daarna kost het geloof ik 35 eu. Dus de ANWB Wegenwacht kan de deur uit. Tot slot ben ik er van overtuigd dat een aantoonbaar dealer onderhouden auto een hogere restwaarde heeft.
Heb je die voordelen ook meeberekend??
Walter
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Een dealer onderhouden auto is niet meer waard dan een universele Bovag garage onderhouden auto. Alleen als je hem bij de Volvo dealer inruilt op een overprijste occasion of nieuwe auto.
Eigen ervaring!
Bij andere merkendealers/handelaren is die evenveel of evenweinig waard, als je maar kunt aantonen middels serviceboekje. EN dan maakt het niet uit of het door Volvo of door een universele Bovag gedaan is.
Voor een grote beurt, incl. bougies, alle filters (ook de brandstoffilter), olie, multiriem en distributieriem + spanrol (alles originele onderdelen) en bijvullen airco was ik bij mijn vorige S80 nog geen 400 Euro kwijt. Bij de Bovag vakgarage.
Hoeveel is dat ook al weer bij Volvo? En dan heb je nog niet de garantie dat het goed gedaan is.
Wat betreft Volvo Assistance Card heb je deels gelijk, omdat een ANWB combilidmaatschap nog veel meer voordelen biedt dan alleen de Wegenwacht. Denk maar alleen aan de lage verzekeringspremies via Unigarant voor een all-risk verzekering.
Ik heb de nodige ervaring met dealers en dealeronderhouden auto's, dat ik stellig durf te beweren dat het een fabeltje is dat je voor een waardevaste auto de merkendealer trouw moet blijven.
Oh ja, een bijkomend voordeel vind ik ook, dat je bij "mijn" vakgarage direct terecht kunt voor een diagnose. Kan een kwartiertje duren, maar je wordt geholpen. Bij de dealer kun je je auto neerzetten, omdat er pas de volgende ochtend naar gekeken wordt.
Toch allemaal kleine persoonlijke dingen, die ik enorm kan waarderen.
Zal misschien ook wel per dealer nog verschillen, maar mijn ervaringen met Niham, Forepark Den Haag, waren niet de allerbeste.
Eigen ervaring!
Bij andere merkendealers/handelaren is die evenveel of evenweinig waard, als je maar kunt aantonen middels serviceboekje. EN dan maakt het niet uit of het door Volvo of door een universele Bovag gedaan is.
Voor een grote beurt, incl. bougies, alle filters (ook de brandstoffilter), olie, multiriem en distributieriem + spanrol (alles originele onderdelen) en bijvullen airco was ik bij mijn vorige S80 nog geen 400 Euro kwijt. Bij de Bovag vakgarage.
Hoeveel is dat ook al weer bij Volvo? En dan heb je nog niet de garantie dat het goed gedaan is.
Wat betreft Volvo Assistance Card heb je deels gelijk, omdat een ANWB combilidmaatschap nog veel meer voordelen biedt dan alleen de Wegenwacht. Denk maar alleen aan de lage verzekeringspremies via Unigarant voor een all-risk verzekering.
Ik heb de nodige ervaring met dealers en dealeronderhouden auto's, dat ik stellig durf te beweren dat het een fabeltje is dat je voor een waardevaste auto de merkendealer trouw moet blijven.
Oh ja, een bijkomend voordeel vind ik ook, dat je bij "mijn" vakgarage direct terecht kunt voor een diagnose. Kan een kwartiertje duren, maar je wordt geholpen. Bij de dealer kun je je auto neerzetten, omdat er pas de volgende ochtend naar gekeken wordt.
Toch allemaal kleine persoonlijke dingen, die ik enorm kan waarderen.
Zal misschien ook wel per dealer nog verschillen, maar mijn ervaringen met Niham, Forepark Den Haag, waren niet de allerbeste.
Ik kan altijd even langs komen om de auto uit te lezen als DE beruchte lampjes weer eens gaan branden. Nu moet hij nog een keer weg om het definitief op te lossen voor hij uit de garantie is. Ik denk dat de meeste universele garage's je auto toch niet kunnen uitlezen.
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Misschien niet alle, maar waar ik hem breng wel.Ik denk dat de meeste universele garage's je auto toch niet kunnen uitlezen.
Ik heb op mijn huidige S80 ook nog iets van 8 maanden Volvo Selected Car garantie, dus daar maak ik ook wel gebruik van. Maar daarna is het echt weer afgelopen. Ik hoef niet op de "kleintjes" te letten, maar ben ook geen dief in eigen portemonnee. Bovendien wil ik dat een onderhoudsbeurt en reparatie goed uitgevoerd wordt. Helaas heeft de Volvo dealer bij mij in de buurt, Niham, behoorlijk wat steekjes laten vallen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Volgens mij is topic hier ruimschoots verlaten..... de stelling was dat een Bovaggarage de fabrieksgarantie niet in de weg zou zitten.Frumpy schreef:Een dealer onderhouden auto is niet meer waard dan een universele Bovag garage onderhouden auto. Alleen als je hem bij de Volvo dealer inruilt op een overprijste occasion of nieuwe auto.
Eigen ervaring!
Bij andere merkendealers/handelaren is die evenveel of evenweinig waard, als je maar kunt aantonen middels serviceboekje. EN dan maakt het niet uit of het door Volvo of door een universele Bovag gedaan is.
Dat gaat dus uitsluitend op voor een nieuwe auto.
Als hij voor het uitlezen van storingen naar een dealer gaat en originele delen gebruikt zal dat vast zo zijn, als hij zelf storingen meent te kunnen lezen/oplossen met zn pc en niet originele delen gebruikt zal dat zeker niet zo zijn, los daarvan wordt de bovaggarage niet geinfomeerd over modificaties op jouw kostbaar nieuw bezit, ik durf o.a. daardoor de stelling wel aan dat een dealerauto wel degelijk de betere is.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Er zit een periode van coulance op van 12 mnd na het verstrijken van de fabrieksgarantie, die periode heet coulanceperiode en geen fabrieksgarantie, deze stopte namelijk met 24 maanden.Frumpy schreef:Dat gaat ook op voor een jonge gebruikte auto, mits de door de Volvo fabriek gehanteerde termijn van 4(?) jaar niet overschreden is.Bart Simpson:
Dat gaat dus uitsluitend op voor een nieuwe auto.
Dus het gaat hier toch echt uitsluitend over nieuwe auto's.
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Aha, dat is dan duidelijk.
Zoals bijv. laatst met die koelvin, waardoor mogelijk motorschade/motorbrand kon ontstaan?

Niet geinformeerd OK, maar heb je wel recht op modificaties als je via een universele bovag garage laat onderhouden?los daarvan wordt de bovaggarage niet geinfomeerd over modificaties op jouw kostbaar nieuw bezit,
Zoals bijv. laatst met die koelvin, waardoor mogelijk motorschade/motorbrand kon ontstaan?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Natuurlijk heb je dat recht, in het geval van de fan werden de klanten rechtstreeks benaderd, maar in andere gevallen niet, dat lijkt me dus bepaald een nadeel van de universele garage als die niet bij machte is om kennis te nemen van modificaties voor jouw Volvo.Frumpy schreef:Aha, dat is dan duidelijk.
Niet geinformeerd OK, maar heb je wel recht op modificaties als je via een universele bovag garage laat onderhouden?los daarvan wordt de bovaggarage niet geinfomeerd over modificaties op jouw kostbaar nieuw bezit,
Zoals bijv. laatst met die koelvin, waardoor mogelijk motorschade/motorbrand kon ontstaan?
Na wat jaren rijdt er een misschien wel een onveiliger Volvo rond doordat de voorgeschreven modificaties nooit zijn uitgevoerd.
Voor de goede orde, ik trek de vakkundigheid van die universele garage absoluut niet in twijfel, het is alleen niet mogelijk dat men daar alle ins en outs van alle merken beheerst.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat ik ervan overtuigd ben.Een dealer onderhouden auto is niet meer waard dan een universele Bovag garage onderhouden auto. Alleen als je hem bij de Volvo dealer inruilt op een overprijste occasion of nieuwe auto.
Eigen ervaring!
Wat het kost hangt af van diverse dingen, zoals motortype. Persoonlijk hou ik graag Originele onderdelen op mijn auto, zal niet de eerste keer zijn dat een motor minder loopt na montage van universele bougies bv.Bij andere merkendealers/handelaren is die evenveel of evenweinig waard, als je maar kunt aantonen middels serviceboekje. EN dan maakt het niet uit of het door Volvo of door een universele Bovag gedaan is.
Voor een grote beurt, incl. bougies, alle filters (ook de brandstoffilter), olie, multiriem en distributieriem + spanrol (alles originele onderdelen) en bijvullen airco was ik bij mijn vorige S80 nog geen 400 Euro kwijt. Bij de Bovag vakgarage.
Dit stoelt blijkbaar op een zeer slechte ervaring. Hoe weet je zeker dat jouw garage het wel goed doet dan? Blijft toch een kwestie van vertrouwen!Hoeveel is dat ook al weer bij Volvo? En dan heb je nog niet de garantie dat het goed gedaan is.
Mijn auto is ook bij Volvo Insurance verzekerd... Zo "hep ieder voordeel ze nadeel"Wat betreft Volvo Assistance Card heb je deels gelijk, omdat een ANWB combilidmaatschap nog veel meer voordelen biedt dan alleen de Wegenwacht. Denk maar alleen aan de lage verzekeringspremies via Unigarant voor een all-risk verzekering.
Dit is duidelijk gebaseerd op een aantal slechte ervaringen, jammer dat hierdoor "alle" dealers hetzelfde zijn. Uit mijn ervaringen (werk al de nodige jaren hier in Waddinxveen) weet ik dat het anders kan. Als we iemand heel snel verder kunnen helpen is dat toch beter dan de auto te laten staan? Ben met je eens dat deze werkwijze jammer is.Ik heb de nodige ervaring met dealers en dealeronderhouden auto's, dat ik stellig durf te beweren dat het een fabeltje is dat je voor een waardevaste auto de merkendealer trouw moet blijven.
Oh ja, een bijkomend voordeel vind ik ook, dat je bij "mijn" vakgarage direct terecht kunt voor een diagnose. Kan een kwartiertje duren, maar je wordt geholpen. Bij de dealer kun je je auto neerzetten, omdat er pas de volgende ochtend naar gekeken wordt.
Het is belangrijk dat je je bij de huidige garage op je gemak voelt!! En dat dat bij de NIHAM niet het geval is, is vervelend. Hopelijk wil je van ons aannemen dat het niet gelijk is bij alle dealers.Toch allemaal kleine persoonlijke dingen, die ik enorm kan waarderen.
Zal misschien ook wel per dealer nog verschillen, maar mijn ervaringen met Niham, Forepark Den Haag, waren niet de allerbeste.
Dit mond uit in een welles-nietes discussie waar we niet uitkomen. Iedereen heeft zijn voorkeuren en dat mag gelukkig ook.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Tja, ik had duidelijk geschreven, dat in dit geval originele onderdelen gebruikt zijn.Wat het kost hangt af van diverse dingen, zoals motortype. Persoonlijk hou ik graag Originele onderdelen op mijn auto, zal niet de eerste keer zijn dat een motor minder loopt na montage van universele bougies bv.
Om je even uit de droom te helpen. Hetzelfde grapje zou bij Niham, en ik neem aan, dat dat die eerlijke universele Volvo-dealer prijzen zijn, zo'n 800 Euro gekost hebben.
Ik wil ook niet generaliseren wat betreft de kwaliteit van de Volvo dealer, daar geef ik je absoluut gelijk in. Het is natuurlijk altijd gebaseerd op persoonlijke ervaringen. Er zijn er ook die hun werk uitstekend doen, maar een prijsverschil van zo'n 100% (400 euro) voor bovenstaande werkzaamheden vind ik ook niet te verwaarlozen.

- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Misschien ben ik een roepende in de woestijn maar wat hebben deze ervaringen met de topic van doen?
Als door "ondeskundiigheid" van jouw universele garage er iets niet goed afgesteld staat en er is een gevolgschade binnen de fabrieksgarantieperiode is het toch echt rekening garage en niet rekening Volvo.
Als door "ondeskundiigheid" van jouw universele garage er iets niet goed afgesteld staat en er is een gevolgschade binnen de fabrieksgarantieperiode is het toch echt rekening garage en niet rekening Volvo.
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Helemaal niets. Ben het met je eens. Ik reageer alleen maar op reacties. Voor mij was de kous al af na jouw verhelderende fabrieksgarantie verhaal.Misschien ben ik een roepende in de woestijn maar wat hebben deze ervaringen met de topic van doen?
