Resetten van foutcodes en storingen.

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Bernard
1st Gear member

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb deze auto uit Duitsland geimporteerd, maar ik kan inderdaad proberen in Nederland coulance te claimen.
Max
7th Gear member

Frumpy schreef:Heb wel het afgelopen weekend gehad dat ik tijdens het rijden de cruise control niet kon inschakelen. Tekst in display "Cruise" verscheen ook niet.

Moest de auto eerst langs de kant zetten, opnieuw starten. Toen deed ie het weer. Is slechts 1 keer gebeurd.

Kan dat dus ook met die gasklep samenhangen?
Het kan zijn dat je SWM (Steering Wheel Module) niet helemaal goed meer is. Als het nog een keer gebeurt, controleer dan ook of de knipperlichten het nog doen. Als dat niet zo is, dan zit er een storing bij de SWM en kun je beter even bij de dealer langs.

Bij mij is de SWM ook al een keer kapot gegaan:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=#170738
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Bernard
1st Gear member

Het probleem met de cruisecontrol is een gevolg van de fout van de pedaalsensor. Bij mijn V70 gebeurt hetzelfde, de cruisecontrol kan niet worden ingeschakeld tgv een probleeem met de rempedaal sensor.
Foutcodes BCM-0103 Pedaalsensor Onjuist Signaal en ECM-940A Remstandsensor Signaal buiten toegestane bereik. Er wordt geen fout in de cruise control gemeld, terwijl deze soms niet kan worden ingeschakeld.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”