Heren,
Ik begreep vandaag van mijn dealer dat het niet mogelijk is een gastank in te bouwen in de C30. Niet omdat het niet zou kunnen maar meer omdat Gasfx, die de gastanks bouwt, er geen ontwikkeld voor de C30.
Zie ook www.gasfx.nl
Als ik vervolgens ga kijken op een Belgische leasemaatschappij site waar C30's worden aangeboden zie ik in de prijslijst LPG aangeboden worden.
Zie ook:
http://directlease.be/DLBe/nl/model.do?id=4104
I'm :?
Betekent dit dat voor Belgie er wel een LPG inbouw is ontwikkeld of halen de Belgen LPG en bio ethanol door elkaar?
Uw input word gewaardeerd!
C30 en LPG
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
lpg wordt door Volvo AB niet ondersteund, ook niet in Belgie.
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
Dat klopt maar het kan wel....
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
-
- 3rd Gear member
Alleen neem wel een echte volvo-motor. Een 5-Cylinder.....
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2011 - 2014 S60 Drive
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
alles kan, maar in dit geval heb je net de restwaarde en de fabrieksgaranties om zeep geholpen, het blijft jouw feestje...Volvorijden schreef:Dat klopt maar het kan wel....
-
- 3rd Gear member
Ik hoor het al een Diesel adept................alles kan, maar in dit geval heb je net de restwaarde en de fabrieksgaranties om zeep geholpen, het blijft jouw feestje...
Wat voor een kofferruimte houd je nog over met een LPG-tank (al is het onderbouw)?
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2011 - 2014 S60 Drive
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Deels ja, en ook een realist, dit vanwege het gegeven dat lpg door Volvo op geen enkel model en geen enkele motor nog ondersteund wordt, lpg is met de huidige stand van zaken dus om problemen vragen, maar wil je die is het uiteraard wel de juiste keuze.
Is iets als een restwaarde trouwens dan ineens niet meer van niet belang bij een dergelijk soort investering?
In dit specifieke geval halen onze Belgische vrienden van Directlease E85 en lpg inderdaad door elkaar als ze het hebben over lpg en de flexifueluitvoeringen nemen.
Is iets als een restwaarde trouwens dan ineens niet meer van niet belang bij een dergelijk soort investering?
In dit specifieke geval halen onze Belgische vrienden van Directlease E85 en lpg inderdaad door elkaar als ze het hebben over lpg en de flexifueluitvoeringen nemen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik bekijk het het oogpunt van verhandelbaarheid op termijn en jij uitsluitend of het vandaag technisch wel kan, een V50/S40 op gas is in de handel op dit moment toch echt heel erg weinig waard als men hem al wil.Ludo schreef:als verkoper had ik je toch iets hoger ingeschat Bart.bart simpson schreef: lpg is met de huidige stand van zaken dus om problemen vragen,
het siert je niet om uit je nek te lullen...
Die garantieperikelen los jij toch ook niet op volgens mij, verschillende invalshoeken dus waarin ik jou tot op heden nog van niets negatiefs beticht heb, zullen we dat ook zo laten?
-
- 6th Gear member
heeft de vraagsteller dan om garantie of verhandelbaarheid gevraagd?.
ondertussen kent heel NL wel jouw mening, of ga je in het dagelijkse leven ook gebukt onder een schuilnaam?.
ondertussen kent heel NL wel jouw mening, of ga je in het dagelijkse leven ook gebukt onder een schuilnaam?.
nou toe maar, ik heb niks te verbergen hoor.bart simpson schreef:verschillende invalshoeken dus waarin ik jou tot op heden nog van niets negatiefs beticht heb, zullen we dat ook zo laten?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dan zullen in Nederland mensen zich de vraag misschien vooraf stellen of het wel zo verstandig is, vraag jij je nu nooit eens af waarom gasfx niets levert? Volvo geen garanties geeft? c.q. geen gasinbouw ondersteund? dealers er weinig in zien? de handel ze vaak nog met geen tang aan wil raken? sommige belgen zijn vast wel slimmer...
Volvo for life
-
- 6th Gear member
waarom gasfx niks levert?.
dat is heel simpel, omdat zij enkel nog werken met het Vialle LPi systeem.
Vialle heeft andere prioriteiten op dit moment.
daar werken ze nl aan een systeem voor een andere markt (landen), waarbij de motoren enkel nog op lpg draaien op vraag van autofabrikanten.
maar je draait zoals altijd weer rond de kwestie, dat Volvo geen garanties geeft of lpg inbouw ondersteund.
zoiets zal wel weer met marketing o.d. te maken hebben, monteurs die opleidingen moeten volgen.... (lees €€€)
maar dat alles betekent nog altijd niet dat het om problemen vragen is, zoals jij iedereen altijd maar wil laten geloven.
daar werken ze nl aan een systeem voor een andere markt (landen), waarbij de motoren enkel nog op lpg draaien op vraag van autofabrikanten.
maar je draait zoals altijd weer rond de kwestie, dat Volvo geen garanties geeft of lpg inbouw ondersteund.
zoiets zal wel weer met marketing o.d. te maken hebben, monteurs die opleidingen moeten volgen.... (lees €€€)
maar dat alles betekent nog altijd niet dat het om problemen vragen is, zoals jij iedereen altijd maar wil laten geloven.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zoals gebruikelijk weer niets aan harde en praktische feiten, je verzand weer in domme aannames die een beetje scherp observator gelukkig zo stuk kan prikken.Ludo schreef:waarom gasfx niks levert?.
Ik draai nergens omheen, ik beperk me hier alleen tot de harde praktische nadelen van vandaag waar jij je hult in wollig pro-gas gezwemel zonder iets van harde garanties ten aanzien van de techniek of verhandelbaarheid van het voertuig op termijn, ik zie in een C30 op gas kapitaalvernietiging.
Jammer, want je begon zo hoopgevend!
-
- 6th Gear member
pro-gas gezwemel?.
ik weet tenminste waar het over gaat, kun jij niet van lpg zeggen.
jij wil (als verkoper) enkel je zakken vullen, niks meer of niks minder.
je praat ook altijd alleen maar over financiele "harde en praktische reden". (waar trouwens geeneens vraag rond is!!)
je draait er dus wel degelijk omheen, er was immers geen vraag naar financiele informatie.
in een ander topic was er sprake van hogere prijzen voor de 2é hands bi-fuels.
dat werkt dan toch maar raar in NL, zo'n kapitaalsvernietiging door lpg.
trouwens, Volvo (lees Ford) is zelf met de kapitaalsvernietiging begonnen.
daar kan zelfs lpg geen afbreuk meer aan doen.
je praat ook altijd alleen maar over financiele "harde en praktische reden". (waar trouwens geeneens vraag rond is!!)
je draait er dus wel degelijk omheen, er was immers geen vraag naar financiele informatie.
- Paul
- Geartronic member
Jongens, jongens,
Hier wordt gevraagd of iets mogelijk is, dit is niet mogelijk met een reden.
Het wordt niet ondersteund door Volvo en niet door GasFX.
Als dit niet het geval was, was deze vraag niet gekomen en kon je gewoon een auto op gas bestellen.
Vervolgens wordt hier meteen opgewezen dat er nauwelijks vraag is naar tweedehands S40/V50's met gas.
Dit is gewoon informatie geven.
En Ludo, het spijt me maar om nu weer alle verkopers in een hoekje te stoppen dat het alleen om de euro's gaat. Gaat mij iets te ver!
Blijkbaar weinig vertrouwen in verkopers of hele slechte ervaringen.
Hier wordt gevraagd of iets mogelijk is, dit is niet mogelijk met een reden.
Het wordt niet ondersteund door Volvo en niet door GasFX.
Als dit niet het geval was, was deze vraag niet gekomen en kon je gewoon een auto op gas bestellen.
Vervolgens wordt hier meteen opgewezen dat er nauwelijks vraag is naar tweedehands S40/V50's met gas.
Dit is gewoon informatie geven.
En Ludo, het spijt me maar om nu weer alle verkopers in een hoekje te stoppen dat het alleen om de euro's gaat. Gaat mij iets te ver!
Blijkbaar weinig vertrouwen in verkopers of hele slechte ervaringen.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 6th Gear member
Paul, het is niet omdat Volvo het zelf niet aanbied, of dat er geen vraag naar is, dat het niet mogelijk is.
is dat zo moeilijk te begrijpen?.
chiptuning bied volvo ook niet aan, hoeveel Volvo's rijden er rond die gechipt zijn?.
juist hele goeie ervaringen met verkopers, anders had ik ze nooit leren kennen en had ik die conclusie niet kunnen trekken.
is dat zo moeilijk te begrijpen?.
chiptuning bied volvo ook niet aan, hoeveel Volvo's rijden er rond die gechipt zijn?.
juist hele goeie ervaringen met verkopers, anders had ik ze nooit leren kennen en had ik die conclusie niet kunnen trekken.
-
- 2nd Gear member
Maar... Technisch gezien lijkt het mij geen al te groot probleem... De motoren zijn hetzelfde als in de S40/V50. Ik kan me zo voorstellen dat een gasinstallatie vanuit die optiek geen probleem hoeft te zijn.
Enige wat ik me wél kan voorstellen is dat er geen tank in past, zonder de achterzetels eruit te slopen. Er is in de achterbak krapaan ruimte voor een thuiskomertje. In die ruimte krijg je volgens mij nooit die gastank weggemoffeld.
En een cylindertank lijkt me totale waanzin in zo'n achterbak...
Enige wat ik me wél kan voorstellen is dat er geen tank in past, zonder de achterzetels eruit te slopen. Er is in de achterbak krapaan ruimte voor een thuiskomertje. In die ruimte krijg je volgens mij nooit die gastank weggemoffeld.
En een cylindertank lijkt me totale waanzin in zo'n achterbak...
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
- Oceanracer
- Geartronic member
Bij een stadsbus leggen ze bij gebrek aan ruimte de gastanks op het dak.Hayke schreef:... En een cylindertank lijkt me totale waanzin in zo'n achterbak...

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als ik mijn zakken zou willen vullen zou ik IEDEREEN die gas gemonteerd wilde zie het gewoon moeten gaan leveren, men weet immers al dat garanties niet meer van toepassing zijn en de restwaarde slecht is dus wat is mijn risico? hooguit dat ik geld over houden zou.Ludo schreef:pro-gas gezwemel?.
Niet alleen Volvo/Ford ondersteund geen gas meer er is ondertussen echt een hele rij fabrikanten die het niet meer ondersteund.
Bij een antwoord op de hier gestelde vraag of het kan MOET je juist die kant van het verhaal ook toelichten, montage van gas gaat doorgaans namelijk om het behalen van mogelijke besparingen en als je vervolgens een financieel verlies dreigt te gaan lopen ga je imho toch weinig besparen, wel blij dat het in Belgie allemaal wel zo goed werkt voor je, een zo kortzichtige domoor als jij zou anders beslist geen leven hebben.