waarom alternatieve brandstof?

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

In dit geval dan die reeds eerder genoemde C30, als je 40.000km p/jaar rijdt in een C30 met de basismotorisering kost een 1.6 Benzine incl. brandstof je p/mnd € 815,-- ex btw, waar een C30 1.6D je € 825,-- ex. btw, alleen heb je van de diesel 22% van € 28.000,-- als bijtelling waar de benzine uitkomt op 22% van € 23.950,-- ik zou in dat geval dus lekker voor een benzine gaan.

bron: www.directlease.nl
menjo
7th Gear member

Verkeerde knopje?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

menjo schreef:Verkeerde knopje?
?
menjo
7th Gear member

Leek meer op een antwoord dan op een nieuw bericht
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dit gaat feiteliijk voor veel meer auto's op dan men doorgaans aanneemt, maar hij mag verplaatst worden naar algemeen...
Volvo for life
945i
8th Gear member

Ik zou (als ik leaserijder moest zijn), toch voor de diesel gaan, om alle bekende voordelen van een diesel tov. een benz. motor.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Hayke
2nd Gear member

Benzine lijkt me ook wel wat... Maar belangrijk bij lease(ge)bakjes is de werkgever... Die van mij wil me alleen Diesel of Gas of Hybride laten berijden...
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
Guestuser

Lijkt we een overbodig topic dit...
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

DeSchaker schreef:Lijkt we een overbodig topic dit...
Er zijn veel overbodige topics, er zijn ook veel overbodige reacties, hoeveel kilometers per jaar rijdt jij? en rijdt je zakelijk? wist je dat je beter een benzine had kunnen nemen als het gaat om je bijtellingskosten?
Oceanracer
Geartronic member

Ik rij prive 35.000 km. Op benzine. Als ik de meerprijs van excact de zelfde auto bij aanschaf meereken en het verschil in opbrengst bij verkoop/inruil verreken, zou ik net quit spelen. De uitslag van de website verbaasd mij dus ook helemaal niets.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Oceanracer schreef:Ik rij prive 35.000 km. Op benzine. Als ik de meerprijs van excact de zelfde auto bij aanschaf meereken en het verschil in opbrengst bij verkoop/inruil verreken, zou ik net quit spelen. De uitslag van de website verbaasd mij dus ook helemaal niets.
Omdat jij privé rijdt voel jij die hogere bijtelling dus niet.
Oceanracer
Geartronic member

nope

Iedereen die hier schreeuwt dat je bij meer dan 15.000 km's per jaar moet gaan dieselen omdat het goedkoper zou zijn, rekenen in elk geval op een andere manier dan ik.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Oceanracer schreef:nope

Iedereen die hier schreeuwt dat je bij meer dan 15.000 km's per jaar moet gaan dieselen omdat het goedkoper zou zijn, rekenen in elk geval op een andere manier dan ik.
Dat is wat ik ook bedoel, zelfs bij 40.000km/jaar is een benzine vaak goedkoper
Guestuser

bart simpson schreef:
DeSchaker schreef:Lijkt we een overbodig topic dit...
Er zijn veel overbodige topics, er zijn ook veel overbodige reacties, hoeveel kilometers per jaar rijdt jij? en rijdt je zakelijk? wist je dat je beter een benzine had kunnen nemen als het gaat om je bijtellingskosten?
Wist je dat ik daar weinig over te zeggen heb? En wist je dat Ik diesel beter vindt rijden? En wist je dat ik een hekel heb aan tanken? En wist je dat ik om die reden een hekel aan gas heb? En wist je dat mensen gewoon lekker zelf moeten kunnen bepalen waar zij het liefst in rijden? En wist je dat ik een hekel heb aan makelaars, notarissen en autoverkopers ;-)
Guestuser

btw... ik reed afgelopen jaar 62.000...
Guestuser

en het blijft een overbodig topic....
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

DeSchaker schreef:en het blijft een overbodig topic....
zoals iedere reactie die je erop gegeven hebt, dit onderwerp is voor jou niet van toepassing omdat je zelf niets in te brengen had in de je autokeuze, jammer voor je.
Guestuser

ik probeer alleen het tpoic om zeep te helpen...zinloze discussies over brandstof...
Guestuser

En volgens mij weet inmiddels iedereen jouw mening.... stop toch eens met het opleggen van jouw mening... wat schieten wij er mee op?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

DeSchaker schreef:ik probeer alleen het tpoic om zeep te helpen...zinloze discussies over brandstof...
en? lukt het een beetje? heb jij overigens verder wel wat zinvols ten aanzien van dit (of enig ander onderwerp) te melden?
DeSchaker schreef:En volgens mij weet inmiddels iedereen jouw mening.... stop toch eens met het opleggen van jouw mening... wat schieten wij er mee op?
Ik leg geen mening op, mijn mening is feitelijk ook niet van belang, ik vraag me alleen af waarom mensen bepaalde soms in het geheel niet onderbouwde beslissingen nemen ten aanzien van een alternatief voor benzine terwijl benzine heel erg vaak gewoon goedkoper had geweest, daar hoef jij toch ook niets mee op te schieten?
Jij had 0,0 inspraak dus in het geheel geen eigen keuze, dat gaat niet voor iedereen op.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”