Al rijdende voel ik aan het paneel onder het stuur en ik merk dat er gewoon iets los moet zijn. Ik voel het gewoon kloppen op het paneel !
Eenmaal aangekomen ga ik op onderzoek uit. Ik dacht nog even dat misschien de GPS ontvanger los is geschoten. Die is neem ik aan ergens gemonteerd onder het dashboard. Maar echt een idee heb ik niet. Aan die zijde van de auto heb ik zelf nog niet gesleuteld.
Al voelende onder een paneel heb ik beet. Er is inderdaad iets helemaal los. Ik pruts het onderdeel met mijn vingers onder het paneel vandaan en verwacht een of ander autoonderdeel in mijn handen aan te treffen. Niets blijkt minder waar: Ik heb een hele mooie schroevendraaier in mijn handen. Eentje die ik nog nooit eerder heb gezien en waarvan ik weet dat die niet uit mijn gereedschapkoffer komt....
Ik heb de auto nu bijna 5 maanden, heb er ook ruim 7000 km mee gereden en nu pas vind ik de schroevendraaier. Wie zou de eigenaar van de schroevendraaier zijn ???? De garage ? een van de vorige eigenaren ? Misschien wel het telefooninbouwstation (vorige eigenaar had een Nokia carkit).
Zouden monteurs net als chirurgen ook hun gereedschap moeten na tellen nadat ze klaar zijn?
Tip aan iedereen met rammeltjes: tel je gereedschap na.