Mijn bumper wijkt na een ritje steeds van het spatscherm aan de zijkant. De bumper wordt naast een paar boutjes op zijn plaats gehouden door een kliksysteem. Op één of andere manier schiet de bumper steeds uit de klikjes, waardoor de kier veel te groot wordt tussen bumper en scherm. Even tegen de bumper aanduwen, en het zit weer netjes. Dit gebeurt overigens altijd maar aan één kant, en na een snelweg ritje.
Hoe kan ik voorkomen dat de bumper steeds scheef komt te staan. Ik heb de bout in de wielkast al eens gelost en weer vastgedraaid om evt spanning weg te nemen.
Bumper schiet steeds los
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ed,
je moet de bumper eerst achter een nokje haken en daarna de voorste er induwen. Is vrij lastig, vandaar dat in Vadis (of waar heb ik dat nou gelezen?)staat dat je met twee man moet zijn. 1 om te richten en de ander om de bumper goed in te haken. Heb er ook een poosje over gedaan om het goed te krijgen, maar het is me wel in mijn eentje gelukt.
In de beschrijving van het inbouwen van ParkAssist:
– Til de bumper op zijn plaats
– Trek de kabelboom voor de sensors door het gat voor
de linker geleider van de bumper en trek de kabel
van binnenuit naar binnen
– Als de bevestigingen (1) zijn losgemaakt uit de
achterste rand van de wielkast, plaats dan de
bevestigingen terug. Druk de bevestigingen volledig
in de groeven. Draai de schroef een paar slagen
naar binnen
– Plaats de bumper terug door deze naar voren te
duwen. Zorg dat de vier schroeven die uitsteken
vanuit de bumper zijn uitgelijnd met de gaten in de
auto
– Voordat de bumper volledig is bevestigd, schuift u de
bovenste rand (2) in de groeven. Schuif de bumper
vervolgens volledig naar binnen.
je moet de bumper eerst achter een nokje haken en daarna de voorste er induwen. Is vrij lastig, vandaar dat in Vadis (of waar heb ik dat nou gelezen?)staat dat je met twee man moet zijn. 1 om te richten en de ander om de bumper goed in te haken. Heb er ook een poosje over gedaan om het goed te krijgen, maar het is me wel in mijn eentje gelukt.
In de beschrijving van het inbouwen van ParkAssist:
– Til de bumper op zijn plaats
– Trek de kabelboom voor de sensors door het gat voor
de linker geleider van de bumper en trek de kabel
van binnenuit naar binnen
– Als de bevestigingen (1) zijn losgemaakt uit de
achterste rand van de wielkast, plaats dan de
bevestigingen terug. Druk de bevestigingen volledig
in de groeven. Draai de schroef een paar slagen
naar binnen
– Plaats de bumper terug door deze naar voren te
duwen. Zorg dat de vier schroeven die uitsteken
vanuit de bumper zijn uitgelijnd met de gaten in de
auto
– Voordat de bumper volledig is bevestigd, schuift u de
bovenste rand (2) in de groeven. Schuif de bumper
vervolgens volledig naar binnen.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik snap nog niet helemaal hoe het werkt, maar moet ik de bumper loshalen om hem weer ik het nokje te haken, of is alleen de zijkant voldoende?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Billy Road
- 4th Gear member
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
- Locatie: Dokkum
In principe is alleen de zijkant voldoende...
je moet de torx in de wielkast losdraaien, dan gaat de "schuifklem"" loszitten en kun je de zijbumper iets aantrekken om te kijken hoe e.e.a. vastzit. Om deze er weer goed in te krijgen moet je het losse deel wat nu heen en weer kan (je klemt dit aan door de torx weer aan te draaien) goed in de geleiding te duwen, om daarna de torx weer vast te schroeven.
Waneer je kunt zien hoe eea in mekaar zit, dan kan het bijna niet misgaan. Ik denk dat bij jouw alleen het onderste of bovenste deel (van dei schuifklem) vastzit en bij frictie steeds uit de geleiding schiet. Wanneer je deze goed hebt zitten kan de zijbumper in mijn beleving nooit meer loskomen...
Dus even de bumper aantrekken en kijken hoe eea vastzit....
In het ergste geval de hele bumper losnemen, maar ik denk dat het zo wel lukt.
Succes
je moet de torx in de wielkast losdraaien, dan gaat de "schuifklem"" loszitten en kun je de zijbumper iets aantrekken om te kijken hoe e.e.a. vastzit. Om deze er weer goed in te krijgen moet je het losse deel wat nu heen en weer kan (je klemt dit aan door de torx weer aan te draaien) goed in de geleiding te duwen, om daarna de torx weer vast te schroeven.
Waneer je kunt zien hoe eea in mekaar zit, dan kan het bijna niet misgaan. Ik denk dat bij jouw alleen het onderste of bovenste deel (van dei schuifklem) vastzit en bij frictie steeds uit de geleiding schiet. Wanneer je deze goed hebt zitten kan de zijbumper in mijn beleving nooit meer loskomen...
Dus even de bumper aantrekken en kijken hoe eea vastzit....
In het ergste geval de hele bumper losnemen, maar ik denk dat het zo wel lukt.
Succes
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ga het van het weekend proberen. Thanks.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nou alles even losgehad, en na lang kijken en de andere kant ook demonteren kwam ik erachter wat er loos was. Aan de bovenkant valt de bumper in de binnenbumper dmv twee richels die in elkaar schuive.. Aan de binnenkant was deze dus afgebroken. Ik moest goed kijken om te zien, en zag dit pas na demontage van de andere kant. Om dit te verhelpen zou ik een nieuw binnenstuk moeten kopen. Ik heb daarop een plaatje metaal gemaakt en dat in vorm gezet en geboord zodat het randje er weer op zit waar de bumper achter haakt. Past nu weer perfect, en alles lijkt netjes te blijven zitten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Goed gedaan ! Scheelt een bezoek aan je favoriete dealer....
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zat ik me later ook te bedenken. Heb ik wel vaken als ik iets repareer. Ik zal nog eens proberen een fotootje te maken. Ben voralsnog blij dat het weer in elkaar zit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ed,
dan haal je het toch weer even uit elkaar en zet je het in elkaar en ondertussen wat foto's maken
.
De tweede keer monteren gaat meestal sneller.
dan haal je het toch weer even uit elkaar en zet je het in elkaar en ondertussen wat foto's maken

De tweede keer monteren gaat meestal sneller.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik heb wel wat beters te doen
Vandaag de auto gepoetst. Was er lekker weer voor. Hij is weer erg mooi. En ook nog een 106 van een vriendin gerepareerd, en ook de overdrive van mijn Triumph gerepareerd. Het zoveel gerepareerd dat ik het wel even genoeg vind 

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95