Onlangs kocht ik een Volvo V50 2.0D met Premium Sound radio/cd. In de Belgische folder pagina 45 staat duidelijk te lezen dat deze radio eenvoudig kan worden uitgebreid met nieuwe apparatuur. Ik doe gemiddeld 45000 km/jaar en erg veel file. Al jaren gebruik ik MP3 enz. In mijn vorige wagen Passat was er geen enkel probleem om deze muziek te kunnen spelen. Nu heb ik een wagen van bijna €35 000 en ben ik met mijn autoradio terug 20 jaar in de tijd gegaan. Deze radio kan dus onmogelijk uitgebreid worden. Heb hierover al verschillende dealers aangesproken zelf de hoofdzetel. Niets word er aan gedaan. Op internet heb ik al alles opgezocht. Voor alle merken van auto's zijn er aansluitingen voor ipod of mp3 behalve voor Volvo. Ik vind dat dit echt niet kan! Mijn volgende wagen is zeker geen Volvo meer. Dit antwoord kreeg via e-mail van Volvo Cars "Het aansluiten van een iPod is momenteel niet mogelijk. Of dit in de toekomst zal veranderen weten we echter nu nog niet."
Rond deze prijsklasse zijn veel goede automerken (volkswagen, audi BMW). Nog drie jaar rijden en kan overstappen op ander merk! Klanten maken is gemakkelijk maar houden is moeilijker.
Tof dat ik hier kan neerschrijven. Ik hoop langs deze weg op een gunstig antwoord van Volvo. Wie weet wordt ik toch nog een tevreden klant!
ipod aansluiten (aux in autoradio) V50
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Jammer hoor. Dat zou toch eigenlijk gewoon moeten kunnen.
Maar aan de andere kant ook jammer dat je dat vóór de aankoop niet hebt vastgesteld.
Maar aan de andere kant ook jammer dat je dat vóór de aankoop niet hebt vastgesteld.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 4th Gear member
Persoonlijk vind ik het wel een beetje cru dat u een hele auto afkraakt op alleen een radio.
Verder ben ik het met Ben eens dat u dit van te voren had kunnen weten.
Als ik een auto met benzinemotor koop wordt ik toch ook niet boos als achteraf blijkt dat ie niet op diesel lopen wil?
Dat is hetzelfde, naar mijn idee.
Verder ben ik het met Ben eens dat u dit van te voren had kunnen weten.
Als ik een auto met benzinemotor koop wordt ik toch ook niet boos als achteraf blijkt dat ie niet op diesel lopen wil?
Dat is hetzelfde, naar mijn idee.
- Amieke850
- 4th Gear member
Ach ja, als 'n bepaalde optie c.q. mogelijkheid werkelijk zo belangrijk voor mij zou zijn zou dit item welllicht het eerste zijn waaraan ik zou denken, en er als zodanig ook expliciet zekerheid over zou willen hebben bij bijv. de aanschaf van een nieuwe auto... Nadrukkelijk naar vragen dus... In folders worden al gauw algemene bewoordingen gehanteerd zonder specifiek te worden, zoals, naar nu blijkt, in het V50 foldertje...
Aan de andere kant: je bent er vanuit gegaan dat iets in jouw perceptie 'voor de hand liggende' mogelijkheid in de V50 aanwezig zou zijn omdat het in jouw 'Passat geen enkel probleem was om deze muziek te kunnen spelen'. Valt iets voor te zeggen maar daarmee ben je er helaas dus nog niet.... Ik denk: rot voor je
maar domme pech en volgende keer vragen-vragen-vragen tot de ja/nee bevestiging!
Aan de andere kant: je bent er vanuit gegaan dat iets in jouw perceptie 'voor de hand liggende' mogelijkheid in de V50 aanwezig zou zijn omdat het in jouw 'Passat geen enkel probleem was om deze muziek te kunnen spelen'. Valt iets voor te zeggen maar daarmee ben je er helaas dus nog niet.... Ik denk: rot voor je

- Brinky
- 2nd Gear member
Welke aansluiting zit er dan op de autoradio? En welke op je IPod?In de Belgische folder pagina 45 staat duidelijk te lezen dat deze radio eenvoudig kan worden uitgebreid met nieuwe apparatuur.
*Brinky denkt dat er vast wel iets te tweaken valt...*
'84 Saab 900 T16 Sedan
-
- 2nd Gear member
Toch wel bedankt voor de vriendelijke reacties.
Ik heb mijn Volvo V50 gekocht in januari op het autosalon. Van een merk zoals Volvo verwacht je dus toch wel eerlijke reclame. Ik citeer uit de brochure pagina 45. “Dankzij het modulaire design kunnen deze systemen worden uitgebreid met de componenten die precies beantwoorden aan uw noden. Goed om weten is ook dat het audiosysteem van uw Volvo al in de fabriek is voorbereid op de toekomstige ontwikkeling in de boeiende wereld van infotainment. De allernieuwste technologie voor digitale informatie-overdracht met behulp van optische breedbandtechnologie zorgen ervoor dat het audiosysteem eenvoudig kan worden uitgebreid met nieuwe apparatuur”. Ik denk dat dit toch wel erg duidelijk is. Ik heb deze wagen van in april. Hetgeen mij tegen de borst stoot is dat Volvo, we zijn inmiddels bijna een jaar verder sinds het verschijnen van deze wagen, nog niets maar dan ook niets heeft gedaan. Ik heb inmiddels al enkele honderden euro’s uitgegeven aan FM-transmitters die dan ook weer niet werken. Deze dingen zijn zelf niet toegelaten. Ik kraak deze wagen helemaal niet af. Ik zeg maar dat er in deze prijsklasse keuze genoeg is. Ook bij de cd-speler ontbreekt de mogelijkheid tot weergave van cd-tekst! Ik ben echt niet de enige die hier een probleem van maakt. Daarom de volgende link. http://forums.swedespeed.com/zerothread ... tid=189353
http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=13955
Pioneer, Sony, Alpine enz. maken ook geen auto’s. Bij Volvo is het hem zuiver om de meeropbrengst te doen. Een autoradio van € 200 heeft tegenwoordig al de mogelijkheid om Mp3 bestanden, CD-tekst enz. af te spelen. En deze radio’s hebben wel een aux aansluiting.
Volvo wil met deze auto een jong cliënteel aantrekken. Ik denk dat er nog werk aan de winkel is.
Ik heb mijn Volvo V50 gekocht in januari op het autosalon. Van een merk zoals Volvo verwacht je dus toch wel eerlijke reclame. Ik citeer uit de brochure pagina 45. “Dankzij het modulaire design kunnen deze systemen worden uitgebreid met de componenten die precies beantwoorden aan uw noden. Goed om weten is ook dat het audiosysteem van uw Volvo al in de fabriek is voorbereid op de toekomstige ontwikkeling in de boeiende wereld van infotainment. De allernieuwste technologie voor digitale informatie-overdracht met behulp van optische breedbandtechnologie zorgen ervoor dat het audiosysteem eenvoudig kan worden uitgebreid met nieuwe apparatuur”. Ik denk dat dit toch wel erg duidelijk is. Ik heb deze wagen van in april. Hetgeen mij tegen de borst stoot is dat Volvo, we zijn inmiddels bijna een jaar verder sinds het verschijnen van deze wagen, nog niets maar dan ook niets heeft gedaan. Ik heb inmiddels al enkele honderden euro’s uitgegeven aan FM-transmitters die dan ook weer niet werken. Deze dingen zijn zelf niet toegelaten. Ik kraak deze wagen helemaal niet af. Ik zeg maar dat er in deze prijsklasse keuze genoeg is. Ook bij de cd-speler ontbreekt de mogelijkheid tot weergave van cd-tekst! Ik ben echt niet de enige die hier een probleem van maakt. Daarom de volgende link. http://forums.swedespeed.com/zerothread ... tid=189353
http://forums.swedespeed.com/zerothread?id=13955
Pioneer, Sony, Alpine enz. maken ook geen auto’s. Bij Volvo is het hem zuiver om de meeropbrengst te doen. Een autoradio van € 200 heeft tegenwoordig al de mogelijkheid om Mp3 bestanden, CD-tekst enz. af te spelen. En deze radio’s hebben wel een aux aansluiting.
Volvo wil met deze auto een jong cliënteel aantrekken. Ik denk dat er nog werk aan de winkel is.
-
- 4th Gear member
Volvorijders zijn over het algemeen nette mensen.cordi schreef:Toch wel bedankt voor de vriendelijke reacties.
Hoewel er natuurlijk helemaal niets mis mee is, vind ik zoiets altijd op de éen of andere manier van grote moed getuigen....cordi schreef:Ik heb mijn Volvo V50 gekocht in januari op het autosalon
Misschien, maar wat ik wel weet is dat Volvo al sinds jaar en dag een zeer omvangrijk pakket radio's en toebehoren heeft. Van andere automerken kun je dit niet altijd zeggen.cordi schreef:Pioneer, Sony, Alpine enz. maken ook geen auto’s. Bij Volvo is het hem zuiver om de meeropbrengst te doen.
Naar mijn idee is Volvo wel één van de weinige merken die radio's in auto's vanaf het begin serieus genomen heeft. Wij stellen echt geen hoge eisen aan auto's, maar we hebben al wel eens de standaard meegeleverde boxen vervangen omdat het echt nergens naar klonk. Bovendien harmonieert zo'n Volvoradio heel mooi met de rest van het dashboard, iets wat je van merken als Pioneer of Alpine niet altijd zeggen kan. Die radio's lijken meestal ontworpen voor de dashboards van 3-serie's of Golfs GTI in sneeuwschuiver-trim.
Niet voor niets was het tot voor een paar jaar bon ton om op Manta's grote "Pioneer' stickers te plakken, al dan niet als zonneband over de voorruit.
-
- 4th Gear member
Wat schattig eigenlijk, 'het salon'. Maakt niet uit hoor, mijn er niet uit te slaan Oosterse accent (Salland/Twenthe) is er ook niet uit te slaan, evenals (spreek) taalfouten uit dezelfde streek.cordi schreef:... het autosalon...
Dat wordt ook altijd heel schattig gevonden.
- Michiel
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Je valt ook nog in herhalingDennis schreef:Wat schattig eigenlijk, 'het salon'. Maakt niet uit hoor, mijn er niet uit te slaan Oosterse accent (Salland/Twenthe) is er ook niet uit te slaan, evenals (spreek) taalfouten uit dezelfde streek.cordi schreef:... het autosalon...
dennis

En Dennis, Cordi heeft in z'n profiel staan dat hij leraar is..
die willen de Nederlandse taal nog wel eens beheersen;
Met een beetje geluk vindt Cordi je nu nog schattiger!vandale.nl schreef:sa·lon1 (de ~ (m.), ~s)
1 mooie kamer voor ontvangsten [in België ook: het] => ontvangkamer, pronkkamer
2 geregelde samenkomst [in Belg. ook: het]
3 grote beurs [in Belg. ook: het]

SAAB 9000 CD 2.3T Griffin Tuned by Abbott Racing Motorsport 265bhp
SAAB, built like a Mercedes, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. ©BBC
SAAB, built like a Mercedes, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. ©BBC
- BartT5R
- 2nd Gear member
Je kan 2 dingen doen,
ofwel een electrotechneut laten kijken waar het geluidsignaal van de cd wisselaar zit op de multistekker en zoedoende proberen je ipod daar op aan te sluiten.
Ofwel koop je gewoon een goede aftermarket, die hebben ze trouwens ook in bigfront.
ofwel een electrotechneut laten kijken waar het geluidsignaal van de cd wisselaar zit op de multistekker en zoedoende proberen je ipod daar op aan te sluiten.
Ofwel koop je gewoon een goede aftermarket, die hebben ze trouwens ook in bigfront.
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Bart, de nieuwe S40/V50 heeft zo'n ultraplat paneel in het midden he, geen verwisselbare radio zoals wij die kennen 

If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 2nd Gear member
Knap dat andere fabrikanten naar een oplossing zoeken. Nog een jaartje wachten en iPod kan aangesloten worden. iPod kost ongeveer € 430. Je hebt dan wel 400 cd’s bij de hand die direct op titel terug te vinden zijn. Een lader voor zes cd’s bij Volvo € 400. Dus de reden voor het ontbreken van aux is echt niet ver te zoeken.
Ik vind de Volvo V50 wel een prachtige wagen. Lekker stil op de snelweg. Een verbruik van nog geen 7 liter op 100 km. 2000tr/min tegen 120 km/h in zesde. Erg vriendelijke mensen in de garage. Dus ik kraak deze wagen zeker niet af!
Hieronder het bericht van de fabrikant
hallo,
de echte ice>link voor de Volvo serie verwachten wij pas medio 2005 (3e kw). De fm transmitter die wij verkopen is echt erg goed. Bij inschakelen van de transmitter drukt ie allle zenders van buiten weg. Het is dus echt niet vergelijkbaar met een itrip.
--
De door ons vermelde prijzen zijn inclusief B.T.W en exclusief inbouwen en verzendkosten. (tenzij anders vermeld) Betaling vind plaats op basis van vooruit betaling of onder rembours. Bij rembourszending komt er 15 euro rembourskosten bij.
Met vriendelijke groet,
Richard Pijlgroms
Afdeling Verkoop
--------------------------------------------------------------------
Onze Website: http://www.icepod.nl
Mail: sales@ipod.nl
Telefoon: (+31) 038 - 4203203
Ik vind de Volvo V50 wel een prachtige wagen. Lekker stil op de snelweg. Een verbruik van nog geen 7 liter op 100 km. 2000tr/min tegen 120 km/h in zesde. Erg vriendelijke mensen in de garage. Dus ik kraak deze wagen zeker niet af!
Hieronder het bericht van de fabrikant
hallo,
de echte ice>link voor de Volvo serie verwachten wij pas medio 2005 (3e kw). De fm transmitter die wij verkopen is echt erg goed. Bij inschakelen van de transmitter drukt ie allle zenders van buiten weg. Het is dus echt niet vergelijkbaar met een itrip.
--
De door ons vermelde prijzen zijn inclusief B.T.W en exclusief inbouwen en verzendkosten. (tenzij anders vermeld) Betaling vind plaats op basis van vooruit betaling of onder rembours. Bij rembourszending komt er 15 euro rembourskosten bij.
Met vriendelijke groet,
Richard Pijlgroms
Afdeling Verkoop
--------------------------------------------------------------------
Onze Website: http://www.icepod.nl
Mail: sales@ipod.nl
Telefoon: (+31) 038 - 4203203
-
- 4th Gear member
Ik bied mijn excuses aan mocht ik iemand voor de schenen getrapt hebben. Ik heb momenteel een beetje rare persoonlijke omstandigheden, daarom zit ik niet echt lekker in mijn vel.Michiel schreef:Je valt ook nog in herhalingDennis schreef:Wat schattig eigenlijk, 'het salon'. Maakt niet uit hoor, mijn er niet uit te slaan Oosterse accent (Salland/Twenthe) is er ook niet uit te slaan, evenals (spreek) taalfouten uit dezelfde streek.cordi schreef:... het autosalon...
dennis![]()
![]()
En Dennis, Cordi heeft in z'n profiel staan dat hij leraar is..
die willen de Nederlandse taal nog wel eens beheersen;
Met een beetje geluk vindt Cordi je nu nog schattiger!vandale.nl schreef:sa·lon1 (de ~ (m.), ~s)
1 mooie kamer voor ontvangsten [in België ook: het] => ontvangkamer, pronkkamer
2 geregelde samenkomst [in Belg. ook: het]
3 grote beurs [in Belg. ook: het]
Mijn reacties waren niet als commentaar bedoeld, maar ludiek.
Ik hoop op jullie begrip.
--edit--
BBCode en Smilies weer ingeschakeld voor de leesbaarheid
--edit--
- Michiel
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik had het in ieder geval niet als serieus/commentaar opgevat..
overigens vond ik het autosalon in eerste instantie ook heel raar klinken.
Kon de humor er wel van inzien, vandaar dat ik zelf ook even doorzeurde
Sterkte met je persoonlijke omstandigheden!
overigens vond ik het autosalon in eerste instantie ook heel raar klinken.
Kon de humor er wel van inzien, vandaar dat ik zelf ook even doorzeurde
Sterkte met je persoonlijke omstandigheden!
SAAB 9000 CD 2.3T Griffin Tuned by Abbott Racing Motorsport 265bhp
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
:love4:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Ik ben niet de enige die graag zijn iPod wil aansluiten in de Volvo V50. Als Volvo er niet voor zorgt dat in 2005 deze iPod kan aangesloten worden dan zal deze wagen zeker tegen einde 2005 verkocht zijn. Voor mij dus nooit geen Volvo meer. Tegen einde 2005 is er de nieuwe Passat break en BMW 3 break. Ik hou niet van super valse reklame zoals in de folder blz. 45. Het is toch ook wel een beetje raar dat Volvo zich totaal niets aantrekt van referendums zoals deze! Nog geen enkele keer is er een bevestiging geweest van Volvo dat er gewerkt wordt aan een aansluiting!
klik hier
--edit--
link onder tekst gezet
--edit--
klik hier
--edit--
link onder tekst gezet
--edit--
-
- 1st Gear member
Ik heb ook problemen met de radio van m'n V50 momentum van nog geen 4 weken oud.
Ik ben er vanuit gegaan dat ik die radio die in de auto zit er gewoon uit kon SLOPEN.
Nu dit niet mogelijkl blijkt te zijn wilde ik wel de mogelijkheid om de radio te upgraden. DIT GAAT OOK NIET.
Wat nu wachten op een upgrade software of zijn er ander bedrijven dan de volvo dealer die dit voor mij kunnen doen, of zijn er andere mensen met hetzelfde probleem.
Ik ben er vanuit gegaan dat ik die radio die in de auto zit er gewoon uit kon SLOPEN.
Nu dit niet mogelijkl blijkt te zijn wilde ik wel de mogelijkheid om de radio te upgraden. DIT GAAT OOK NIET.
Wat nu wachten op een upgrade software of zijn er ander bedrijven dan de volvo dealer die dit voor mij kunnen doen, of zijn er andere mensen met hetzelfde probleem.