hallo volvo rijders
onze benzine volvo's rijden op loodvrije benzine ron95,
maar nu mijn vraag: ik woon 500 meter van de duitse grens,,en daar kun je ook ron91 tanken(is nog goedkoper 1,26 euro).is deze benzine goed voor de volvo motor of toch maar ron 95 tanken kost 2 cent duurder trouwens.
loodvrije benzine ron 91
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Gewoon 95 tanken.
Met 91 zal hij meer verbruiken en is niet echt lekker voor je motor. En wat scheelt het die 2 cent, op 45 liter 0,90 cent!
Nog beter is 98 tanken.
Met 91 zal hij meer verbruiken en is niet echt lekker voor je motor. En wat scheelt het die 2 cent, op 45 liter 0,90 cent!
Nog beter is 98 tanken.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat een onzin! Dit wil namelijk nog wel eens schelen per auto. Wel eens Shell V-Power getankt? Heeft ook geen zin?glitz schreef:Ron 98 tanken heeft totaal geen zin, geen vermogenswinst & niet zuiniger. Gewoon 95 tanken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40
Begin jaren 90 was in nederland ook nog ron 91 te koop, toen de 440 op de markt kwam kon het zondermeer in alle 440´s (ook de injectie) , behalve de turbo daar adviseerde volvo ron 95 voor
hoe het met nieuwere zit weet ik niet maar op de gemiddelde injectie zit een klopsensor die de onsteking bijstelt wanneer hij gaat pingelen (dat doet ron 91 brandstof eerder) dus dan zou het wat vermogen kosten (daarom moest er bij voorkeur 95 in een turbo)
hoe het met nieuwere zit weet ik niet maar op de gemiddelde injectie zit een klopsensor die de onsteking bijstelt wanneer hij gaat pingelen (dat doet ron 91 brandstof eerder) dus dan zou het wat vermogen kosten (daarom moest er bij voorkeur 95 in een turbo)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
tank in Duitsland altijd 91, nog nooit t verschil gemerkt. niet qua motor lawaai of whatever en al helemaal niet qua benzineverbruik. Behalve dan dat ik daar 180 rij ipv 140 hier in Nederland.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
dus als ik het goed begrijp ron91 kan getankt worden zonder dat de motor er onder lijdt,geen gepingel van de motor of dat er andere rare dingen gebeuren.ik heb trouwens een 440 1800 fleed van 94 .normaal verbruik van 1: 13.8 gemiddeld.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Staat er niets in het instructieboekje vermeld wat het oktaangehalte minimaal moet zijn en of de ontsteking (handmatig) moet worden aangepast?
De laatste keer dat ik RON91 heb getankt was eind jaren 80 tijdens een vakantie in Luxemburg met een Suzuki Swift en die deed het er prima op.
De laatste keer dat ik RON91 heb getankt was eind jaren 80 tijdens een vakantie in Luxemburg met een Suzuki Swift en die deed het er prima op.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Shell:
Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... ction.html
Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die Euro 95 gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto's heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.
http://www.shell.com/home/Framework?sit ... ction.html
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Ik denk dat het wel mag, toen het 1.8 blok werd ontworpen. Eind jaren 80/begin jaren 90 was ron 91 nog redelijk gemeengoed. Dat die Duitsers het nog steeds leveren is mij stiekem een raadsel, maar omdat ze het nog hebben en oke het is maar een cent verschil per liter zal ik het toch gewon tanken.
Ik tank het regelmatig in Duitsland, ivm familie die ik daar heb wonen. En mijn auto heeft nu 240.000 erop zitten en gekocht met 150.000. En nog nooit problemen geconstateerd.
Ik tank het regelmatig in Duitsland, ivm familie die ik daar heb wonen. En mijn auto heeft nu 240.000 erop zitten en gekocht met 150.000. En nog nooit problemen geconstateerd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 21:47
als je een paar keer 91 tankt zodat er in je tank niets van 95 meer zit kan je motor gaan "pingelen". Dan tank je een keer 95 en het is opgelost.
Als je nu twee keer 91 tankt, dan een keer 95 en vervolgens weer 91 gaat het prima.
Als je nu twee keer 91 tankt, dan een keer 95 en vervolgens weer 91 gaat het prima.
Dus jij houdt van scheuren?..........koop een kalender
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21.05.2007 - 21:59
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
hallo volvorijders,
Nou ik heb er RON 91 benzine ingegooid,, maar dit is echt GEEN aanrader.
De motor loopt hier echt niet lekker op .Dus ik hou me bij ron 95 .
Nou ik heb er RON 91 benzine ingegooid,, maar dit is echt GEEN aanrader.
De motor loopt hier echt niet lekker op .Dus ik hou me bij ron 95 .
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Snel aanvullen met 98 dan maar! Compenseert weer een beetje. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
440 1.7 carb 1989
met RON91 gepingel in de lage toeren met wegtrekken.
2 x getankt, ik doe het niet meer, kan niet goed zijn voor de lageringen rond de krukas.
Ik tank altijd RON95 voortaan
Wim
met RON91 gepingel in de lage toeren met wegtrekken.
2 x getankt, ik doe het niet meer, kan niet goed zijn voor de lageringen rond de krukas.
Ik tank altijd RON95 voortaan
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.