Ik ben van plan om mijn 440 TURBO '95 te gaan verlagen omdat de wegligging een beetje zweverig is.
Nou kan ik waarschijnlijk een set verlagings veren kopen en zou deze graag zelf willen monteren.
Ik heb al gelezen dat je altijd veerspanners moet gebruiken, en dat de achter veren zonder veel problemen los te krijgen zijn met veerspanners.
Echter kan ik nauwelijks informatie vinden over het demonteren van de voorste veerpoten. Is dit veel werk? Of gewoon een kwestie van een paar moeren losdraaien, veerspanner ertussen en los?
Veerpoten voor demonteren.
-
- 4th Gear member
De achterveren heb je nieteens veerspanners voor nodig 
Voorveren is ander verhaal, hier heb je inderdaad veerspanners voor nodig.. demonteren weet ik niet.. ik zal eens in vadis kijken.. momentje
Have fun:
Download veerpoten.pdf

Voorveren is ander verhaal, hier heb je inderdaad veerspanners voor nodig.. demonteren weet ik niet.. ik zal eens in vadis kijken.. momentje

Have fun:
Download veerpoten.pdf
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Twanschenkels
- 2nd Gear member
Dank je,
Is te doen lijkt me zo, alleen dat met die remvloeistof en onluchten (als ik het goed heb begrepen) is wat lastig.
Maar ik kom er wel uit denk ik.
Bedankt
Is te doen lijkt me zo, alleen dat met die remvloeistof en onluchten (als ik het goed heb begrepen) is wat lastig.
Maar ik kom er wel uit denk ik.
Bedankt

- Twanschenkels
- 2nd Gear member
Het is al weer een tijdje geleden maar ik ben er afgelopen dagen mee bezig geweest. Na een veerspanner gekocht te hebben en twee dagen werk heb ik één van de voorpoten los gekregen.
Gelukkig heeft het nieuwe model 440 een uitsparing, waardoor je de remleiding zo uit de poot kunt klikken zonder hem los te hoeven maken. Hetzelfde geldt voor de ABS-sensor.
De volgende dag wilde ik de andere kant doen, maar helaas de twee grote moeren van de schokdemper willen niet los. Inmiddels heb ik al een slagmoersleutel gekocht, maar omdat de luchtslang die ik gebruik te dun is. Werkt deze niet op volle kracht, ik krijg ze dan ook nog niet los.
Morgen ga ik nogmaals proberen met een dikkere luchtslang, ergens las ik dat een verfbrander erop zetten ook wel eens wil helpen. Dus dat ga ik ook nog doen. Mocht het niet werken dan slijp ik hem door, en haal ik wel nieuwe bij de sloperij. Iemand nog tips?
Achter is inmiddels wel helemaal verlaagd
. Het was een beetje puzzelen maar uiteindelijk is het dan toch gelukt. En het is zeker makkelijker dan voor, ik heb de veerspanners niet eens nodig gehad.
Ik ben er inmiddels al wel zo'n 3 middagen aan kwijt geweest, nou maar hopen dat het het waard is!
Als alles klaar is zal ik wel een foto voor verlagen en na verlagen plaatsen
Gelukkig heeft het nieuwe model 440 een uitsparing, waardoor je de remleiding zo uit de poot kunt klikken zonder hem los te hoeven maken. Hetzelfde geldt voor de ABS-sensor.
De volgende dag wilde ik de andere kant doen, maar helaas de twee grote moeren van de schokdemper willen niet los. Inmiddels heb ik al een slagmoersleutel gekocht, maar omdat de luchtslang die ik gebruik te dun is. Werkt deze niet op volle kracht, ik krijg ze dan ook nog niet los.
Morgen ga ik nogmaals proberen met een dikkere luchtslang, ergens las ik dat een verfbrander erop zetten ook wel eens wil helpen. Dus dat ga ik ook nog doen. Mocht het niet werken dan slijp ik hem door, en haal ik wel nieuwe bij de sloperij. Iemand nog tips?
Achter is inmiddels wel helemaal verlaagd

Ik ben er inmiddels al wel zo'n 3 middagen aan kwijt geweest, nou maar hopen dat het het waard is!
Als alles klaar is zal ik wel een foto voor verlagen en na verlagen plaatsen

- Auk
- 6th Gear member
Ik ben momenteel ook bezig met het demonteren van de ophanging! Achter is het inderdaad geen probleem, maar voor...! Die moeren en bouten zit zo stevig vast dat ik de auto bijna van de bokjes af trek.
Het is inderdaad mogelijk om het met een gasbrander te doen, wanneer je de moer verwarmt is deze makkelijker los te maken.
Foto's komen een deze dagen op mijn opknapprojecttopic te staan!
Het is inderdaad mogelijk om het met een gasbrander te doen, wanneer je de moer verwarmt is deze makkelijker los te maken.
Foto's komen een deze dagen op mijn opknapprojecttopic te staan!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

- Twanschenkels
- 2nd Gear member
Inmiddels is m'n busje WD40 haast leeg :-xNoNe schreef:heb je eral kruipolie op gespoten dat wil zeker wel helpen.
-
- 4th Gear member
Die dingen er af krijgen is vrij simpel. Je moet het moment op de moer vergroten. Hoe vergroot je het moment? Langere hefboom! Zoek dus ergens een mooie stalen buis en schuif die over de moer, even gaan hangen en de zooi moet los komen!
Waar woon je trouwens? Ga binnenkort hetzelfde klusje doen (maar dan nog ingrijpender: veerpoten, veren, draagarmrubbers
Zou dus fijn zijn als ik je veerspanners kan lenen/huren 

- Auk
- 6th Gear member
Kruipolie wil inderdaad niet altijd lukken! Ik heb het moment al willen vergroten, maar dan trek ik de auto bijna van de bokjes:P
Verfbrandertje is tot nog toe nog de best denkbare manier... vanavond post ik nog een keer of het geholpen heeft...
Auke
Verfbrandertje is tot nog toe nog de best denkbare manier... vanavond post ik nog een keer of het geholpen heeft...
Auke
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

-
- 4th Gear member
verfbranders zijn voor mietjes.
Blauwe vlam van een gasbrander.
Wat ook nog wel eens schijnt te helpen is er een keer flink met een hamer op rammen (met beleid) zodat de bout los *schrikt* zorgen dat je auto niet van de bokjes valt? ipv op je sleutel duwen/drukken de sleutel zeg maar optillen.. eventueel kun je met een beetje creativiteit er zelfs een krik onder douwen en de krik de sleutel omhoog laten duwen, als je auto dan omhoog komt dan weet ik het ook niet meer... er op gaan zitten?
Blauwe vlam van een gasbrander.
Wat ook nog wel eens schijnt te helpen is er een keer flink met een hamer op rammen (met beleid) zodat de bout los *schrikt* zorgen dat je auto niet van de bokjes valt? ipv op je sleutel duwen/drukken de sleutel zeg maar optillen.. eventueel kun je met een beetje creativiteit er zelfs een krik onder douwen en de krik de sleutel omhoog laten duwen, als je auto dan omhoog komt dan weet ik het ook niet meer... er op gaan zitten?
- Twanschenkels
- 2nd Gear member
Ik heb vanmiddag de laaste pogingen gedaan om de moer op een "normale" manier los te maken. Ik heb alles geprobeerd, behalve de gasbrander want die heb ik niet tot mijn beschikking.
Maar helaas het mocht niet baten.
Als laaste redmiddel de dremel er in gezet, en na een uurtje slijpen heb ik de moeren eraf gekregen. De bouten heb ik kunnen sparen, dus ik hoef alleen maar nieuwe moeren te kopen.
Dus nog een paar uurtje werk en dan is het verlagen eindelijk klaar.
Daarnaast krijg ik ook nog voor een prikkie, een setje pioneer speakers + dikke versterker. Dus dat is helemaal geweldig.
Maar helaas het mocht niet baten.
Als laaste redmiddel de dremel er in gezet, en na een uurtje slijpen heb ik de moeren eraf gekregen. De bouten heb ik kunnen sparen, dus ik hoef alleen maar nieuwe moeren te kopen.
Dus nog een paar uurtje werk en dan is het verlagen eindelijk klaar.
Daarnaast krijg ik ook nog voor een prikkie, een setje pioneer speakers + dikke versterker. Dus dat is helemaal geweldig.

- Auk
- 6th Gear member
De bouten heb ik ook los nu, maar zit alleen nog even met de stuurstang. Die zit geborgd met een imbus, dan heb ik de hele ophanging voor en achter los. Morgen upload k foto's, bekijk dan even mijn project topic! hier plaats ik ook enkele foto's!
Auke
Auke
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT