Hey Oceanracer
Eventjes een paar centjes van deze kant (niet als financiële bijdrage maar in 'menings-vorm')
Ik weet dus niet hoe handig je bent of hoe je gesteld bent op je volvo assistance maar ik zou in jouw geval, eens een beetje uit gaan kijken naar een wat goedkopere volvo-expert of een collega sleutelaar.
Je conclusie over Profile kan ik alleen maar delen; 4 punts uitlijning zou me even 90 eu kosten en toen ik de wagen twee uur bij profile heb laten staan was er nog niets aan gebeurt; de laatste keer toen ik in Nederland was ben ik even bij Siba in Uden (eindje sturen voor je) voorbij gegaan en voor 30 euro staat alles weer recht en was goed verzorgd (ook gratis koffie trouwens, die wèl te drinken was)
Ik ben zelf een voorstander van jonge schokbrekers onder de wagen; ik heb voor de mijne een nieuwe set rondom besteld, origineel volvo, en ben voor alleen achter 200 euro kwijt, monteren doe ik zelf, maar heb dan ook de beschiking over een volvo-expert mèt brug waar ik terecht kan in de avonduren/weekenden. Ik stap van nivomats over naar gewone schokdempers, iets wat ik je met een 1300kg wegende sleurhut niet aan kan raden trouwens, maar vaak krijgen de volvo-experts toch net wat scherpere prijzen door de hoeveelheid die ze bij de dealers afnemen...
Vliegwiel klinkt als een pittige klus, maar ook daarvoor zou ik zeggen; zoek een expert buiten je dealer om.
Ik heb niks tegen volvo dealers of de monteurs die daar werken; ik heb alleen een 'probleempje' met de prijzen en ik vind het zelf ook veel te leuk om aan mijn eigen auto te werken.
Verkopen of oprijden...
Eerst mijn vraag; wat is 'op rijden'? Rijden tot ie stopt? toch nog verkopen met 4- of 6 ton op de klok? Tis net wat je zelf onder oprijden verstaat. Ter illustratie; pa rijdt een V70tdi (2001, maar classic model) en heeft momenteel ,een kleine 5,5 ton op de klok. De auto stuurt nog prima, rookt ietsje meer bij fors optrekken maar heeft ook zo zijn voordelen, men rijdt niet zo achter op zijn bumper

Hij wil er ook niet vanaf al vind ie wel dat mijn D5 wel erg verleidelijk is.
Ik heb altijd zoiets gehad; als de prijs die geboden word goed is dan denk ik niet verder na, ik wil niet tè diep de boot in schieten en op den duur komt aan alles een einde, we praten ten slotte niet over een katterug of amazone, toch?
Hou je ogen open voor wat leuks, laat af en toe vallen dat de huidige best wel van baasje mag veranderen, tzt en kijk wat er op je pad komt. Mocht je nog info willen hebben mbt zelf sleutelen of experts die je kunnen/willen helpen dan horen we het wel hier...
Succes en veel veilige kilometers!
.....
Kleine toevoeging; die powerflex polyethuraan, of hoe dat moeilijke woord ook geschreven mag worden, vervang bussen voor de rubbers hebben voor en nadelen: voordeel is dat de auto wat directer reageert en dat ze niet of niet snel slijten, nadeel is dat meer trillingen worden doorgegeven en dat ze stukken duurder zijn... Maar; twee ton is toch een mooi getal om eens de Ocean Race op nieuw rubber en nieuwe dempers te zetten??