Hoog verbruik en slecht(er) starten

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Temmie
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.11.2006 - 19:59
Locatie: Amstenrade LB

Onze V70 D5 2003 automaat 180kkm heeft de laatste tijd wat nukjes..
Ik heb het idee dat het verbruik uitzonderlijk hoog ligt voor een D5 (1:10) weliswaar bijna alleen maar korte stukjes.. maar toch..
De automaat schakelt prima echter heb het idee dat deze bij gasloslaten inhoud.. en last but zeker not least: Hij start slecht de laatste tijd: bij koude motor is er niks aan de hand 's morgens maar als ik dan een tijdje gereden heb en wil weer starten dan zijn er toch de nodige omwentelingen van de startmotor nodig om het aggregaat te starten.

Nu lees ik hier dat het de verstuivers kunnen zijn vwb het starten. De andere problemen kom ik echter niet zo direct tegen..

Voor de rest: PERFECTE auto :)

Iemand een idee ?
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Turboslangen allemaal heel? Overmatig roken?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Temmie
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.11.2006 - 19:59
Locatie: Amstenrade LB

Roken doet ie alleen bij stevig doortrappen. Hoor de turbo wel fluiten, maar ik neem aan dat dat normaal is (na 3 tdi's weet je niet beter)

Of de turboslangen heel zijn durf ik niet te zeggen... is dat makkelijk te zien ?
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

Het klinkt inderdaad alsof jouw verstuivers verstopt zitten
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Temmie
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.11.2006 - 19:59
Locatie: Amstenrade LB

Ik was er al een beetje bang voor.. Na het hele forum zowat doorgelezen te hebben kom ik het zo vaak tegen bij de kilometerstanden hoger dan 150kkm..

Tsja.. heb maar eens voorzichtig geinformeerd bij de volvo specialist.. (nee niet de dealer) ik wacht met spanning af...

Bedankt voor de reacties iig :)

En je bedoelt de verstuivers van m'n auto.... met mijn verstuivers is niks mis mee :D
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Temmie
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.11.2006 - 19:59
Locatie: Amstenrade LB

a.s. donderdag naar de dealert... hou m'n hart vast..

overigens heeft ie het eigenlijk ALLEEN maar als de auto warm is, na een stukje van 5 km start ie eigenlijk meteen. Rij je 20 km dan sta ik 20 a 25 secs met het schaamrood op de kaken te starten.
Nu zou je denken dat ie het ook slecht zou moeten doen met een koude motor ?!
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

Succes!
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Temmie
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.11.2006 - 19:59
Locatie: Amstenrade LB

Merci, zal m'n bankrekening wel nodig hebben :)

Weet iemand zo wat die hoezen voor over de stoel zodat je kids je stoel niet kapotmaken kosten ? Nee niet die kleurige vreselijke halfords dingen, maar de originele zwarte ?
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Gebruikersavatar
doubleyou7
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
Locatie: Tilburg

Zijn verstuivers te 'ontstoppen'?
V60 D5 Summum 2012
MartinM
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 03.03.2007 - 20:19

Verstuivers kun je slechts vervangen en kosten euri 200 per stuk!!! dus dat is duizend euri's. Verstuivers dichten niet meer helamaal goed af, sluiten niet helemaal goed meer en dan blijft er diesel doorlopen en start de auto slecht. Dit probleem moet dan aanwezig zijn bij een koude start en bij een warme start. Roken kan goed komen doordat de slang van de intercooler een scheurtje heeft....

Wat vertelde de dealer??
MartinM
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 03.03.2007 - 20:19

zo dat was een vroegertje Oudegroen orakel.. oudegroen,
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

en voor jou een latertje............

oald wief :occasion5:
Temmie
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.11.2006 - 19:59
Locatie: Amstenrade LB

De dealer zegt nog niks, gaat er morgen heen. Wat kunnen nog meer oorzaken zijn van bijna niet starten bij warme motor ? Of zetten de verstuivers bij een warme motor wat uit waardoor ze gaan lekken oid.. ?!
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Temmie
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.11.2006 - 19:59
Locatie: Amstenrade LB

Nou,

De dealer meldde me vandaag de de 5e verstuiver kaduuk is: kosten 395 euri incl. alles. Motor verzuipt half bij het starten omdat er teveel diesel de cylinderkamer inkomt. En natuurlijk hebben ze die dingen niet op voorraad, gaan ook NOOIT kapot..
Auto nog een dag langer kwijt..
Maar goed, het is er maar 1.
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Keesjan36
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
Locatie: Amsterdam

395 euri voor slechts 1 verstuiver......... niet te geloven.
Ik zou even een belrondje houden. Weet bijna wel zeker dat hier minstens 95 euro te verdienen is.
Sommige dealers willen ze overigens meteen alle vijf vernieuwen. Ik weet ook niet wat het beleid is in dit soort gevallen.
Broekhuis vertelde mij dat de D5's vanaf zo'n beetje 2003 praktisch nooit meer kapotte verstuivers hebben. Dat geluk heb jij kennelijk niet.
Sterkte !
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
Temmie
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.11.2006 - 19:59
Locatie: Amstenrade LB

Keesjan36 schreef:395 euri voor slechts 1 verstuiver......... niet te geloven.
Ik zou even een belrondje houden. Weet bijna wel zeker dat hier minstens 95 euro te verdienen is.
Sommige dealers willen ze overigens meteen alle vijf vernieuwen. Ik weet ook niet wat het beleid is in dit soort gevallen.
Broekhuis vertelde mij dat de D5's vanaf zo'n beetje 2003 praktisch nooit meer kapotte verstuivers hebben. Dat geluk heb jij kennelijk niet.
Sterkte !
Ja het is een boel geld, heb de auto maar laten staan vandaag daar. Kunnen ze morgen meteen beginnen. Heb ook eerst gevraagd of ze alle 5 vervangen of alleen diegene die kapot is/zijn. Ik ben aan het twijfelen of ik met m'n onderhoud niet naar Duitsland moet gaan, de volvo specialist waar ik de laatste beurt heb laten uitvoeren heeft mijns inziens te weinig kennis van deze modernere auto's, heb het hem namelijk ook gevraagd en hij kon me geen antwoord geven op de vraag wat het kost en of hij het kon meten.... dan breng ik hem liever toch naar de dealer. Ben het wel met je eens dat het geld kan schelen als je even gaat rondbellen.
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
MartinM
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 03.03.2007 - 20:19

Ik doe het onderhoud bij ATU in Duitsland: goede service, kennis en scherpe prijzen. Moeite waard even te bellen. Heb op een duitse site gelezen kosten per verstuiver euro 200,-- (zonder arbeidsloon denk ik dan)
Temmie
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.11.2006 - 19:59
Locatie: Amstenrade LB

MartinM schreef:Ik doe het onderhoud bij ATU in Duitsland: goede service, kennis en scherpe prijzen. Moeite waard even te bellen. Heb op een duitse site gelezen kosten per verstuiver euro 200,-- (zonder arbeidsloon denk ik dan)
ATU heb ik wel eens wat over gelezen op motortalk.de, niet al te positief... dit kan echter natuurlijk over een specifieke vestiging gaan...
Zal ze eens bellen
XC70 D5 185pk MY2007
Mini Cooper S MY2005
Skoda Octavia 2 FSI '05
V70 D5 Premium Automaat Silver '03 MY '06
Lease, Lease en nog eens Lease ketels
Golf GTI MkI '83
Audi Coupe GT
Honda Prelude
Honda Civic
Gebruikersavatar
oudegroen
3rd Gear member
Berichten: 486
Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
Locatie: Soest
Contacteer:

Ik doe het onderhoud bij ATU in Duitsland: goede service, kennis en scherpe prijzen. Moeite waard even te bellen. Heb op een duitse site gelezen kosten per verstuiver euro 200,-- (zonder arbeidsloon denk ik dan)
Zo oald wief ga dan maar vast sparen voor die ouwe joekel van je....
Joost

V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km



......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”