Een vreemd probleempje met mijn S60 met origineel Volvo alarm:
Sinds kort komt het regelmatig voor dat ik met de afstandsbediening mijn auto niet meer kan openen of sluiten wanneer ik mijn auto thuis op de oprit parkeer. Dit is op zich heel merkwaardig omdat ik deze auto al enkele maanden bezit en er eigenlijk tot voor kort nooit van dit soort problemen zijn geweest.
Afgelopen zondag merkte ik dit fenomeen voor het eerst. Ik kon de auto niet ontgrendelen met de afstandbediening. De enige mogelijkheid was om de auto te openen met behulp van de sleutel. Het probleem dat je dan hebt is dat het alarm af gaat. Ik heb de auto dan ook weer gesloten met de sleutel. Na enkele pogingen en enkele buurtbewoners die polshoogte kwamen nemen heb ik maar Volvo assistance gebeld, die op hun beurt de ANWB op me af hadden gestuurd. De beste man van de wegenwacht had ook geen idee wat er aan de hand kon zijn. Alles dat hij kon doormeten heeft hij gemeten om vervolgens tot de conclusie te komen dat er niets vreemd aan de hand was…. Met uitzondering van alle mensen op mijn oprit die zich nu toch wel kwamen beklagen over dat vervelende snerpende geluid dat maar continue te horen was.
Uiteindelijk werd besloten om dan maar de auto te starten, misschien dat we het alarm daarmee tot de orde konden roepen. En vreemd genoeg bleek dat de oplossing om weer te kunnen genieten van de zondagse rust. De afstandbediening weigerde echter nog in alle talen.
De dag erna heb ik de auto maar naar de garage gebracht, waar men al vlug tot de ontdekking kwam, dat er niets aan de hand was. Mijn afstandsbediening en zijn broertje dat ik in een kluisje bewaar functioneerden beiden zonder problemen. Alles was opnieuw doorgemeten en uitgelezen en het enige dat ze konden zien was dat het alarm was afgegaan…. Tja, dat konden mijn buren zelfs vertellen zonder duur uitleesapparaat.
Met een ongerust en onaangenaam gevoel heb ik mijn auto en alle setjes sleutels en afstandsbedieningen weer in ontvangst genomen. Even getest, en ja hoor geen enkel probleem. Ik ben toen naar huis gereden en heb mijn auto weer op zijn vertrouwde plekje op de oprit geparkeerd. Wat denk je: de afstandbediening doet het niet meer ! Nou breekt m’n klomp. Wat is hier nu aan de hand? “Prutsers!” dacht ik nog.
De dag erna had ik geen tijd om naar de garage te gaan, dus ik ben gewoon naar het werk gereden. Daar aangekomen stap ik uit en uit de macht der gewoonte druk ik op de afstandbediening om de auto te sluiten. En tot mijn verbazing werkte het gewoon ! Even verder lopen en op een afstand van ongeveer 40 meter functioneerde het nog steeds. ’s Avonds toen ik weer naar huis ging kon ik de portieren ook gewoon met de afstandsbediening openen echter eenmaal thuis aangekomen, geparkeerd op mijn eigen oprit weigerde mijn afstandsbediening wederom in alle talen. Ik begon toen toch wel te denken dat het aan de locatie zou moeten liggen. Dus heb ik vervolgens de auto aan de overkant van de straat geparkeerd en daar functioneerde alles weer naar behoren. Weer terug op de plaats op de oprit… geen reactie van de auto op het indrukken van de knopjes op de afstandsbediening.
Wat zou er nu aan de hand zijn?
In mijn geheugen kon ik de volgende gebeurtenis vinden:
Mijn vrolijke collega’s van IT hebben iets veranderd op mijn laptop. Hierdoor kon ik niet aankoppelen aan mijn draadloze netwerk thuis. Ik ben dus aan de instellingen gekomen van de laptop en bedacht toen dat het misschien ook wel goed zou zijn om de beveiliging van mijn router nog eens aan een grondige inspectie te onderwerpen. Zo gezegd, zo gedaan: WEP encryptie werd nu WPA. Maar mijn router was ook zo vriendelijk om aan te geven dat er nieuwe software beschikbaar was. Deze heb ik dus ook op de router geïnstalleerd. Alles weer geconfigureerd en aan elkaar geknoopt en ik kon weer met mijn laptop aan het werk.
Straks zet ik mijn router even uit voordat ik de auto op slot doe… eens kijken of mijn router met de nieuwe software met meer zendvermogen aan het zenden is.
Heeft er iemand nog andere suggesties ? Of soortgelijke ervaringen ?
Probleem met afstandbediening
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Volgens mij moet je het inderdaad zoeken in lokale verstoring van het signaal.
Dit is een bekend verschijnsel bij zendmasten (vooral tijdelijke straalzenders van de TV), maar ook bij handzendertjes waarmee in de horeca veel gewerkt wordt. Als de frequentie op die van jou zit (of daarbij in de buurt) krijg je met je AB problemen.
Je kan het een stukje verderop in de straat ook eens proberen en buiten de reikwijdte van alle zendertjes rond en in je huis heb je er zeer waarschijnlijk geen last meer van.
Andere mogelijkheid: de AB van de Volvo laten herprogrammeren op een andere frequentie.
Wat ook nog wel eens wil helpen is je AB heel dicht in de buurt van de ontvangunit van de auto houden (ik dacht die ie ergens onder het dashboard zit), omdat op die manier het sterkst mogelijke signaal afgegeven wordt.
Dit is een bekend verschijnsel bij zendmasten (vooral tijdelijke straalzenders van de TV), maar ook bij handzendertjes waarmee in de horeca veel gewerkt wordt. Als de frequentie op die van jou zit (of daarbij in de buurt) krijg je met je AB problemen.
Je kan het een stukje verderop in de straat ook eens proberen en buiten de reikwijdte van alle zendertjes rond en in je huis heb je er zeer waarschijnlijk geen last meer van.
Andere mogelijkheid: de AB van de Volvo laten herprogrammeren op een andere frequentie.
Wat ook nog wel eens wil helpen is je AB heel dicht in de buurt van de ontvangunit van de auto houden (ik dacht die ie ergens onder het dashboard zit), omdat op die manier het sterkst mogelijke signaal afgegeven wordt.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Op de 433 Ghz werken veel dingen de kans dat er storing optreed is altijd aanwezig, bij de dealer waar ik werk zit een fisio therapheut, en deze werken ook met een frequentie die afstandbedienningen stoort, buurman van de fisio is een bloemenhandel , je raad het al met einige regelmaat weigeren daar de afstandbedienningen.
Dit probleempje is niet alleen van volvo hoor, andere merken hebben hier ook last van bmw audi mb allen bij de bloemenhandel
Als je AB niet werkt moet je de deur openen met de sleutel en dan starten alarm wordt op deze wijze uitgezet, dit kan maar een beperkt aantal keer !
Andere frequentie heeft geen zin omdat er een rolling code op zit dwz telkens een andere frequentie binnen een zelfde bereik.
Zou toch de router een even uitzetten en andere apperatuur dat zend !
succes !
Dit probleempje is niet alleen van volvo hoor, andere merken hebben hier ook last van bmw audi mb allen bij de bloemenhandel
Als je AB niet werkt moet je de deur openen met de sleutel en dan starten alarm wordt op deze wijze uitgezet, dit kan maar een beperkt aantal keer !
Andere frequentie heeft geen zin omdat er een rolling code op zit dwz telkens een andere frequentie binnen een zelfde bereik.
Zou toch de router een even uitzetten en andere apperatuur dat zend !
succes !
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Ik heb toen ik vandaag thuis kwam wederom moeten constateren dat mijn AB niet meer functioneert. Toen ik op het werk vertrok deed hij het nog.
Meteen mijn wireless uitgezet en opnieuw een poging gedaan. Maar helaas. Het functioneert niet. Mijn aanname dat het aan mijn eigen veranderingen lag was helaas niet terecht.
Ik woon in een woonwijk. Er zijn geen bloemenwinkels in de buurt. :roll:
Ik sluit nu de portieren maar met de sleutel thuis. Dat kan neem ik aan onbeperkt ?! Openen ook neem ik aan, wanneer ik de deur met de sleutel heb gesloten.
Wanneer je de auto met de sleutel afsluit, gaat het alarm er dan niet op ?
Meteen mijn wireless uitgezet en opnieuw een poging gedaan. Maar helaas. Het functioneert niet. Mijn aanname dat het aan mijn eigen veranderingen lag was helaas niet terecht.
Ik woon in een woonwijk. Er zijn geen bloemenwinkels in de buurt. :roll:
Ik sluit nu de portieren maar met de sleutel thuis. Dat kan neem ik aan onbeperkt ?! Openen ook neem ik aan, wanneer ik de deur met de sleutel heb gesloten.
Wanneer je de auto met de sleutel afsluit, gaat het alarm er dan niet op ?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Het probleem is dat de gebruikte frequentie van de AB in de buurt zit van 433 MHz. Hier bevind zich ook de LPD (low power device) vrij verkrijgbare portofoons met 69 kanalen. Deze mag een zendvermogen hebben van 10 mW, wat gering is maar net zoveel als je AB. De exacte frequentie van de LPD en de AB komen niet overeen dus dat zou geen probleem mogen geven. Zendamateurs echter maken ook gebruik van deze frequenties (70 cm band) en zenden met veel hogere vermogens en in principe op elk willekeurige frequentie binnen een bepaald frequentiebereik. Verder zijn er legio apparaten die gebruik maken van dezelfde frequentieband, babyfoons, weerstations, deuropeners, etc. Slecht afgeregelde zenders kunnen zo maar veel storing veroorzaken. De ontvanger van de AB in de auto zit in de UEM (upper electronic module) die in je achteruitkijkspiegel zit. houd de AB eens dicht bij de bovenkant in het midden van de voorruit en kijk of het dan wel werkt. Verder kun je eens in je kennisenkring vragen of er iemand is met een breedbandontvanger of computerscanner. Laat die dan eens lopen in het gebied van 432 tot 435 MHz op sterke signalen.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Het is op mijn oprit zelfs zo erg dat wanneer ik zelf in de auto zit en de portieren zijn gesloten ik met de afstandsbediening de portieren niet kan vergrendelen.
Ik zal eens bij mijn buurman navragen of hij iets nieuws in huis heeft.
Ik zal eens bij mijn buurman navragen of hij iets nieuws in huis heeft.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Een startonderbreker werkt altijd 1:1 met een sleutel.s80 1999 schreef:klopt waneer je de auto sluit met sleutel gaat er geen alarm op.
hoe dat zit met de start onderbreker zou ik niet weten.
Maar over die afstandsbediening: ik zou me eens gaan verdiepen in die megahertzen. Wat voor apparatuur werkt er nog meer op deze frequentie? Kan je er niet via zend-fanaten achter komen?
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Je moet het echt in de omgeving zoeken. Met jou auto en AB is niets aan de hand.
Er is zoals in de tweede post (en alle andere antwoorden daarna) al aangegeven dat er iets stoort op je AB.
Toch is het daarnaast vreemd dat je de auto wel kunt starten.
Kijk eens naar de aanwezige draadloze hoofdtelefoons etc. Die maken van de zelfde (beperkte) bandbreedte van de 433 MHz gebruik.
Er is zoals in de tweede post (en alle andere antwoorden daarna) al aangegeven dat er iets stoort op je AB.
Toch is het daarnaast vreemd dat je de auto wel kunt starten.
Kijk eens naar de aanwezige draadloze hoofdtelefoons etc. Die maken van de zelfde (beperkte) bandbreedte van de 433 MHz gebruik.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
Plim.... dit probleem is pas sinds kort. Kun je je nog herinneren, of je rond die tijd iets nieuws hebt aangeschaft (of je buren) of dat er in de buurt iets gebouwd is of zo..... Als ik het zo beluister stoort iets jouw handzender. En aangezien dit pas sinds kort optreedt, moet er iets veranderd zijn. Dus.... even goed nadenken. Nieuwe telefoons (dect) ? Nieuwe magnetron ? Kinderen iets nieuws, wat kan storen ? Buren iets nieuws ? Zendamateur uit winterslaap gekomen ? Draadloos netwerkje geinstalleerd ?
Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Magnetron, Dect, draadloos netwerk en ook zendamateurs zijn, in tegenstelling tot dat wat Rogier64 zegt, uitgesloten (deze gebruiken die frequentie al jaren niet meer juist vanwege dit soort problemen).
Dit werkt op andere frequenties.
Ik ben zelf enige jaren terug met een zendamateur naar een dergelijk fenomeen op zoek geweest. De veroorzaker daar bleek een draadloze hoofdtelefoon van de overbuurvrouw te zijn. Een dect en een draadloos netwerk werken ook op een andere frequentie.
Dit werkt op andere frequenties.
Ik ben zelf enige jaren terug met een zendamateur naar een dergelijk fenomeen op zoek geweest. De veroorzaker daar bleek een draadloze hoofdtelefoon van de overbuurvrouw te zijn. Een dect en een draadloos netwerk werken ook op een andere frequentie.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01.02.2007 - 08:16
Dat was bij ons ook het probleem. Een draadloze Sennheiser hoofdtelefoon. Maak je geen zorgen, als je schoonmoeder (bijvoorbeeld :p) op bezoek komt en jouw vertrouwde plaatsje inneemt zal ook zij haar auto niet met de AB kunnen afsluiten. We hebben hier BMW's, FORD's, Mercedessen, Audi's en Volvo's geconfronteerd met hetzelfde probleem (onbewust, we hebben tamelijk lang naar de oorzaak gezochtV480-S60 schreef:Magnetron, Dect, draadloos netwerk en ook zendamateurs zijn, in tegenstelling tot dat wat Rogier64 zegt, uitgesloten (deze gebruiken die frequentie al jaren niet meer juist vanwege dit soort problemen).
Dit werkt op andere frequenties.
Ik ben zelf enige jaren terug met een zendamateur naar een dergelijk fenomeen op zoek geweest. De veroorzaker daar bleek een draadloze hoofdtelefoon van de overbuurvrouw te zijn. Een dect en een draadloos netwerk werken ook op een andere frequentie.

- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Onze Peug. heeft nergens last van. Werkt gewoon op de AB die erbij hoort.
Wel zag ik toen ik net naar huis reed dat het huis van de buren een nieuw alarm systeem heeft.... Ik zal eens vragen wanneer die precies is opgeleverd.
Mijn oprit is ongeveer 15 meter van het huis van de buren... Het probleem is alleen op mijn oprit. Als ik mijn auto langs mijn voortuin parkeer is het probleem al weg.
Wel zag ik toen ik net naar huis reed dat het huis van de buren een nieuw alarm systeem heeft.... Ik zal eens vragen wanneer die precies is opgeleverd.
Mijn oprit is ongeveer 15 meter van het huis van de buren... Het probleem is alleen op mijn oprit. Als ik mijn auto langs mijn voortuin parkeer is het probleem al weg.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
@V480-S60, de 70 cm band is onder zendamateurs nog best populair, en da's toch echt 430 tot 440 MHz. Dect, magnetrons en WiFi netwerken zitten op 2,4 GHz, dat kan eigenlijk niet storen. Draadloze hoofdtelefoon kan wel maar de nieuwe type's zitten op 838 MHz. Als het probleem permanent aanwezig is moet je ook denken aan een zender die altijd aan staat. Draadloze weerstations bijvoorbeeld of een ander telemetrie apparaat. Heb je de AB al dicht bij de UEM gehouden?
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
correctie: onze Peug heeft er ook last van, alleen in mindere mate. Op een enkele meters afstand doet hij het wel, op grotere afstanden heeft de Peug er ook last van.
Navraag bij mijn buurman leverde een hele verbaasde blik op: "Oooooh ik dacht dat mijn batterij leeg was." Blijkt dat ook hij er last van heeft.
We hebben inmiddels wel vast gesteld dat de straling tussen onze beide huizen door komt. Achter onze huizen staan eigenlijk alleen maar woonhuizen, geen industrie. Van het weekend eens kijken of ik ergens nieuwe antennes zie staan.
Navraag bij mijn buurman leverde een hele verbaasde blik op: "Oooooh ik dacht dat mijn batterij leeg was." Blijkt dat ook hij er last van heeft.
We hebben inmiddels wel vast gesteld dat de straling tussen onze beide huizen door komt. Achter onze huizen staan eigenlijk alleen maar woonhuizen, geen industrie. Van het weekend eens kijken of ik ergens nieuwe antennes zie staan.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Zelfs als ik in de auto zit doetie het niet.Rogier64 schreef:Heb je de AB al dicht bij de UEM gehouden?
Als ik AB op de buitenkant tegen de ruit aan hou, ter hoogte van de binnenspiegel, of welke plaats dan ook: Hij weigert zo lang de auto op de oprit staat, uit de schaduw van de garage. Zet ik de auto heel deicht naast mijn huis en zowat tegen de garage, dan doetie het wel !
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1284
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Dat is wel erg vreemd allemaal. Een sterk magnetisch veld van een energiekabel in de grond? Maar dat zal wel erg toevallig zijn dat die nu in gebruik is genomen. Toch lijkt alles op een sterk electromagnetisch veld dat storing veroorzaakt. Ik geloof zelf niet zo in aardstralen, maar sommigen beweren dat die ook veel ellende kunnen veroorzaken. Of het nu wel of niet bestaat, ook hier geldt dan weer waarom het nu ineens optreedt? Wat je eigenlijk nodig hebt is een spectrumanalyzer, een meetapparaat waarmee je een frequentiegebied grafisch kunt weergeven op een scherm. Da's natuurlijk niet zo maar even te lenen maar storingdiensten van bijvoorbeeld kabelmaatschappijen hebben zoiets wel. Blijft natuurlijk erg lastig om aan te komen,maar wie weet heb je in je kennisenkring wat mogelijkheden.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Tja idd, heel vreemd. Alle huizen in mijn straat ende straat achter die van mij, bestaan al bijna 20 jaar. Er zijn geen nieuwe kabels de grond in gegaan. Het zou inderdaad wel heel vreemd zijn wanneer er net een energiekabel in gebruik is genomen, die er al heel lang ligt en daarvoor nooit is gebruikt. Maar ja, wie zal het zeggen...
Ik weet nog dat ik vroeger, voor mijn zender van mijn radiografisch bestuurbare auto's een zendmachtiging moest hebben. Bij wedstrijden e.d. werd daar altijd streng op gecontrolleerd. Tegenwoordig heb ik voor radiografische besturing geen zendmachtiging meer nodig.
Zou er nog wel een instantie zijn die dit soort ethervervuiling opspoort ?
Ik weet nog dat ik vroeger, voor mijn zender van mijn radiografisch bestuurbare auto's een zendmachtiging moest hebben. Bij wedstrijden e.d. werd daar altijd streng op gecontrolleerd. Tegenwoordig heb ik voor radiografische besturing geen zendmachtiging meer nodig.
Zou er nog wel een instantie zijn die dit soort ethervervuiling opspoort ?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Om het verhaal nog merkwaardiger te maken:
Vandaag functioneert alles weer normaal op de oprit.
Iemand heeft kennelijk iets uitgezet.
Vandaag functioneert alles weer normaal op de oprit.
Iemand heeft kennelijk iets uitgezet.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8