Goed nieuws de B230F motor is gemonteerd aangesloten en start. Helaas start die alleen als ik een beetje gas geef (zonder voel je dat die wel wil) en dan heel `sissend´. Als ik wat meer gas geef slaat die af.
Ik vraag me af of ik de ontsteking goeg gemonteerd heb. De beschrijving is niet zo duidelijk. Heeft iemand een plaatje of een goede beschrijving? het is dus een B230F uit een 740 ingebouwd in een 240 DL uit 1992
plaatsing ontstekingshuis volvo 240 b230f motor
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Heel mooi om te horen dat fase I gelukt is.
Er is hier niet zoveel technische kennis op het gebied van de 200 serie.
Ik zou je willen adviseren deze vraag te stellen op www.volvolvo.nl
Kaassie is daar de persoon die je moet hebben.
Suc6
Er is hier niet zoveel technische kennis op het gebied van de 200 serie.
Ik zou je willen adviseren deze vraag te stellen op www.volvolvo.nl
Kaassie is daar de persoon die je moet hebben.
Suc6
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 01.03.2007 - 08:00
Ik heb direct gekeken, er staat idd een goede beschrijving, zie onder. Ik denk dat ik hiermee mijn probleem wel opgelost is, zie onder! thx
zet eerst de motor op tijd.
-draai de merk tekens van de distributie op elkaar.
-de kruk-as op de 0 teken op de distri.kap en merkteken op poelie.
-de nok-as op het merkteken op de klepdeksel.
-bij de b21 kan je de nok-as tekens zien achter de alu-distr.kap. (zonder de kap eraf te halen).
-staat de kruk-as op nul maar nok-as niet dan nog 1 rondje met de kruk-as.
-maak de verdeelkap van de onsteking los.
-als het goed is staat de rotor richting thermostaathuis.
-haal het ronde plastickapje onder de rotor vandaan en zet de rotor weer terug.
-draai je motor iets terug dat de merkteken van de poelie overeen komt met het streepje 10 van de distri.kap.
-je kan op de rand van het onstekings huis een streepje zien ingeslagen.
-draai de M8 bout die in het sleufgat zit van het onstekingshuis ietsje los.
-draai aan het ontstekingshuis , dat het midden van het koperen gedeelte van de rotor overeen komt met het merkteken op het ontstekingshuis.
-zet de M8 bout weer goed vast.
-nu staat je ontsteking op 10 graden voor onsteking.
-draai nu de motor zo dat de contactpunten geheel open staan. (de nok van de rotor-as op de nok-volger van de contactpunt hamer).
-stel met een voelermaat 0.40 mm af tussen de contactpunten.
-zet de verdeelkap weer op zijn plek.
nu moet hij het absoluut doen kwa vonken dan.
je zit er nu niet ver naast.
die paar graden verkeerd neemt de motor wel op de koop toe.
als hij nu redelijk loopt kan je altijd naar een garage rijden om het te laten checken en eventueel bij te laten stellen..
succes
zet eerst de motor op tijd.
-draai de merk tekens van de distributie op elkaar.
-de kruk-as op de 0 teken op de distri.kap en merkteken op poelie.
-de nok-as op het merkteken op de klepdeksel.
-bij de b21 kan je de nok-as tekens zien achter de alu-distr.kap. (zonder de kap eraf te halen).
-staat de kruk-as op nul maar nok-as niet dan nog 1 rondje met de kruk-as.
-maak de verdeelkap van de onsteking los.
-als het goed is staat de rotor richting thermostaathuis.
-haal het ronde plastickapje onder de rotor vandaan en zet de rotor weer terug.
-draai je motor iets terug dat de merkteken van de poelie overeen komt met het streepje 10 van de distri.kap.
-je kan op de rand van het onstekings huis een streepje zien ingeslagen.
-draai de M8 bout die in het sleufgat zit van het onstekingshuis ietsje los.
-draai aan het ontstekingshuis , dat het midden van het koperen gedeelte van de rotor overeen komt met het merkteken op het ontstekingshuis.
-zet de M8 bout weer goed vast.
-nu staat je ontsteking op 10 graden voor onsteking.
-draai nu de motor zo dat de contactpunten geheel open staan. (de nok van de rotor-as op de nok-volger van de contactpunt hamer).
-stel met een voelermaat 0.40 mm af tussen de contactpunten.
-zet de verdeelkap weer op zijn plek.
nu moet hij het absoluut doen kwa vonken dan.
je zit er nu niet ver naast.
die paar graden verkeerd neemt de motor wel op de koop toe.
als hij nu redelijk loopt kan je altijd naar een garage rijden om het te laten checken en eventueel bij te laten stellen..
succes