Ik ben sinds 3 dagen in het bezit van een S80 2.5D automaat uit 2000 met 300.000km op de teller en heb er nu zo'n 1000km mee gereden.
De auto rijdt prima. Hoewel ik geschrokken ben van de hoeveelheid roet die hij uitstoot wanneer ik flink gas geef (maar dit schijnt redelijk normaal te zijn heb ik hier al gelezen....)
Nadat ik 1 keer flink doortrok begon er een lampje op mijn dashboard te branden en deze blijkt te slaan op een fout in het uitlaatsysteem. Ik rook ook een rotte ei-lucht toen ik de auto langs de kant plaatste. Ik dacht direct aan een defecte katalysator, maar zou het ook iets anders kunnen zijn?
Uiteindelijk besloot ik door te rijden en een dag later kwam ik er achter dat dit lampje gaat branden zodra ik boven de 140 km/u kom en daarbij krijg ik nu ook met enige regelmaat een andere foutmelding ''motor management bij onderhoud''. Zolang ik onder de 140 km/u blijf en niet volgas geef met optrekken gaat alles eigenlijk goed.
Beide foutmeldingen staan denk ik wel met elkaar in verband maar wat zou dit kunnen zijn?
2 foutmeldingen bij snelheid boven 140km/u / S80 2.5d
-
- 2nd Gear member
Die melding van Motor management bij onderhoud heb ik ook gehad! Het kan van alles zijn heb ik inmiddels begrepen maat bij mij ging het om een los slangetje van de turbo. Hierna de melding niet meer gehad en het vermogen van de motor was ook meteen beter!Gash_ schreef:Ik ben sinds 3 dagen in het bezit van een S80 2.5D automaat uit 2000 met 300.000km op de teller en heb er nu zo'n 1000km mee gereden.
De auto rijdt prima. Hoewel ik geschrokken ben van de hoeveelheid roet die hij uitstoot wanneer ik flink gas geef (maar dit schijnt redelijk normaal te zijn heb ik hier al gelezen....)
Nadat ik 1 keer flink doortrok begon er een lampje op mijn dashboard te branden en deze blijkt te slaan op een fout in het uitlaatsysteem. Ik rook ook een rotte ei-lucht toen ik de auto langs de kant plaatste. Ik dacht direct aan een defecte katalysator, maar zou het ook iets anders kunnen zijn?
Uiteindelijk besloot ik door te rijden en een dag later kwam ik er achter dat dit lampje gaat branden zodra ik boven de 140 km/u kom en daarbij krijg ik nu ook met enige regelmaat een andere foutmelding ''motor management bij onderhoud''. Zolang ik onder de 140 km/u blijf en niet volgas geef met optrekken gaat alles eigenlijk goed.
Beide foutmeldingen staan denk ik wel met elkaar in verband maar wat zou dit kunnen zijn?
-
- Starter
Ik zal de rekeningen er eens op naslaan, maar ik weet dat vorig jaar o.a. de brandstofpomp is vervangen, dus ik hou ook rekening met een slecht afgestelde brandstofpomp en het zou kunnen dat toen ook de luchtmassameter is vervangen. Morgen zoek ik het direct even uit!
Ik hoop in ieder geval dat de kosten mee zullen vallen.
Weet iemand misschien een goede (& betaalbare!) garage in de buurt van Amsterdam??
Ik hoop in ieder geval dat de kosten mee zullen vallen.
Weet iemand misschien een goede (& betaalbare!) garage in de buurt van Amsterdam??
- marc'ss80
- 2nd Gear member
H.J. de Lange
Zit in middelie 5 kilometer van purmerend ik heb erg goede ervaring met dit garage bedrijf.
Is dit in de buurt genoeg?
Schappelijke uurloon.
Overleg over de uit te voeren werkzaamheden mogenlijk.
hij is geen off. volvo dealer maar doet niet anders dan aan volvo's sleutelen/verkopen.
Autobedrijf H.J. Lange B.V.. Middelie 119-120 1472 GV Middelie. TEL.: 0299 - 621318 EMAIL: INFO@HJLANGE.NL
informatie vragen kan toch geen kwaad?
Zit in middelie 5 kilometer van purmerend ik heb erg goede ervaring met dit garage bedrijf.
Is dit in de buurt genoeg?
Schappelijke uurloon.
Overleg over de uit te voeren werkzaamheden mogenlijk.
hij is geen off. volvo dealer maar doet niet anders dan aan volvo's sleutelen/verkopen.
Autobedrijf H.J. Lange B.V.. Middelie 119-120 1472 GV Middelie. TEL.: 0299 - 621318 EMAIL: INFO@HJLANGE.NL
informatie vragen kan toch geen kwaad?
- Hans Beekman
- 1st Gear member
Lijkt inderdaad op een foutief afgestelde brandstofpomp. Na het vervangen van de dstribitieriem heb ik dit probleem ook gehad. De dealer in Tiel heeft dit opgelost. Daarna nooit meer problemen en de auto rijdt veel zuiniger en rookt minder. Met V-power/Ultimate nauwelijks nog rook!
740 GL '87, 940 polar '97, V70 2,4 '02,
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
NU:
- Hans Beekman
- 1st Gear member
Bij een defecte luchtmassameter is het verlies van pk's trouwens erg duidelijk merkbaar!!
740 GL '87, 940 polar '97, V70 2,4 '02,
NU:
NU: