Hallo,
Ik volg dit forum al een tijdje, en heb al het een en ander over de s40 op lpi gelezen. Toch zijn mij enkele zaken nog niet duidelijk.
Een s40 op lpi, welke motor is er het meest geschikt voor. Ik heb vorige week maandag een proefrit gemaakt in een 2 liter en vind deze wel beter rijden als een 1.8. Mijn bedoeling is om er een vialle lpi installatie in te zetten. Maakt het nog verschil bij welke motor je een koprevisie moet doen, of moet het bij beide motoren? Wanneer ik geen koprevisie doe, hoeveel km kun je (onder rustig rijgedrag) halen. En zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met 1 van deze 2 motoren op lpi met flash lupe?
Alvast bedank,
Remon
s40 op lpi. 2.0 of 1.8
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Ik heb zelf een v40 2.0 LPI. 3 mnd geleden gekocht(165.000km) toen ik mijn 850(g3) aan de kant moest zetten (430.000km)
inmiddels 17.000km gereden met de V, en het bevalt me prima. een collega heeft een 1.8 en die bij lange na niet zo pittig. voor wat betreft ie koprevisie. Pas als-ie kapot gaat zou ik ernaar kijken. Ik heb verhalen gehoor van 200.000km met 1e kop, maar ook 325.000km met de originele kop. Altijd lekker warmrijden is natuurlijk een vereiste. Verder is mijn auto voorzien van een broekhuizen-installatie
inmiddels 17.000km gereden met de V, en het bevalt me prima. een collega heeft een 1.8 en die bij lange na niet zo pittig. voor wat betreft ie koprevisie. Pas als-ie kapot gaat zou ik ernaar kijken. Ik heb verhalen gehoor van 200.000km met 1e kop, maar ook 325.000km met de originele kop. Altijd lekker warmrijden is natuurlijk een vereiste. Verder is mijn auto voorzien van een broekhuizen-installatie
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Ik heb een 1.8 met een Vialle G3 installatie en ook dat rijdt prima. Ik denk dat het verschil in rijden niets te maken heeft met de gasinstallatie, maar gewoon hét verschil is tussen een 1.8 en een 2.0. Met een G3 installatie is er geen verschil in prestaties tussen LPG en benzine. Alleen het verbruik neemt iets toe.
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Ik hoor steeds meer geluiden om mij heen dat het meer een fabeltje van de importeur is dat de cilinderkoppen gereviseerd moeten worden. En na jullie reactie (dank daarvoor) begin ik er eingelijk steeds meer aan te twijfelen.
Wat dat betreft is het zeker de moeite waard om het met de originele kop uit te proberen. Ik denk niet dat je een cilinderkop zo gemakkelijk 2de hands kunt verkopen.
Ik zit sinds gisteren ook over een s70 te denken, maar het nadeel is dat deze auto tot 2001 geleverd is. Mijn bedoeling is eingelijk om een auto van 2002 aan te schaffen. Maar een s70 is wel meer auto (en toch wel mijn grote liefde ). Is de kwaliteit van een s70 beter als van een nieuwere s40?
Als jullie voor deze keuze stonden, welke auto zouden jullie dan kiezen?
Wat dat betreft is het zeker de moeite waard om het met de originele kop uit te proberen. Ik denk niet dat je een cilinderkop zo gemakkelijk 2de hands kunt verkopen.
Ik zit sinds gisteren ook over een s70 te denken, maar het nadeel is dat deze auto tot 2001 geleverd is. Mijn bedoeling is eingelijk om een auto van 2002 aan te schaffen. Maar een s70 is wel meer auto (en toch wel mijn grote liefde ). Is de kwaliteit van een s70 beter als van een nieuwere s40?
Als jullie voor deze keuze stonden, welke auto zouden jullie dan kiezen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
De S70 is tot juni 2000 geleverd, als je er een vind van 2001 of later is hij gebouwd voor deze datum, de 2.5 10V motor (deze was er tot 4/1999) is op gas bepaald probleemlozer als de latere en ook kort geleverde 2.4 20V.Remon schreef:Ik zit sinds gisteren ook over een s70 te denken, maar het nadeel is dat deze auto tot 2001 geleverd is. Mijn bedoeling is eingelijk om een auto van 2002 aan te schaffen. Maar een s70 is wel meer auto (en toch wel mijn grote liefde ). Is de kwaliteit van een s70 beter als van een nieuwere s40?
Als jullie voor deze keuze stonden, welke auto zouden jullie dan kiezen?
Bij de 40 serie zijn in zijn algemeenheid alle RN motoren (deze kwamen met de komst van de phase 2) op gas lastig, uitgestelde koppen komen hier (te) vaak voor.
Een S70 2.5 10V is de "beste" om op gas te rijden.
p.s. waarom zou een importeur als fabeltje roepen dat een kop gereviseerd moet worden? als de kop "op" is dan is hij op.
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
@Bart,
Als ik het goed begrijp heb ik bij een s70 van 2000 het zelfde 'probleem'met de cilinderkop als bij een s40 van 2002?
Zijn de 2.5 10v motoren nog een 2000 door geleverd en hoeveel pk heeft deze motor?
Als ik het goed begrijp heb ik bij een s70 van 2000 het zelfde 'probleem'met de cilinderkop als bij een s40 van 2002?
Zijn de 2.5 10v motoren nog een 2000 door geleverd en hoeveel pk heeft deze motor?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik ga er idd vanuit dat de problemen vergelijkbaar zijn.Remon schreef:@Bart,
Als ik het goed begrijp heb ik bij een s70 van 2000 het zelfde 'probleem'met de cilinderkop als bij een s40 van 2002?
Zijn de 2.5 10v motoren nog een 2000 door geleverd en hoeveel pk heeft deze motor?
De 2.5 10V had 144pk en is in 1999 afgelost door de 140pk 2.4 20V motor.
Als je op die recentere motoren gas overweegt moet je (vroeg of laat) rekening houden met een nieuwe gaskop, en dat maakt het allemaal niet echt goedkoper.
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
ik ben aan het rekenen gegaan wat een auto op gas met achteraf inbouw gaat kosten. Als je dit gaat vergelijken met een diesel met hoger koppel, maar minder pk`s, heb je pas na 4 jaar de lpg installatie eruit. Dit is dus incl cilinderkop revisie. Bij benzine kruisen de lijnen elkaar na 2 jaar al.
Ik ga dus nu voor een diesel of een goed geprijsde s40 bi-fuel. De diesels uit de phaseII, komen die van volvo zelf of komen die ook nog van renault zoals in phase I? Hoe betrouwbaar is de diesel in de phase II.
Waar zit het verschil in pk`s tussen een 1.9td met 102pk en die van 112 pk?
Alvast bedankt.
Ik ga dus nu voor een diesel of een goed geprijsde s40 bi-fuel. De diesels uit de phaseII, komen die van volvo zelf of komen die ook nog van renault zoals in phase I? Hoe betrouwbaar is de diesel in de phase II.
Waar zit het verschil in pk`s tussen een 1.9td met 102pk en die van 112 pk?
Alvast bedankt.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10
Ik overweeg een G3 in te laten bouwen in mijn V40 2.0 turbo.
Benzine of gas verschilt 14a15 honderd euro bij 20 duizend km per jaar.
Dus verdien je de G3 in anderhalf jaar terug.
Heb nu een mooie 2.0T,Bi-Fuel met een 1.8 lijkt mij een stuk minder
fijn rijden.
Maar wat is wijsheid. :?:
A4 tdi 115 pk rijdt ook mooi.
Benzine of gas verschilt 14a15 honderd euro bij 20 duizend km per jaar.
Dus verdien je de G3 in anderhalf jaar terug.
Heb nu een mooie 2.0T,Bi-Fuel met een 1.8 lijkt mij een stuk minder
fijn rijden.
Maar wat is wijsheid. :?:
A4 tdi 115 pk rijdt ook mooi.

- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Vraag 1:Remon schreef: Ik ga dus nu voor een diesel of een goed geprijsde s40 bi-fuel. De diesels uit de phaseII, komen die van volvo zelf of komen die ook nog van renault zoals in phase I? Hoe betrouwbaar is de diesel in de phase II.
Waar zit het verschil in pk`s tussen een 1.9td met 102pk en die van 112 pk?
Alvast bedankt.
De diesels uit de alle S/V40 komen van Renault. Echter de laatste versies zijn stukken beter, lopen lekkerder etc. Het zijn gewoon totaal andere motoren. (De zogenaamde DCI motoren.)
Vraag 2:
Tot op heden is mijn 115pk diesel zeer betrouwbaar. (november 2000, 245.000 km op de teller)
Ik heb alleen de pech gehad dat bij 227.000 de turbo eraan ging. Dit is echter exemplarisch.
Vraag 3:
Er zit niet zozeer een verschil in PK's maar meer een verschil in koppel tussen deze motoren. Gezien het feit dat ik een caravan trek gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar de 115 pk versie. Die is ietwat meer op zijn plaats tussen het andere gebeuren en trekt net wat beter. Een 102 pk is echter absoluut geen verkeerde motor.
Suc6
Inderdaad rijdt een 1.8 Bi-Fuel een stuk minder dan een 2.0T. Maar zowiezo rijdt een 1.8 een stuk minder dan een 2.0T. Dat kun je totaal niet met elkaar vergelijken. Maar goed wie ben ik.Heb nu een mooie 2.0T,Bi-Fuel met een 1.8 lijkt mij een stuk minder
fijn rijden.
En exhonda, Die rekensom van Remon is realistischer dan jouw rekensom. Lees het topic Diesel of Gas maar.
Maar goed misschien rij je te weinig op jaarbasis.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
Ik heb hier even de berekening staan die tussen lpg en diesel. Ziet en huivert.
LPG Diesel Benzine
Aantal Liters 2300 1480 2000
brandstof prijs/l 0,42 1,09 1,45
Belasting 700 972 500
Investering 3400 0 0
Totaal 5066 2585,2 3400
Jaarlijkse Kosten 1666 2585,2 3400
Jaar Kosten lpg diesel benzine
1 5066 2585,2 3400
2 6732 5170,4 6800
3 8398 7755,6 10200
4 10064 10340,8 13600
5 11730 12926 17000
6 13396 15511,2 20400
Dit is dus incl gaskop en gas installatie. Exl onderhoud.
Zijn er nog kosten die ik over het hoofd heb gezien? Onderhouds kosten, zijn die ongevee gelijk? Een diesel schrijft minder af na 2 ton als een lpg auto dus dat voordeel zit er ook nog bij. Apk is wel duurder natuurlijk i.v.m roetmeting.
Ik ga toch voor een 115pk. Die motor is gewoon iets veller als een 102pk hoewel deze ook niet mis is wanneer je uit een 440 1.8 komt. Maar ik moet nog tot januari in de 440 blijven rijden, daarna ga ik serieus kijken naar een s40 diesel.
LPG Diesel Benzine
Aantal Liters 2300 1480 2000
brandstof prijs/l 0,42 1,09 1,45
Belasting 700 972 500
Investering 3400 0 0
Totaal 5066 2585,2 3400
Jaarlijkse Kosten 1666 2585,2 3400
Jaar Kosten lpg diesel benzine
1 5066 2585,2 3400
2 6732 5170,4 6800
3 8398 7755,6 10200
4 10064 10340,8 13600
5 11730 12926 17000
6 13396 15511,2 20400
Dit is dus incl gaskop en gas installatie. Exl onderhoud.
Zijn er nog kosten die ik over het hoofd heb gezien? Onderhouds kosten, zijn die ongevee gelijk? Een diesel schrijft minder af na 2 ton als een lpg auto dus dat voordeel zit er ook nog bij. Apk is wel duurder natuurlijk i.v.m roetmeting.
Ik ga toch voor een 115pk. Die motor is gewoon iets veller als een 102pk hoewel deze ook niet mis is wanneer je uit een 440 1.8 komt. Maar ik moet nog tot januari in de 440 blijven rijden, daarna ga ik serieus kijken naar een s40 diesel.