Gebonk uit het vooronder.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
V70Rene
4th Gear member

Hallo,

Ik rij nu iets meer dan 1 maand met zeer grote tevredenheid rond in de V70. Nu hoor ik al sinds het prille begin van het Volvo eigenaarsschap een gebonk uit het vooronder als ik op klinkerwegen rij.
Op asfalt heb ik nergens last van , en rijdt deze auto als een ware vorst op de weg.

Wie weet wat het kan zijn ....Uitlaat of wielophanging, misschien de schokbrekers voor of ophangrubbers. De auto heeft 97000 Km gedraaid , dus veel slijtageonderdelen mogen het eigenlijk niet zijn.
De wagen is nog in de garantie , maar om even 400 km heen en weer te gaan rijden vind ik ook weer zo wat, cker als het een kleinigheid is.

Affin ik geef zelf al een voorzetje , wie tikt de bal in en heeft er ervaringen mee of weet gewoon wat het is.

Grtz
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
Oceanracer
Geartronic member

Bij mij was laatst een uitlaatbeugel doorgeroest, waardoor de uitlaat scheef onder de wagen kwam te hangen. Bij asfalt was er niets van te merken, maar bij bepaalde hobbels bonkte de uitlaat tegen de onderkant aan. Beugeltje zat nog vast in het rubber, dus kon eenvoudig weer aan de uitlaat worden gelast.

Verder kunnen je schokbrekers wel eens wat lawaai geven. Komt geregeld voor bij bij S60/V70.

Blijft altijd lastig op afstand (dus vanachter een laptop) een diagnose te stellen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
V70Rene
4th Gear member

Das ook toeval , ik heb ook een laptop , echter geen gebonk daarin...hahaha,
Affin bedankt , ik zal proberen deze week eens de auto op de brug te zetten en eens te kijken of het de uitlaat kan zijn.

Vanmiddag even getest toen de auto stil stond voor de deur. Even aan de dakrails heen en weer geschud , en ook dan komt er geluid uit het vooronder. Lijkt het meest aan de linkerkant van het midden vandaan te komen.

Grtz.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
V70Rene
4th Gear member

Vandaag even naar de dealer in Goes ( de Groene )geweest. Bleek dat er speling ( versleten rubbers )zat op de verbindings stangetjes tussen de veerpoten en de stabilisatorstang. IVM garantie de dealer in Amerongen gebeld ( Volvo Reede ), en gevraagd of het in Goes gemaakt kon en mocht worden , en dat was geen probleem. Auto kon direct gemaakt worden zonder wachttijd, en nog een goede bak koffie erbij kado.

HULDE aan Volvo Reede en Volvo de Groene voor de directe hulp en het niet moeilijk doen van de reparatie elders. ( scheelt mij toch wel 400 km rijden naar Amerongen ). \:D/ =D> \:D/ =D> \:D/ =D> \:D/

Grtz
Oceanracer
Geartronic member

Altijd fijn als iets snel en vlot wordt opgelost. Nog leuker is dat er niet moeilijk over de euries wordt gedaan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”