nieuwe 940!..heerlijk

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Jacow
2nd Gear member
Contacteer:

Vandaag tot de koop overgegaan van een 940 SE turbo 2.0. Deze stond te koop op marktplaats en ben er direct achteraan gegaan. Eerst even proef gereden en dat rijdt geweldig! Jammer alleen dat de airco afgevuld moet worden, vandaar dat ik wat korting kreeg :P
Zaterdag ga ik de auto ophalen en als het goed is, kan ik er deze zomer mee naar Italië!!

Een vraagje: Wat onderscheidt de SE-versie van een GL? Er zit zwart leer in en airco...is dat het verschil?
En....is zo'n 2.0 turbo makkelijk te tunen, bij mijn Saab 9000 is dat een kwestie van een andere ECU....

groet,

Jacow

Veel te lange link :)

mod-edit: link aangepast.
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

Proficiat met deze mooi Volvo! Als je wat wilt weten omtrent de 900 serie, bijvoorbeeld het verschil tussen SE en GL kijk dan op mijn web-log. Daar staat heel veel informatie!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Michael Oud
5th Gear member

Kort samengevat:

De gl was ooit de allerbasisversie geloof ik, de SE (Special Edition) was een luxe (maar dan wel geen Clima, Cruise Control of electrische spiegels...) uitvoering met een relatief kleine motor. Speciaal voor de leasemarkt. Ik heb zelf een antracietgrijze sedan SE. Daarvan zijn de bumpers trouwens wel meegespoten. Overigens nieuw inderdaad als leaseauto geleverd.

Tunen? Té makkelijk, kan al met een t stukje van bijvoorbeeld een ruitensproeierslang, maar een manual boost controller van nog geen 2 tientjes is wat veiliger. Een turbodruk meter met schaalverdeling is daarbij eigenlijk wel een must.
Volvo 940 SE
Jacow
2nd Gear member
Contacteer:

Cojones schreef:Kort samengevat:

De gl was ooit de allerbasisversie geloof ik, de SE (Special Edition) was een luxe (maar dan wel geen Clima, Cruise Control of electrische spiegels...) uitvoering met een relatief kleine motor. Speciaal voor de leasemarkt. Ik heb zelf een antracietgrijze sedan SE. Daarvan zijn de bumpers trouwens wel meegespoten. Overigens nieuw inderdaad als leaseauto geleverd.

Tunen? Té makkelijk, kan al met een t stukje van bijvoorbeeld een ruitensproeierslang, maar een manual boost controller van nog geen 2 tientjes is wat veiliger. Een turbodruk meter met schaalverdeling is daarbij eigenlijk wel een must.
grappig, gelukkig heb ik wel handmatige airco, hoe gaat dat precies, een manual boost controller?
Misschien heb ik
die van jou wel eens zien rijden, Amstelveen is dichtbij, nietwaar? :D

groet,

Jacow
Renkel
5th Gear member
Contacteer:

Gefeliciteerd met je 940!!, het zou mij juist enige berusting geven dát de airco nu is afgevuld / nagekeken omdat je naar Italië gaat, alleen maar goed!
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Jacow
2nd Gear member
Contacteer:

Renkel schreef:Gefeliciteerd met je 940!!, het zou mij juist enige berusting geven dát de airco nu is afgevuld / nagekeken omdat je naar Italië gaat, alleen maar goed!
...eigenlijk bedoelde ik: nu weet ik niet of de airco afgevuld moet worden of dat er iets anders niet werkt. Als hij wel had gewerkt ...eh dan was hij afgevuld :P
Onzekere factor dus...

groet,

Jacow
Michael Oud
5th Gear member

Heb je niet liever clima dan handmatige airco? Je kunt mij zeker wel eens zien rijden, ik werk namelijk bij de Renault dealer bij bankrashof, en ik kom redelijk vaak door amstelveen als ik naar Amsterdam kom ofzo.

Euhm, een MBC blaast wat lucht af dat naar de waste gate gaat, waardoor er een hogere turbodruk opgebouwd kan worden.
Volvo 940 SE
Jacow
2nd Gear member
Contacteer:

Cojones schreef:Heb je niet liever clima dan handmatige airco? Je kunt mij zeker wel eens zien rijden, ik werk namelijk bij de Renault dealer bij bankrashof, en ik kom redelijk vaak door amstelveen als ik naar Amsterdam kom ofzo.

Euhm, een MBC blaast wat lucht af dat naar de waste gate gaat, waardoor er een hogere turbodruk opgebouwd kan worden.
:lol: ..Kwam ik een uurtje geleden langs.......in een Renault Megane. Mijn vriendin heeft een auto meegekregen van dr werk en daar mocht ik even in rijden. Rijdt prima, maar geen ultiem comfort. Nieuwe auto, tja....

groet,

Jacow
Michael Oud
5th Gear member

Oh, trouwens alleen op zaterdag.
Volvo 940 SE
Schuil
1st Gear member

Wil graag weten hoe dat gaat dat boosten en wat je daar voor nodig hebt.

Groet,

Axel
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”