Ik heb mij laten vertellen dat het achteraf inbouwen van een alarmsysteem op een buitenlandse (in mijn geval Duitse) XC90 problemen geeft of kan geven met de software van de auto. Er zouden allerlei spookmeldingen gegeven worden.
Wie heeft hier informatie over? Wanneer je achteraf inbouwt, werkt het dan wel gewoon op de sleutel? En wat kost zoiets ongeveer?
Alarm op buitenlandse XC90
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja je hebt inderdaad een probleem als je geen Ultrasone sensor erin hebt zitten. Wat in de meeste gevallen er niet in zit. Dit is niet later in te bouwen tenzij je er één op de sloop vindt.
Om je auto te verzekeren in NL heb je die Klasse III echt nodig dus let daar op!
Om je auto te verzekeren in NL heb je die Klasse III echt nodig dus let daar op!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 13:23
Stomme vraag, maar hoe controleer ik zoiets? Is dat in een database te zoeken met chassisnummer?
En kun je misschien uitleggen waarom het niet later is in te bouwen? Is dat specifiek voor NL en kan het in D misschien wel?
En kun je misschien uitleggen waarom het niet later is in te bouwen? Is dat specifiek voor NL en kan het in D misschien wel?
Volvo historie:
S40 T4
S60 T5
S60 2.4D (Zakelijk)
XC90 T6 (Prive)
S40 T4
S60 T5
S60 2.4D (Zakelijk)
XC90 T6 (Prive)
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja ken iemand die dat heeft en het uiteindelijk via de Volvo dealer geen Klasse III goedkeuring kreeg.
Maar je ziet het heel simpel. Kijk naar je hemelbekleding tussen de voorstoelen en de achterstoelen een beige/zwart vierkant dekseltje.
That;s him!
Maar je ziet het heel simpel. Kijk naar je hemelbekleding tussen de voorstoelen en de achterstoelen een beige/zwart vierkant dekseltje.
That;s him!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Alarm klasse III kent men specefiek alleen in Nederland, in Duitsland , Oostenrijk kent men alleen klasse I of II.
Dus je mist de kabelboom die op je hemel ligt om de massa move sensor aan te sturen, in de XC90 2 voor en achter.
Alles werkt dan gewoon zoals het moet werken, met afstandbedienning en klasse III goedgekeurd.
PS duitse taal kan er uit !
Suur een PM en leg het een en ander wel uit.
Dus je mist de kabelboom die op je hemel ligt om de massa move sensor aan te sturen, in de XC90 2 voor en achter.
Alles werkt dan gewoon zoals het moet werken, met afstandbedienning en klasse III goedgekeurd.
PS duitse taal kan er uit !
Suur een PM en leg het een en ander wel uit.