Wie weet hoe ik de hoofdsteunen van de voorstoelen moeten verwijderen?
Ik heb 2 DVD schermpjes die ik wl bevestigen. ik dacht aan een plaatje aluminium tussen de hoofdsteun en stoel klemmen met 2 gaten voor de stangen/pennen. De schermpjes hebben onderin een scroefdraad. De bandjes gebruiken die erbij zitten is veel gedoe met de aparte vorm van de volvo hoofdsteun.
Verwijderen hoofdsteun
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ik heb zelf twee schermpjes ingebouwd in de hoofdsteunen, lang getwijfeld of ik ze zou opensnijden, maar na een paar uurtjes zijn ze prachtig ingebouwd.
Je kan de hoofdsteunen verwijderen door twee knoppen in te duwen. Ze zitten in het verlengde van de steunen van de hoofdsteun. Ongeveer een 15 centimeter naar beneden. Je moet gewoon even voelen met je duim.
Succes met inbouwen.
Je kan de hoofdsteunen verwijderen door twee knoppen in te duwen. Ze zitten in het verlengde van de steunen van de hoofdsteun. Ongeveer een 15 centimeter naar beneden. Je moet gewoon even voelen met je duim.
Succes met inbouwen.
-
- Starter
Het idee om 2 TFT schermpjes in de hoofdsteunen te bouwen had ik al een tijdje maar mede doordat de hoofdsteunen nogal moeilijk zijn is het even blijven liggen maar er zijn gelukkig meer die het proberen.
@ Turbodesk, hoeveel inch zijn die schermpjes? Ik heb nog 2 liggen van 5,6inch. 7inch die ik eerst had leken sowieso te groot.
@ Turbodesk, hoeveel inch zijn die schermpjes? Ik heb nog 2 liggen van 5,6inch. 7inch die ik eerst had leken sowieso te groot.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Ik heb vorige jaar zoiets gedaan met een RVS plaatje met 3 gaten erin, 2 voor stangen van de hoofdsteun en 1 voor de kabels door de rugleuning van de stoel. Ik heb zelf 8 inch scherm gebruikt:

98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
- Rode T4
- 2nd Gear member
Jongens bedankt voor de tips. Ik heb ze er intussen af. Ik kies voor dezelfde oplossing als Blackwolf. Dan kan in d dvd ook gebruiken op vakantie biuten de auto.
Blackwolf steken de plaatjes aan de achterzijde uit als de schermen niet gemonteerd zijn? Ik wil een oplossing die (volvo) veilig is. Ikdacht even aan het risico van hoofdletsel bij een aanrijding.
Blackwolf steken de plaatjes aan de achterzijde uit als de schermen niet gemonteerd zijn? Ik wil een oplossing die (volvo) veilig is. Ikdacht even aan het risico van hoofdletsel bij een aanrijding.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Nee, plaatje is net zo breed als de onderkant van de hoofdsteun, het is wel een stevige 2.5mm RVS plaat. Anders trilt het erg denk ik.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
- BlackWolf
- 3rd Gear member
U vraagt, wij draaien
Ik heb het scherm even afgehaald en 2 foto’s gemaakt voor je, die beugeltje waar scherm op komt heb ik later gemaakt omdat het met de originele plastic voet niet echt lekker ging, let niet op de rubber die opgeplakt zit, die is voor om verdraaien tegen gaan tijdens rijden.

Ik heb het scherm even afgehaald en 2 foto’s gemaakt voor je, die beugeltje waar scherm op komt heb ik later gemaakt omdat het met de originele plastic voet niet echt lekker ging, let niet op de rubber die opgeplakt zit, die is voor om verdraaien tegen gaan tijdens rijden.

- Rode T4
- 2nd Gear member
Leuk dat je even voor mij de foto's hebt gemaakt. :thumbleft: Mooi stukje werk heb je er van gemaakt. Lopen de kabels door de stoel naar beneden? Trouwens je hele auto is indrukwekkend. ::D Steuntje is precies wat ik in gedachten had. Ik ga komende week ook 2 van die steuntjes maken. En als de kabel door de stoel naar beneden kan ga ik dat ook proberen. Is mooien en ik denk ook het behoud van de stekkeraansluiting. Als het spult erin zit zal ik wat foto's maken.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
- BlackWolf
- 3rd Gear member
Inderdaad, kabels lopen door de rugleuning, ik heb 2 gaten aan de linker kant gemaakt die door elkaar lopen om kabels met stekkers en al door te kunnen voeren.
Oh ik vergat het bijna, ik heb die beugel aan de onderkant van de hoofdsteun bevestigd met 2 lange parkers aan beide kanten, gebruik gewoon verzonken parkers en het moet goed komen. Dus vergeet niet om extra gaten te maken om parkers doorheen te schroeven.
Succes!
Oh ik vergat het bijna, ik heb die beugel aan de onderkant van de hoofdsteun bevestigd met 2 lange parkers aan beide kanten, gebruik gewoon verzonken parkers en het moet goed komen. Dus vergeet niet om extra gaten te maken om parkers doorheen te schroeven.
Succes!

-
- 1st Gear member
Ik heb in 1 hoofdsteun een 7" scherm ingebouwd. Is wel veel werk, want het past eigenlijk niet. Je moet namelijk het ijzeren frame in de hoofdsteun een stuk doorzagen. De hoofdsteun is nu niet meer zo stevig als voorheen, maar ik weet niet wat gevaarlijker is, een hoofdsteun die niet meer zijn volledige sterkte heeft of een tft scherm wat over de hoofdsteun heen zwiept bij een aanrijding. (V40 '01)
- Rode T4
- 2nd Gear member
Het bouw van de steuntjes moet even wachten. Eerst wat aan de achterwielophanging doen. Zie mijn ander onderwerp. Ik heb niet zoveel aan een mooie auto die niet goed rijdt. Als de ophanging in orde is ga ik aan de slag met de schermpjes.
V40 T4 & V40 1.8 LPI