Ik ben in het bezit van een nieuwe S60 die voorzien is van gelaagde zijruiten (als onderdeel van een bepaald pakket). Ik hoorde laatst de discussie dat sterk aangeraden wordt om tenminste één Life Hammer in de auto te hebben om, in het geval dat de auto in het water terecht komt, de ruiten in te kunnen slaan. De aanleiding van de discussie was dat de electronica van de auto, die dan nat wordt, ervoor kan zorgen dat de portiervergrendeling of ontgrendeling niet meer werkt evenals de zijruitbediening waardoor je opgesloten bent in de auto. Op zich een prima verhaal en een goede reden om zo'n Life Hammer in de auto te hebben maar heeft dit wel nut i.c.m. gelaagde zijruiten? Kan ik met een Life Hammer ook deze ruiten inslaan? Wie kan hier iets over vertellen?
PS de suggestie "probeer het eens" heb ik zelf ook al bedacht maar toch maar niet uitgevoerd.
Life Hammer i.c.m. gelaagde zijruiten
- lancer
- 6th Gear member
Volgens mij werkt het wel. Misschien moet je een paar keer slaan, maar uiteindelijk wordt het een soort van glazen dekentje.
Een lifehammer is trouwens altijd verstandig. De ideale plek om hem op te bergen is in de stoeltas aan de voorkant van de bestuurderszitting. Heeft als nadeel dat je hem niet ziet, maar je kunt er wel altijd goed bij. Zelfs als je klem zit.
Een lifehammer is trouwens altijd verstandig. De ideale plek om hem op te bergen is in de stoeltas aan de voorkant van de bestuurderszitting. Heeft als nadeel dat je hem niet ziet, maar je kunt er wel altijd goed bij. Zelfs als je klem zit.
- C 30 T5
- 4th Gear member
Nee werkt niet ,tegen die tijd dat je er doorheen bent zal het te laat zijn, weet alleen niet waarvoor te laat, ruit is net zo sterk als een voorruit, enige niet gelaagde ruit die overblijft is de achterruit,en de laaste ruiten in de laatruimte
- Fat Rat
- 5th Gear member
Er zijn om door gelaagde ruiten heen te komen ook van dat soort lifehammer achtige dingen die een snijhaak hebben, bijvoorbeeld in de thalys, en dan natuurlijk niet de snijhaak voor je gordel, al werkt dat misschien ook wel.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Heb je dat pakket (season-line) heb je in ieder geval wel een geharde glazen achterruit en een geharde glazen schuifdak, die zijn er iig wel uit te slaan.
Met een hamer je gelaagde zijruit eruit gaan slaan is zeker geen optie
Met een hamer je gelaagde zijruit eruit gaan slaan is zeker geen optie
Volvo for life
- arnoud
- 8th Gear member
Zo'n hamer is niet zo duur, gewoon kopen en kijken of je je ruit kapot krijgt? 
Maar de deursloten van een S60 kun je altijd mechanisch open krijgen, ook als de stroom er helemaal af is, want er loopt van het handvat in de deur een kabel rechtstreeks naar het slot, en daarmee trek je mechanisch het deurslot open. Zolang je natuurlijk de deur kunt openen...

Maar de deursloten van een S60 kun je altijd mechanisch open krijgen, ook als de stroom er helemaal af is, want er loopt van het handvat in de deur een kabel rechtstreeks naar het slot, en daarmee trek je mechanisch het deurslot open. Zolang je natuurlijk de deur kunt openen...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb idd een season line pakket. Als ik de reacties lees heeft een Life Hammer wel nut maar kan alleen mijn schuifdak of achterruit ermee ingeslagen worden. Natuurlijk hoop je hier nooit mee geconfronteerd te worden maar het kan altijd een keer gebeuren. Ik begreep dat er zelfs automerken zijn die (overwegen) standaard zo'n Life Hammer in nieuwe auto's te monteren.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het gelaagde glas is naast inbraakwerend ook een goede voorziening om verwondingen door rondvliegend glas te verminderen (als je van opzij geraakt wordt dus)s60 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ik heb idd een season line pakket. Als ik de reacties lees heeft een Life Hammer wel nut maar kan alleen mijn schuifdak of achterruit ermee ingeslagen worden. Natuurlijk hoop je hier nooit mee geconfronteerd te worden maar het kan altijd een keer gebeuren. Ik begreep dat er zelfs automerken zijn die (overwegen) standaard zo'n Life Hammer in nieuwe auto's te monteren.
-
- 5th Gear member
gaat niet om stroom eraf, maar juist kortsluitingarnoud. schreef:Zo'n hamer is niet zo duur, gewoon kopen en kijken of je je ruit kapot krijgt?
- arnoud
- 8th Gear member
Ja, maar je trekt toch met die staalkabel het slot open?crackedtooth schreef:gaat niet om stroom eraf, maar juist kortsluitingarnoud. schreef:Zo'n hamer is niet zo duur, gewoon kopen en kijken of je je ruit kapot krijgt?
-
- 5th Gear member
ik wil het wel 100% zeker wetenarnoud. schreef:Ja, maar je trekt toch met die staalkabel het slot open?crackedtooth schreef:gaat niet om stroom eraf, maar juist kortsluitingarnoud. schreef:Zo'n hamer is niet zo duur, gewoon kopen en kijken of je je ruit kapot krijgt?
wie schrijft er naar volvo nederland?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik ben zooooo blij dat in de forumregels staat dat Volvo-forum niet aansprakelijk is voor de uitspraken van de ledenarnoud. schreef:Zo'n hamer is niet zo duur, gewoon kopen en kijken of je je ruit kapot krijgt?

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Vanaf de Volvo 740 zijn de achterruiten van praktisch alle Volvo's ook van gelaagd glas.C 30 T5 schreef:Nee werkt niet ,tegen die tijd dat je er doorheen bent zal het te laat zijn, weet alleen niet waarvoor te laat, ruit is net zo sterk als een voorruit, enige niet gelaagde ruit die overblijft is de achterruit,en de laaste ruiten in de laatruimte
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- C 30 T5
- 4th Gear member
Als je de deur op slot gaat met het rijden boven 3 Km/u is deze van binnenuit te openen door aan het hendel te trekken eerste keer om van slot af te halen de tweede keer om de deur te openen.
Een ander verhaal wordt het als je de auto met de afstandbediening op slot zet en wacht tot deze in de "safe" lock sluit, de deur is dan niet meer te openen, van binnen niet en van buiten niet.
Dit kan maar op een manier nl de bestuurders portier kan van buiten open gemaakt worden met de contactsleutel als de accu leeg is blijven de andere portieren gewoon op slot, en niet te openen van binnen en buiten dit kan alleen maar als je de portierbekleding eraf sloopt aan de binnnen en het slot handmatig open doet, dit lukt ook alleen maar als je "weet" waar je moet zijn.
Bekledeing blijft meestal redelijk ongeschonden als deze met gesloten portier verwijderd wordt.
Dit verhaal dat een portier niet meer opengaat heb ik in het verleden nog maar twee keer meegemaakt met een V70 classic.
Een ander verhaal wordt het als je de auto met de afstandbediening op slot zet en wacht tot deze in de "safe" lock sluit, de deur is dan niet meer te openen, van binnen niet en van buiten niet.
Dit kan maar op een manier nl de bestuurders portier kan van buiten open gemaakt worden met de contactsleutel als de accu leeg is blijven de andere portieren gewoon op slot, en niet te openen van binnen en buiten dit kan alleen maar als je de portierbekleding eraf sloopt aan de binnnen en het slot handmatig open doet, dit lukt ook alleen maar als je "weet" waar je moet zijn.
Bekledeing blijft meestal redelijk ongeschonden als deze met gesloten portier verwijderd wordt.
Dit verhaal dat een portier niet meer opengaat heb ik in het verleden nog maar twee keer meegemaakt met een V70 classic.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat dacht ik niet, kan me ook niet herinneren ooit een gelaagde achterruit te hebben aangetroffen (op kogelwerende na) heden ten dage is er in ieder geval geen eentje.Battlecruiser S80 schreef:Vanaf de Volvo 740 zijn de achterruiten van praktisch alle Volvo's ook van gelaagd glas.C 30 T5 schreef:Nee werkt niet ,tegen die tijd dat je er doorheen bent zal het te laat zijn, weet alleen niet waarvoor te laat, ruit is net zo sterk als een voorruit, enige niet gelaagde ruit die overblijft is de achterruit,en de laaste ruiten in de laatruimte
- Oceanracer
- Geartronic member
Geldt deze uitsluiting van aansprakelijkheid ook voor de leden zelf?Ben schreef:Ik ben zooooo blij dat in de forumregels staat dat Volvo-forum niet aansprakelijk is voor de uitspraken van de ledenarnoud. schreef:Zo'n hamer is niet zo duur, gewoon kopen en kijken of je je ruit kapot krijgt?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Neenee
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- arnoud
- 8th Gear member
We wonen hier niet in de USA, dus de rechterlijke macht gaat er gelukkig van uit dat een minimale hoeveelheid grijze massa inzet verwacht mag worden van beide partijen...Oceanracer schreef:Geldt deze uitsluiting van aansprakelijkheid ook voor de leden zelf?Ben schreef:Ik ben zooooo blij dat in de forumregels staat dat Volvo-forum niet aansprakelijk is voor de uitspraken van de ledenarnoud. schreef:Zo'n hamer is niet zo duur, gewoon kopen en kijken of je je ruit kapot krijgt?
Ik zie het met vertrouwen tegemoet

-
- 5th Gear member
Het stond sinds de uitzending al op het lijstje
maar vandaag ook een life hammer gekocht, moest toch nog een wit nummerbord laten maken
maar vandaag ook een life hammer gekocht, moest toch nog een wit nummerbord laten maken
- C 30 T5
- 4th Gear member
Achterruit van een V70 is niet gelaagd heb er al div vernieuwt na inbraak. Andere modellen wel ,natuurlijk van het P26 platvorm :shock:bart simpson schreef:Dat dacht ik niet, kan me ook niet herinneren ooit een gelaagde achterruit te hebben aangetroffen (op kogelwerende na) heden ten dage is er in ieder geval geen eentje.Battlecruiser S80 schreef:Vanaf de Volvo 740 zijn de achterruiten van praktisch alle Volvo's ook van gelaagd glas.C 30 T5 schreef:Nee werkt niet ,tegen die tijd dat je er doorheen bent zal het te laat zijn, weet alleen niet waarvoor te laat, ruit is net zo sterk als een voorruit, enige niet gelaagde ruit die overblijft is de achterruit,en de laaste ruiten in de laatruimte