elektrische raamopener
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
Bij Conrad zojuist aangeschaft de bediening om de ramen aan de voorzijde elektrisch te openen. Ik moet zeggen, de set wordt heel compleet afgeleverd, met voldoende materiaal om in elke auto te passen. Een aanrader! Erbij geleverd een relais waarvan ik uitga dat deze ervoor zorgt dat de ramen automatisch sluiten wanneer de contactsleutel wordt teruggedraaid. Er lopen draden van het relais naar de motoren en er is er één gemerkt "zündung". De\e draad moet denk ik naar het kontakt lopen. Heeft er iemand enig idee waar ik deze op moet aansluiten. Ik heb nog niet gekeken maar ik ga er zomaar vanuit dat er meerdere draden op het kontakt zitten. Dit is trouwens het enige vraagteken in de beschrijving, verder lijkt het me eenvoudig te installeren.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
kijk maar op www.conrad.nl bij autoaccesoires en comfortuitrusting. Betaalde 119 euro voor 2 portieren. Geschikt voor alle auto's. Ben er net effe mee bezig geweest en de aandrijfas zit er al op. Geen enkel probleem. Nu nog een mooi plekje vinden voor de motor.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
je geeft het antwoord op je vraag zelf al! op het contact aansluiten! makkelijkste is denk ik de contactdraad die naar je radio loopt...
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
ik denk dat dat teveel is, alhoewel het niet voor te stellen is dat zowel de cv als de raamsluiting tegelijk gebruikt gaan worden. Ik heb al een nieuwe draad getrokken, de geleverde draden zijn lang genoeg.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam


De bovenste foto laat de plaatsing van de aandrijfas zien. Op de onderste foto zie je de aandrijfas met een bocht van 180 graden achter het schot verdwijnen, daar heb ik de motor geplaatst, deze paste precies tussen het schot en het omlaagbewegende raam. Let op: dit is het portier van een 440 uit '91. Binnenkort ga ik het bestuurdersportier doen, dat is er één uit '95
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
Zojuist de deurbekleding geplaatst en zo ziet het er uit als het af is:




Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
een uurtje. De draden aan de motor zijn niet zo heel lang, dus ik heb de motor een keer moeten verplaatsen. Verder is het eenvoudig en duidelijk te plaatsen.
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
Het is me nu duidelijk waarom de portierbekleding niet op het portier past: de as van de raamopener van de '91 versie is een stuk korter dan die van '95. daarom kreeg ik de zwengel er niet op. Mijn linkerportier is vervangen door een '95 versie, maar het monteren van de motor daarop is een stuk moeilijker, juist omdat die as zolang is. Heb er al spijt van dat ik mijn oude portier heb weggedaan. Moet nu opzoek naar het zwngelsysteem van een '91 versie. Wordt vervolgd...
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
Wie kan zijn elektronica kennis met mij delen in deze: onderstaand allereerst het aansluitschema van de elektrische raamopeners, daaronder het aansluitschema met een relais. Als ik alles aansluit volgens het eerste schema werkt alles perfekt. Sluit ik het aan volgens het tweede schema, dan werkt alles ook, maar er is geen verschil met of zonder het relais. Doe ik iets verkeerd? Waar is dit relais voor?




Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
dat kan, maar daar is dan dat relais niet voor nodig, kwestie van de juiste draad pakken
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
dan zou ik toch liever op de sloop een origineel setje met originele schakelaars monteren,
lijkt mij makkelijker....
lijkt mij makkelijker....