betekenis Dashboard lampje

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
theuvel
1st Gear member

Hallo!

Er brandt af en toe een oranje dashboard lampje met de afbeelding van een gloeilamp met een kruis erdoor..
Ik zou denken dat er een lamp niet werkt, maar dat heb ik nagekeken en is niet het geval.

Het lampje gaat overigens na een paar minuten gewoon uit..
Het gaat om een 460 GL 1.8i waarvan ik het instructieboekje niet meer heb..vandaar dat ik mijn vraag hier deponeer :)

Weet iemand wat dit lampje betekent?

Bedankt vast!
Tom
Volvo 460 GL 1.8i 1992
C 30 T5
4th Gear member

Dii het controlelampje van de remlichten gaat uit als ergeremt word en geen lampje stuk is.
Kai
3rd Gear member
Contacteer:

theuvel schreef:Hallo!

Er brandt af en toe een oranje dashboard lampje met de afbeelding van een gloeilamp met een kruis erdoor..
Ik zou denken dat er een lamp niet werkt, maar dat heb ik nagekeken en is niet het geval.

Het lampje gaat overigens na een paar minuten gewoon uit..
Het gaat om een 460 GL 1.8i waarvan ik het instructieboekje niet meer heb..vandaar dat ik mijn vraag hier deponeer :)

Weet iemand wat dit lampje betekent?

Bedankt vast!
Tom
Het is inderdaad een controlelampje voor je verlichting. In het boekje staat dat het specifiek voor je remlicht is maar het geld in principe voor alle lampjes, als hij werkt zoals hij zou moeten werken brnad hij na het starten totdat je de rem een keer ingetrapt hebt. Als je remlichten het doen zou hij gewoon uit moeten gaan. Dat laaste is bij mij helaas niet het geval terwijl mijn verlichting het wel gewoon doet dus als iemand mij hiermee kan helpen heel graag.
C 30 T5
4th Gear member

eventueel een derde remlicht erbij gezet en niet juist aangesloten en/of de lampjes zijn links en rechts niet van gelijke sterkte deze moeten namelijlk alle 4 dezelfde sterkte hebben 5W of 10W
niels.nijsten
2nd Gear member

bij het aansluiten van een derde remlicht geeft dit controle lampje inderdaad grote problemen om dit te controleren kun je het beste derde remligt even losgooien en dan controleren wat ook mogenlijk is is dat je idd verschillende lampjes hebt. maar het kan verder geen kwaad als je je er niet aan stoort gewoon rustig laten branden.
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
niels.nijsten
2nd Gear member

je remmen hebben niets te maken met het controle lampje! maar derde remlichten zijn bijna altijd eigen fabricage die mensen voorn paar euro halen en er zelf inzetten hierdoor word het systeem van het controle lampje verward en ziet zoiets als een kapotte lamp wat je denk ik wel kunt doen is derde remlicht parralel aan je remlichten monteren dit kan werken!
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”