Door de Volvo dealer is mijn 7 polige aansluiting vervangen door 13 polig multicon west. Bij aangesloten caravan is het niet mogelijk om met de afst. bediening de portieren te vergrendelen en alarm in te schakelen.
Als ik de sleutel uit het contactslot verwijder blijft de radio aan.
Zodra ik de caravan loskoppel van de stekkerdoos is alles weer probleemloos. Mijn dealer kan (nog) niets vinden c.q. herstellen. Heeft ook geen 13 polige controle kast.
Wie heeft een suggestie?
V40 en multicon west probleem
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Kijk hier eens misschien dat het dan wat duidelijker wordt.
http://www.caravanhandboek.nl/ch6-elektriciteit.htm
http://www.caravanhandboek.nl/ch6-elektriciteit.htm
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
In eerste instantie dacht ik wat een waardeloze monteur.
1. Die monteur kan geen kabelboom aansluiten.
2. Die monteur durft geen fout toe te geven.
Bij nader inzien kan ik me ook voorstellen dat de caravanstekker de boosdoener is. Dat kan helaas ook bij nieuwe caravans voorkomen.
Als daar wat fout zit kan je dus op je auto hele rare elektronische storingen krijgen.
Ik adviseer je om de caravan eens aan te sluiten op een auto van iemand waarvan je weet dat de autostekker goed is. Die zijn er genoeg te vinden.
Doet het probleem zich dan ook voor dan weet je dat het aan de caravanstekker ligt. Ga dan naar de caravandealer en laat dit onder garantie in orde brengen.
Ligt het echt aan de stekker op de auto. Breng ook deze terug naar de dealer. En Eis dat hij de stekker goed test. Desnoods bij een collega die wel de juiste testkast heeft. Je hebt per slot van rekening garantie op de werkzaamheden. En laat hem de stekker goed monteren.
Als je een beetje technisch onderlegd bent dan helpt het schema van Turbodesk wel en kan je het eventueel zelf doen maar ik zou voor de garantie gaan.
1. Die monteur kan geen kabelboom aansluiten.
2. Die monteur durft geen fout toe te geven.
Bij nader inzien kan ik me ook voorstellen dat de caravanstekker de boosdoener is. Dat kan helaas ook bij nieuwe caravans voorkomen.
Als daar wat fout zit kan je dus op je auto hele rare elektronische storingen krijgen.
Ik adviseer je om de caravan eens aan te sluiten op een auto van iemand waarvan je weet dat de autostekker goed is. Die zijn er genoeg te vinden.
Doet het probleem zich dan ook voor dan weet je dat het aan de caravanstekker ligt. Ga dan naar de caravandealer en laat dit onder garantie in orde brengen.
Ligt het echt aan de stekker op de auto. Breng ook deze terug naar de dealer. En Eis dat hij de stekker goed test. Desnoods bij een collega die wel de juiste testkast heeft. Je hebt per slot van rekening garantie op de werkzaamheden. En laat hem de stekker goed monteren.
Als je een beetje technisch onderlegd bent dan helpt het schema van Turbodesk wel en kan je het eventueel zelf doen maar ik zou voor de garantie gaan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40983
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je kunt ook met je auto naar een caravandealer gaan. Die hebben wel een kastje om jouw stopcontact te testen.
Daarnaast kun je eens zoeken op www.caravan-forum.nl
Daarnaast kun je eens zoeken op www.caravan-forum.nl
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20765
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Waarom kom ik daar nu niet direct op ::oops: . Maar als aanvulling dan.Ben XC70 schreef:Je kunt ook met je auto naar een caravandealer gaan. Die hebben wel een kastje om jouw stopcontact te testen.
Neem dan direct de caravan mee. Kunnen ze, als het daar aan ligt meteen die stekker repareren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36
Ik heb een gewone 7 polige aansluiting en mijn aansluiting is getest, is gewoon goed.
Als ik echter bij hornbach een aanhanger huur, dan hebben zij er een aantal tussen zitten, als ik ga rijden en dan springen er onder weg 1 voor 1 zekeringen uit, uiteindelijk zelfs zekeringen die met de motorelectronica te maken hebben......wagen begint steeds beroerder te lopen en uiteindelijk krijg ik een lambda melding en start ie niet meer en gaat ie naar benzine ruiken.....ik heb dit gemeld bij hornbach en ze hebben daarna de kabels veranderd....probleem doet zich inmiddels niet meer voor.
Elke keer dat ik een karretje gehuurd had, kon ik 3 tot 7 zekeringen vervangen. Na het vervangen van de zekeringen had ik ook helemaal geen problemen meer. Echt heel erg vaag allemaal.
Dussuh.....moraal.....ik kan me voorstellen dat het helemaal niet aan je auto ligt....
Als ik echter bij hornbach een aanhanger huur, dan hebben zij er een aantal tussen zitten, als ik ga rijden en dan springen er onder weg 1 voor 1 zekeringen uit, uiteindelijk zelfs zekeringen die met de motorelectronica te maken hebben......wagen begint steeds beroerder te lopen en uiteindelijk krijg ik een lambda melding en start ie niet meer en gaat ie naar benzine ruiken.....ik heb dit gemeld bij hornbach en ze hebben daarna de kabels veranderd....probleem doet zich inmiddels niet meer voor.
Elke keer dat ik een karretje gehuurd had, kon ik 3 tot 7 zekeringen vervangen. Na het vervangen van de zekeringen had ik ook helemaal geen problemen meer. Echt heel erg vaag allemaal.
Dussuh.....moraal.....ik kan me voorstellen dat het helemaal niet aan je auto ligt....
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Dit zelfde verschijnsel heb ik ook meegemaakt. Nieuwe trekhaak met 13 polige stekkerdoos, maar met aangekoppelde caravan geen centrale vergrendeling meer. Ook mistlichten van de caravan en achteruitrijlichten werkten niet meer.
Bleek dat een deel van de kabelboom verkeerd was aangesloten. ff snel omklikken (het zijn tegenwoordig allemaal snelkoppelingen) en klaar was klara :razz:
Dus gewoon ff laten checken. Werd meteen ff gecheckt met een speciale controlestekker die met ledjes aangeeft of alles goed werkt. Moet elke garage natuurlijk standaard in huis hebben!
Jeroen Marissen
Bleek dat een deel van de kabelboom verkeerd was aangesloten. ff snel omklikken (het zijn tegenwoordig allemaal snelkoppelingen) en klaar was klara :razz:
Dus gewoon ff laten checken. Werd meteen ff gecheckt met een speciale controlestekker die met ledjes aangeeft of alles goed werkt. Moet elke garage natuurlijk standaard in huis hebben!
Jeroen Marissen
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver