sportieve remblokken!?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Marinus
4th Gear member

Met performence bedoelen we competitie-blokken......en die zijn minder geschikt voor de weg, tenzij je bij het wegrijden het hondje van de buren wat oversteekt plat wilt rijden......want koud remmen ze voor geen touwtje.

DS-2500 zouden sportieve wegblokken moeten zijn......en geen competitieblokken. Dus koud remmen ze ook goed, maar heet remmen ze nog steeds goed.

Kent iemand trouwens een leverancier voor Pagid Blauw??? Met een leuke acceptabele korting??? Want Pagid Blauw zou een iets betere bite hebben en nog minder fading geven dan DS-2500.......
PhysicalZen
3rd Gear member

Zoals ik al meldde was dat de reactie van "remservice".
Ze doen alleen zaken met Ferodo racing en niet met Ferodo OEM.

Volgens "remservice" komen de performance blokken uit de OEM fabrieken van Ferodo uit de lage-loon-landen. De DS3000, DS2500 blokken komen uit de race-fabrieken van Ferodo uit Italie.

Ik spreek dus NIET uit eigen ervaring!
Ik ben wel van plan om de DS2500 blokken te kopen om hiermee ervaring te krijgen.........maar kan ze dan slechts vergelijken met de standaard blokken van volvo :wink:
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Marinus
4th Gear member

PhysicalZen schreef:Ik ben wel van plan om de DS2500 blokken te kopen om hiermee ervaring te krijgen.........maar kan ze dan slechts vergelijken met de standaard blokken van volvo :wink:
Ik ook :D Heb je nog andere die andere dingen gedacht? Bel me anders nog ff..... :D
Marc
3rd Gear member
Contacteer:

Marinus schreef:EBC komt er zoiezo nooit van z'n leven op. Ik hoef ze niet eens gratis te hebben.
...en dat baseer je dan op "horen-zeggen" van andere mensen ? Ik vermoed dat men zelf de verkeerde keus heeft gemaakt. Je moet namelijk nooit een Green-stuff monteren op een snelle zwaardere wagen. De Green-stuff geven weinig remstof maar de blokken zelf worden érg heet en geven die warmte af aan de remschijven. Gevolg: erg snel kromme schijven en fading! Gebruik je echter Red-stuff dan heb je dit probleem niet. Sterker nog; mijn ervaringen met de nieuwe Red-stuff Ceramic zijn érg goed. En deze mening is dus wél gebaseerd op eigen ervaringen \:D/
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”