Hallo,
Ik heb een S40 op G3 - vandaag begon de auto te stotteren - stoten.. Daarna begon er rook te komen (en zeer heet) naast de schakel aan de passagierskant.
Enig idee wat dit kan zijn?
wat raden jullie aan?
Bedankt alvast
S40 op G3 - stotterende motor - rook
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
"naast de schakel aan passagierskant"
Leg ff iets duidelijker uit.. interieur of onder de motorkap? Reed je of stond je stil? Algemene info van je auto?
Leg ff iets duidelijker uit.. interieur of onder de motorkap? Reed je of stond je stil? Algemene info van je auto?
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20.09.2005 - 20:26
Ok sorry, iets duidelijker.
Vanochtend sloeg de auto af terwijl ik op gas reed. Ik dacht misschien geen benzine meer. Auto gevult met benzine en op de terug weg naar huis begon de auto licht te stotteren en dan weer goed te rijden..
1 maal thuis gekomen begon de auto zwaarder te stotteren en komt er rook uit de kachel. Naast de schakelpook aan de passagierskant - binnenkant auto - is het heel erg heet. Daar ook rook.
Ik zal de auto nu even starten om te kijken wat hij nu doet.
Het is een S40 uit 1996 - 2 liter - op LPG G3..
Vanochtend sloeg de auto af terwijl ik op gas reed. Ik dacht misschien geen benzine meer. Auto gevult met benzine en op de terug weg naar huis begon de auto licht te stotteren en dan weer goed te rijden..
1 maal thuis gekomen begon de auto zwaarder te stotteren en komt er rook uit de kachel. Naast de schakelpook aan de passagierskant - binnenkant auto - is het heel erg heet. Daar ook rook.
Ik zal de auto nu even starten om te kijken wat hij nu doet.
Het is een S40 uit 1996 - 2 liter - op LPG G3..
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 20.09.2005 - 20:26
net Volvo gestart.. motor klinkt gewoon - niet meer stotteren - ik blij..
Maar......... als ik hem in de 1e versnelling doe - dan zit hij in 3 - 2e vernselling in 4..
en de achteruit is de 1e versnelling geworden??
vandaar denk ik de rook bij de versnellingspook..
enig idee wat dit kan zijn?
Maar......... als ik hem in de 1e versnelling doe - dan zit hij in 3 - 2e vernselling in 4..
en de achteruit is de 1e versnelling geworden??
vandaar denk ik de rook bij de versnellingspook..
enig idee wat dit kan zijn?
- Reitse
- 5th Gear member
- Berichten: 1562
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
hmm.. klinkt erg serieus. Durf er niks anders van te zeggen dan dealer bellen en auto maar laten halen...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Stem in met Reitse!!
Dealer bellen en hem de auto laten ophalen.
Klinkt niet goed (vraag me af of het met je LPG te maken heeft)
Laat weten hoe het is afgelopen :?:
Dealer bellen en hem de auto laten ophalen.
Klinkt niet goed (vraag me af of het met je LPG te maken heeft)
Laat weten hoe het is afgelopen :?:
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20768
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ook ik vind dit verdacht klinken.
Ik weet mogelijk wel een oorzaak, maar dit probleem heb ik nog niet bij VOLVO meegemaakt.
Het zou kunnen zijn dat de schakelstangen totaal versleten zijn. Doordat de tandwielen dan in de verkeerde "versnelling" komen gaat de versnellingsbak roken.
Sommige Peugeots hebben daar wel eens last van gehad.
Dus laat de garage er naar kijken en idd af laten voeren. Want dergelijke rook kan je niet gebruiken.
Ik weet mogelijk wel een oorzaak, maar dit probleem heb ik nog niet bij VOLVO meegemaakt.
Het zou kunnen zijn dat de schakelstangen totaal versleten zijn. Doordat de tandwielen dan in de verkeerde "versnelling" komen gaat de versnellingsbak roken.
Sommige Peugeots hebben daar wel eens last van gehad.
Dus laat de garage er naar kijken en idd af laten voeren. Want dergelijke rook kan je niet gebruiken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Zou denk ik wel een gevolg kunnen zijn van versleten schakelbusjes, maar normaal worden die op tijd vervangen bij onderhoudsbeurten dus zou het eigenlijk nooit zo ver moeten komen dat je de bak niet meer in de goede versnellingen krijgt.
Ik zou er inderdaad niet meer mee verder rijden.
Ik zou er inderdaad niet meer mee verder rijden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 02.10.2005 - 22:40
- Locatie: Galder
Kun je nog wel SOEPEL schakelen ? en bemerk je meer speling/ vrije ruimte op je versnellingspook. De rook en warmte lijkt mij te duidel of een defecte versnellingsbak. Kun je hier iets van HOREN (ruisen oid.)
verder kan ik het niet rijmen dat de auto begon te stotteren - stoten.
Leek dit je een mechanisch probleem of puur een vermogensprobleem van de motor. Inspuiting en versnellingsbak zijn nu eenmaal 2 totaal verschillende dingen. (Je kunt overigens wel een vermogensprobleem hebben indien je auto veel te zwaar zou gaan lopen. De motor levert dan te weinig PK's om de mechanische weerstanden (versnellingsbak) te overwinnen zodat deze kan gaan nukken.)
verder kan ik het niet rijmen dat de auto begon te stotteren - stoten.
Leek dit je een mechanisch probleem of puur een vermogensprobleem van de motor. Inspuiting en versnellingsbak zijn nu eenmaal 2 totaal verschillende dingen. (Je kunt overigens wel een vermogensprobleem hebben indien je auto veel te zwaar zou gaan lopen. De motor levert dan te weinig PK's om de mechanische weerstanden (versnellingsbak) te overwinnen zodat deze kan gaan nukken.)