van V50 naar S60

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
justroll
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08.05.2007 - 12:19

hallo iedereen,

ik heb als bedrijfswagen een V50 van 2005, nu mag ik een andere wagen kiezen en de V50 inruilen. Ik kan oftewel een zelfde V50 kiezen of een S60.

Is het een verstandige keuze om de V50 (nieuw model) in te ruilen voor de S60 (nieuw model komt in eind 2008-begin 2009) ?

Dat het geen 5deurs is doet niet ter zaken, ik had toen enkel maar de V50 kunnen kiezen vandaar :)

Buiten de wagen heb ik ook nog een aantal "neem ik ze of niet" accessoire vragen.

* is de ingebouwde telefoon een handig ding ? of kan ik beter een bluetooth module inbouw in de wagen ?
* mijn V50 heeft 6 versnelligen, de voorgestelde S60 maar 5, een "upgrade" naar de 6 versie kost een sloridge 2500 EUR. Heeft iemand zo eentje en is het aanraden waard ?
* is er een merkbaar verschil tussen de HU850 9 speakers en 13 speakers ?
* is er een merkbaar verschil tussen de HU650 en HU850 ?

zijn er accesoires die jullie me ECHT aanraden ?

Ik ga zaterdag een testritje doen, dus vandaar dat ik me afvraag of de S60 wel een goede keuze is tov V50

mvgr




danny
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Wegligging van een S60 is in ieder geval een stuk beter dan die van de V50 kan ik uit ervaring vertellen. En dat terwijl de V50 die ik een tijd gereden heb splinternieuw was en mijn S60 van 2002 is.

En voor de lease maakt het niet uit of je een oud of een nieuw model rijdt. (of je moet gek zijn op een nieuw uitstraling)
Ik weet niet welke motorisering je wilt kiezen maar de D5 heeft nu volgens mij alleen maar een 6 bak.
-9 speakers is goed. 13 speakers is fabelhaft.
-HU 850 heeft meer mogelijkheden en is een klasse beter dan de 650. En ja vooral standaard is het geluid uit de 850 beter. Maar ze redden het beide niet tegen de "oude" HU 803.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
justroll
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08.05.2007 - 12:19

bedankt al voor de info

ik twijfel nog om de D5 versie te nemen of niet. Volgens de verkoper is de motor hetzelfde behalve een andere motorconfiguratie en versnellingsbak. Is het de moeite waard om een D5 versie te nemen ?

Ik zal dan toch opteren voor de HU850

enkel twijfel ik nog over de ingebouwde volvo telefoon

voor de rest sta ik open voor meer info .. des te meer des te liever :)
Gast

Ik zou kiezen voor een bluetooth module.
Anders heb je ook nog een tweede kaart nodig. Kijk maar eens in de zoek functie, de verhalen zijn niet altijd positief.
Ga voor de HU850.
Ik denk dat je na de proefrit er wel uit bent, dan wil je nooit weer een V50. :P
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Apart hier te lezen, wij zijn erg blij met de V50 en hebben altijd een V70 hiernaast gehad. Rijdt compleet anders en je moet er inderdaad van houden.
V50 is veel strakker
V70 wat losser

Nu hebben we een XC70 waar in je merkt dat je wat hoger zit en ook een bocht niet kan maken met 120km/u die je met de V50 makkelijk met 140 kan maken.
Voor de rest heb ik heel veel ervaring met het rijden van een S60, veel kilometers gemaakt met een R, wat ook heel strak lag, maar niet te vergelijken is met een normale S60. Kennis van me heeft de 2.0T en die rijdt eigenlijk net zo comfortabel met als de V50 en de XC70.
Het is alleen weer net iets anders.

Mijn advies, de S60 is lekker aangekleed met de Drivers Edition dus je krijgt een volle bak voor goede prijs.
Leuke dingen zijn de seasonline (schuifdak en gelaagdglas)

Tsja en waar je zelf van houdt!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik zou zeggen: S60 doen! Ik ben met mijn tweede bezig en wat ik hier verder niet lees zijn de geweldige stoelen in een S60 t.o.v. een V50, die zijn zeer fijn, zeker als je veel kilometers maakt! Verder zou ik je een mobilitylijn en season line adviseren, het kost wel wat, maar geeft iedere dag veel plezier en rijcomfort
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ik rij afwisselend in een XC70 en een S60 en dat is al een wereld van verschil. Onlangs in een V50 gereden en miste al gelijk de goede stoelen van een S60. Maar het is achterin zeker geen ruime auto. Een D5 is wel aan te raden en als het budget het toelaat misschien een automaat.
Zou zeggen ga voor een drivers edition S60 met season line.

Ik heb zelf een geintegreerde telefoon en die bevalt me prima, echter wel duo simcard. Blue tooth is makkelijker denk ik.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3140
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Om maar eens wat tegengas te geven ;-)

Ik heb de keuze ook gehad en ik vond de S40 groter aanvoelen dan een S60 qua rijgedrag. Ook de ruimte om je heen voelt groter, hoewel het qua cm's minder is. (Komt door het dashboard, doordat het in de S60 op je af komt kun je er lekker goed bij, maar het geeft een ander ruimtelijk gevoel)
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Persoonlijk zit ik in een S60 beter omdat ik een wat aap model heb, lange arme en benen. Stoel van een S40/V50 kan niet ver genoeg naar achteren.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik heb de keuze ook gehad en ik vond de S40 groter aanvoelen dan een S60 qua rijgedrag.
ik ben ook 1mtr85, en ik deel je mening absoluut niet over het rijgedrag van een s40...s60 ligt veel beter op de weg
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

Ik vind de ingebouwde telefoon het einde, netjes ingebouwd en weg gewerkt. Je hebt eventueel ook een telefoon apart voor de bijzitter.

Verder heb ik een iets ouder model met de 803 met 13 speakers en dat is een werelds geluid. Dus zo'n 850 zal zeker net zo goed klinken.

Verder is een automaat ook niet gek hoor. Ik heb een geartronic en dat rijdt als een trein. Zelfs mijn zwager (rijdt mercedes) zegt dat je dat ding nauwelijks hoort overschakelen. 5 versnelling maar dat is meer dan genoeg. Hoewel ik niet zeker weet of het tegenwoordig 6 is. Verder ligt dat ook aan het vermogen/koppel van de auto en of je houdt van schakelen in de file en steeds de koppelings pedaal indrukken. Met een automaat is het remmen of rem loslaten.
Maar zeker een s60, het dashboard is echt veel mooier. Het ligt trouwens ook nog aan je motor. Is het een 4 of 5 cilinder moter. Een 5 cilinder rijdt echt beter dan een 4. Een s60 heeft per definitie een 5 cilinder moter.
Veel succes met de keuze. (wat een luxe problemen :-) )
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Sterker nog jouw radio is stukke beter. krijg nu andere centerspeaker hopelijk lost dat weer wat op bij ons.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
justroll
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08.05.2007 - 12:19

allemaal echt al bedankt voor de tal van reacties, daar had ik maar op kunnen hopen.

ik denk dat het dus toch de s60 wordt :)

alleen die telefoon is nog een groot vraagstuk, op het forum (audio etc..) is zowel goede als negatieve ervaring. Ik denk dat ik mss dan toch maar een goede bleutooth oplossing kies. Ik weet het nog niet :)
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Nog een ander geluid:

Ik rij zelf dagelijks V50 en zeer regelmatig in onze S60. De V50 rijdt veel strakker en reageert directer op het stuurwiel. De ruimte was voor jou niet het grootste punt, maar de V50 biedt achterin meer ruimte (vooral voor het hoofd). Uiteraard is de V50 flexibeler. In de breedte is de S60 ruimer. Onze S60 is uitgerust met de HU-803 installatie met dolby surround. Dat klinkt erg goed, maar het Premium audiosysteem in de V50 klinkt nog veel beter! Aangezien de huidige HU-850 in de S60 minder schijnt te zijn dan de 803, zal er toch een aardig verschil zijn.
Puur smaakgebonden is het design: Ik vind de S60 nog steeds een schoonheid, maar de V50 bekoort mij nog meer. Zeker het strakke interieurdesign vind ik persoonlijk prachtig, en met de recente facelift is het nog mooier geworden.

De S60 is gewoon een grotere auto, maar van een oudere generatie. Ik vraag mij ook af of de S60 niet harder zal afschrijven. In het algemeen houden de V-modellen hun waarde langer vast, en bovendien zal de S60 op korte termijn worden opgevolgd door een nieuw model. Dat heeft ook negatieve invloed op de restwaarde.

Maar welke het ook wordt, je hebt altijd een heerlijke auto. Succes met de keuze!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
justroll
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08.05.2007 - 12:19

summum

volledig gelijk

ik zou de wagen wel na max 2 jaar de deur uit doen, om dan weer om te schakelen natuurlijk.

ik ben bewust van het feit dat in medio 2008-2009 er een nieuwe S60 uitkomt. Ik heb 2 jaar en een half met de V50 gereden, plezier zowiezo! Maar als ik nu terug naar de S60 kijk vind ik het dashboard van de S60 precies luxeuzer.. mss gewoon omdat ik de V50 al gewoon ben natuurlijk.

De prijs waar ik de nieuwe S60 voor kan kopen met bijna FULL option bij mijn dealer is ONGELOOFELIJK. Ik woon in Belgie en zie regelmatig op de site van nederland volvo en zie dat daar een driver edition is voor een scherpe prijs. (http://www.volvocars-campagnes.nl/editi ... toren.html) Maar bijna de zelfde configuratie is hier bij mijn dealer een STUK goedkoper.

In het "ergste" geval heb ik de wagen 4 jaar en moet ik een 3000 EUR opleggen en dan is hij van mij, dat kan het nu ook niet maken he :)

alvast bedankt voor je kritisch antwoord. Het raakt net de twijfelpunten die ik ook nog heb qua restwaarde en model.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ justroll, als je in Belgie woont waarom kijk je naar Nederlandse prijzen en vergelijk je die 1 op 1 met de Belgisiche prijzen?
Koop in Nederland zonder de BPM en je bent zeer waarschijnlijk goedkoper uit dan in Belgie.
justroll
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 08.05.2007 - 12:19

ughm .. ik denk niet dat BPM meer dan 10000 EUR is :)
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

Volgens de gegevens van RDW (nederlandse instantie waar je nummerborden kunt intikken en je krijgt alle gegevens, behalve namen) mijn 2de hands s60 t5 meer dan 13000 euro BPM! Nieuwwaarde was tussen 52-53 kEuro!
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

een beetje S60 heeft zomaar € 10.000,-- aan BPM
Volvo for life
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Mijn V50 heeft al een BPM van €11.490!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”