volvo 440 slaatn af en wil niet meer starten help

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
corsa16v
Starter

wie o wie ken me helpen gisteren reed ik naar huis slaat ie spontaan af met geen mogelijk heid meer te starten wel enorm naar benz stinken heb wel geconstateerd dat als de luchtfilter er af is dat ie veel benz inspuit
YannickvanRooyen
4th Gear member

gooit ie m nog wel rond? (doet de startmotor iets) zekeringen al gechecked?

het zou je rotor/verdelerkap kunnen zijn, als die geen contact meer maken vonkt ie niet en verbrand ie de benzine niet...
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
corsa16v
Starter

zekeringen en alles is gewoon goed hij vonkt ook gewoon als de luchtfilter er af is zie je gewoon dat ie veel ste veel benz inspuit inplaats van de gewoone pulzen die tie anders doet heb een nl een nederlandse volvo met renault motor en wat me op viel was een carb gelijkend op die van vw
YannickvanRooyen
4th Gear member

welke motor ligt er in? een 1.7 met echte carburatuer (afstelschroefjes etc) of een 1.8 met singlepoint injectie?
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
corsa16v
Starter

het is een 1.8 mono point injectie van 92 dus een nederlandse volvo met een renault motor!!! de carb is van bosch
niels.nijsten
2nd Gear member

kijk even naar de aanstruring van de brandstofpomop het komt vaak voor(vooral bij de iets oudere volvo's) dat het relais wel eens blijft plakken zoek het relais op en verwissel het met een goed relais en haal aangezien je zegt dat hij veel te veel benzine in de carb spoot je bougies even eruit maak ze droog, of wat mijn voorkeur heeft doe er nieuwe in.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”