vraag 1
Ik werd gebeld door de volvo omdat ik had gereageerd op een 1.8i bj:1999, dus ik vertelde hem dat ik had gelezen dat er problemen voor kunnen doen doordat een GDI motor was enzo, toen vertelde hij mij, dat die niet van mitsubishi was omdat daar op het motorblok GDI zou staat,(dat wist ik ook ahd dat gelezen hierzo) en als dat er niet op staat is het een volvo eigen motor. Klopt dit verhaal??
vraag2
ik heb ook zo zitten kijken voor een diesel, nu had ik gezien op autoweek dat de 2000model 75kw102pk heeft, maar dan kijk ik op de rdw site en staat er dat die dus 70kw en dat is dan toch 95pk???
aantal vraagjes over x40
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
antw vraag 2
hier word vaak gepromoot met model 2000 of 1999 102 pk...
DIT KAN NIET!!!
vanaf mei 2000 (phase 2... is er pas een 102 pk commonrail)
voorheen was er geen commonrail en zeker niet boven de 100 pk
hier word vaak gepromoot met model 2000 of 1999 102 pk...
DIT KAN NIET!!!
vanaf mei 2000 (phase 2... is er pas een 102 pk commonrail)
voorheen was er geen commonrail en zeker niet boven de 100 pk
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3140
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Er zijn 2 1.8's, de gewone 1.8, dat is een Volvo blok (1.8 injectiemotor) en de 1.8i, dat is de GDI motor. De laatste is te herkennen aan de kap op het motorblok met de letters GDI
In de laatste heb ik 4 jaar probleemloos rondgecruised. De 1.8i is wat pittiger dan de 1.8, heeft een fijnere bak (voor mijn gevoel althans) en als je je best doet rijd 'ie ook nog eens 1:14.
Het is waar dat er meer 1.8i probleemgevallen zijn dan 1.8. Echetr in mijn ervaring is het een super blok, maar ik heb hem maar tot 160000 km gehad.
In de laatste heb ik 4 jaar probleemloos rondgecruised. De 1.8i is wat pittiger dan de 1.8, heeft een fijnere bak (voor mijn gevoel althans) en als je je best doet rijd 'ie ook nog eens 1:14.
Het is waar dat er meer 1.8i probleemgevallen zijn dan 1.8. Echetr in mijn ervaring is het een super blok, maar ik heb hem maar tot 160000 km gehad.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een niet GDI 1.8 is door de bank genomen de betrouwbaardere 1.8 motor, toch ken ik ook voldoende GDI's die het gewoon probleemloos doen.
De versnellingsbak van een GDI is ook zonder meer een lekkerdere, koop je hem met dealergaranties kun je een GDI best overwegen
De versnellingsbak van een GDI is ook zonder meer een lekkerdere, koop je hem met dealergaranties kun je een GDI best overwegen
- Renkel
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 03.04.2006 - 18:22
- Locatie: Dr88.
- Contacteer:
Bij twijfel niet doen, heb je ook al eens gekeken voor een 2 liter blok?
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
In zo'n geval, de historie van de auto opzoeken. Dat kan soms wat zeggen.
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- MDA
- 5th Gear member
- Berichten: 1068
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
- Locatie: Leiden
Lang leve het 2-liter blok!! Wat een heerlijk motor is dat... En als je kijkt in het "wie heeft de hoogste km-stand topic" zie je ook dat verreweg de meeste V40's met echte hoge km-standen een 2.0liter blok hebben.Renkel schreef:Bij twijfel niet doen, heb je ook al eens gekeken voor een 2 liter blok?
Voor de diesel: de RDW heeft gelijk, behalve als er een nieuwe motor geplaats is, en niet gemeld is aan de RDW, en dat is illegaal... Dus of het nou wel of niet een 102pk is, is het in ieder geval niet correct. Ik heb daar meteen mijn bedenkingen bij, en zou ik zo'n verkoper nooit kunnen vertrouwen.
Over die 1.8i of niet: ik sluit me aan bij de vorige comments.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- Theo V70
- 6th Gear member
- Berichten: 3826
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
- Locatie: Zuid-Holland
Naar aanleiding van de vele duidelijke en uitgebreide informatie in diverse topics op dit forum heb ik besloten om GEEN GDI aan te schaffen. Het is nu een Ph II 2.0 i Europa Sports Exclusive Navigatie bj 08-02 geworden.
Iedereen heel hartelijk dank voor alle informatie!
Iedereen heel hartelijk dank voor alle informatie!
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive