Grootste minpunt van mijn Volvo V50
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 14:26
Als ik het grootste minpunt van mijn nieuwe V50 moet noemen, dan is het de middenarmsteun voor. Ik heb in al mijn vorige wagens een royale steun gehad, maar bij de proefrit in de Volvo helemaal niet opgelet. Wat een onzinnig ding is dit zeg. Te klein, te ver naar achteren, en niet in hoogte verstelbaar. Ik hoop dat er nog eens een accesoire of zo komt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 14:26
Niemand die het met mij eens is?
Volvo V50 2.0D Edition II / Brilliant Blue / 17"; Zaurak Diamond Cut / Sport Chassis / Dala Offblack / Bi-Xenon / Premium Sound / 6-CD Wisselaar / Winterpakket / MY2007
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20537
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Gek, eigenlijk vind ik elke middenarmsteun een ergernis. Dus ook die in mijn S60, en ook in elke willekeurige andere auto.
Waarom zou ik dat ding gebruiken.
De enige reden die ik kan bedenken is dat ding te gebruiken als scheiding tussen twee jengelende kinderen
Waarom zou ik dat ding gebruiken.
De enige reden die ik kan bedenken is dat ding te gebruiken als scheiding tussen twee jengelende kinderen

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 14:26
Eh, V480-S60, ik had het eigenlijk over de armsteun voorin...
Volvo V50 2.0D Edition II / Brilliant Blue / 17"; Zaurak Diamond Cut / Sport Chassis / Dala Offblack / Bi-Xenon / Premium Sound / 6-CD Wisselaar / Winterpakket / MY2007
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20537
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oops verkeerd gelezen. Foutje :oops: :oops:
Maar ik moet zeggen dat ik daar weinig last van heb gehad in de periode dat ik tijdelijk in een V50 reed. Maar ja ik kwam ook uit een V40.
Maar ik moet zeggen dat ik daar weinig last van heb gehad in de periode dat ik tijdelijk in een V50 reed. Maar ja ik kwam ook uit een V40.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Het schijnt in de nieuwe editie MY2008 opgelost te zijn.
Vanuit het persbericht citeer ik:
Schuifdeksel en flexibele armsteun
De schuifdeksel voor de grotere opbergvakken - met daarin twee bekerhouders met een uitsparing voor grote en kleinere bekers - doet ook dienst als verstevigde en flexibele armsteun voor de bestuurder. Deze steun kan door een ingenieuze vondst van het designteam bovendien fungeren als lunchtafel.
Ik heb e.e.a. ook ondervonden tijdens een proefrit. Ondanks dat heb ik toch maar besloten een V50 MY2008 te bestellen. Of e.e.a. naar volle tevredenheid is opgelost zullen we zien als de nieuwe auto wordt afgeleverd.
Vanuit het persbericht citeer ik:
Schuifdeksel en flexibele armsteun
De schuifdeksel voor de grotere opbergvakken - met daarin twee bekerhouders met een uitsparing voor grote en kleinere bekers - doet ook dienst als verstevigde en flexibele armsteun voor de bestuurder. Deze steun kan door een ingenieuze vondst van het designteam bovendien fungeren als lunchtafel.
Ik heb e.e.a. ook ondervonden tijdens een proefrit. Ondanks dat heb ik toch maar besloten een V50 MY2008 te bestellen. Of e.e.a. naar volle tevredenheid is opgelost zullen we zien als de nieuwe auto wordt afgeleverd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 14:26
Ja, als je de nieuwe foto's goed bekijkt, dan zie je dat de console in 1 lijn doorloopt tot aan de armsteun. Maar goed, het lederen deel is niet groter geworden.
Volvo V50 2.0D Edition II / Brilliant Blue / 17"; Zaurak Diamond Cut / Sport Chassis / Dala Offblack / Bi-Xenon / Premium Sound / 6-CD Wisselaar / Winterpakket / MY2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 29.01.2006 - 23:32
- Locatie: Den Haag
Ik vind het ook een onbegrijpelijke ontwerpfout. Zelf heb ik er geen last van, aangezien ik 1.92 ben en de voorstoel ver naar achteren zet.
Dus die armsteun staat voor mij beter. In mijn S70 zat wel een normale armsteun, dus waarom niet in de S40.
Grootste minpunt vind ik juist die enorme B-stijl, waarik tegenaan kijk omdat ik..die voorstoel zover naar achter zet
Dus die armsteun staat voor mij beter. In mijn S70 zat wel een normale armsteun, dus waarom niet in de S40.
Grootste minpunt vind ik juist die enorme B-stijl, waarik tegenaan kijk omdat ik..die voorstoel zover naar achter zet

S40 1.6D Edition II Sport
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Oh ik heb juist meer last van die spiegel die heel het zicht van voren laat verdwijnen.
Maar dat is vanaf modeljaar 2007 al vernieuwd...
Maar dat is vanaf modeljaar 2007 al vernieuwd...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Als minpunten zou ik zelf willen noemen, veel te kleine tankinhoud en de bestuurdersstoel kan niet ver genoeg naar achteren. Al ben ik "maar" 1.90 m heb wel erg lange armen en benen(model aap).
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- moosev50
- 3rd Gear member
- Berichten: 354
- Lid geworden op: 25.06.2006 - 09:53
- Locatie: Hoorn
Voor je zonnebril heeft volvo een prima houder die je in de plaats van de handgreep aan het plafond kunt bevestigen. (dit hoort zeker in het topic "pluspunt van mijn volvo")
V50 2.0D Brilllant Bleu[Verkocht]
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10.02.2007 - 16:33
MooseV50, het gaat niet alleen om de zonnebril die houder had standaard moeten zijn, je koopt toch ook een Volvo omdat je met laatste stand van techniek qua veiligheid rond wil rijden en het niet voorhanden zijn van makkelijk toegankelijk opbergvakjes die je niet afleiden van de weg vind ik een duidelijk minpunt.moosev50 schreef:Voor je zonnebril heeft volvo een prima houder die je in de plaats van de handgreep aan het plafond kunt bevestigen. (dit hoort zeker in het topic "pluspunt van mijn volvo")
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12651
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Dan blijkt maar weer hoe verschillend mensen opgebouwd zijn. Ik ben zelf 2 meter lang en heb mijn stoel niet eens in de achterste stand staan (net eentje ervoor). Staat wel op z'n laagst, en het stuur helemaal uitgetrokken..sbv schreef:Als minpunten zou ik zelf willen noemen, veel te kleine tankinhoud en de bestuurdersstoel kan niet ver genoeg naar achteren. Al ben ik "maar" 1.90 m heb wel erg lange armen en benen(model aap).
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Minpunten van mijn (vorige) S40:
- Veel rammels en kraakjes
- Lichtbundel is vaak erg (te) laag afgesteld
- Weinig beenruimte achterin
- Rel. zwakke remmen (zowel in 1.6D als in de T5)
- Veel rammels en kraakjes
- Lichtbundel is vaak erg (te) laag afgesteld
- Weinig beenruimte achterin
- Rel. zwakke remmen (zowel in 1.6D als in de T5)
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 14.04.2007 - 21:02
begrijp er niets van. ben 1.90 en werd toen ik 20 was bijna op de lengte van mijn benen afgekeurd voor F16 piloot (ben overigens daarna afgekeurd op een ander punt, maar goed). ik zit op lange na niet op de achterste stand(nog drie standjes te gaan), maar wel met de stoel laag en het stuur hoog en naar mij toe getrokken.
De armsteun zit dan gewoon goed,. Bij mijn vorige auto vond ik de steun juist te lang zodat ik bij het schakelen iedere keer mijn arm stootte.
Veel mensen zitten veel te ver naar achteren. Als je adequaat wil reageren moet je met gebogen benen en armen zitten. Let eens op rallyrijders!
V.w.b. de remmen zou ik zeggen ga eens vol in de ankers. Met de brake assist vol aan tegen de grens van ABS lijkt het wel of je tegen een muur rijdt.
De armsteun zit dan gewoon goed,. Bij mijn vorige auto vond ik de steun juist te lang zodat ik bij het schakelen iedere keer mijn arm stootte.
Veel mensen zitten veel te ver naar achteren. Als je adequaat wil reageren moet je met gebogen benen en armen zitten. Let eens op rallyrijders!
V.w.b. de remmen zou ik zeggen ga eens vol in de ankers. Met de brake assist vol aan tegen de grens van ABS lijkt het wel of je tegen een muur rijdt.
- nimm2
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 00:46
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
armsteun is prima
rammeltjes en de slechte radio alleen niet!
rammeltjes en de slechte radio alleen niet!
had ooit een V50 1.6D....
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Bijna ieder mens is anders gebouwd, ik heb erg lange armen EN benen en dat maakt het lastig. Stoelzitting is vaak veel te kort voor mij. In de S60 valt het mee. In mijn vorige auto heb ik een aangepaste stoel gehad met eigen arm steun.bmw schreef:begrijp er niets van. ben 1.90 en werd toen ik 20 was bijna op de lengte van mijn benen afgekeurd voor F16 piloot (ben overigens daarna afgekeurd op een ander punt, maar goed). ik zit op lange na niet op de achterste stand(nog drie standjes te gaan), maar wel met de stoel laag en het stuur hoog en naar mij toe getrokken.
De armsteun zit dan gewoon goed,. Bij mijn vorige auto vond ik de steun juist te lang zodat ik bij het schakelen iedere keer mijn arm stootte.
Veel mensen zitten veel te ver naar achteren. Als je adequaat wil reageren moet je met gebogen benen en armen zitten. Let eens op rallyrijders!
V.w.b. de remmen zou ik zeggen ga eens vol in de ankers. Met de brake assist vol aan tegen de grens van ABS lijkt het wel of je tegen een muur rijdt.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue