Auto Rima in Druten

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ben er twee keer geweest. De eerste keer heb ik daar een HU-603 aangeschaft voor mijn eerste V70. Van te voren gemaild en op zaterdagmiddag opgehaald. Vriendelijke man die een uitzondering maakte omdat ze normaal op zaterdag niet in onderdelen deden. Misschien kwam het door de mooie vrouw aan mijn zijde maar we kregen koffie en een complete rondleiding door zijn privé-domein achter de showroom waar de heilige karts van zoonlief onderhouden werden.
De radio bleek achteraf niet qua bouwjaar te matchen maar dit is anders opgelost.

Later nog eens geweest voor een helder koplampglas voor mij en een voor Arnoud. Toen gewoon snel en correct behandeld. Spullen lagen klaar en de prijs was correct. (30 euro voor een onbeschadigd glas is niet duur)

Dus ik kan ze aanbevelen.
Weet je trouwens dat je licht (en ook zwaar) beschadigde velgen voor echt niet teveel geld in nieuwstaat kan laten brengen bij de zogenaamde velgendokter? Dus als die vier velgen een koopje zouden zijn????

http://www.velgreparatie.nl/files/index.php?id=1
http://www.develgendokter.nl/
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
arnoud
8th Gear member

hans anesthesie schreef:Later nog eens geweest voor een helder koplampglas voor mij en een voor Arnoud. Toen gewoon snel en correct behandeld. Spullen lagen klaar en de prijs was correct. (30 euro voor een onbeschadigd glas is niet duur)
Oh right, goed dat je het zegt! :) Ik ben er nooit aan toe gekomen om de lens erop te zetten, en ondertussen allang een andere auto voor de deur staan, dus als iemand nog een heldere koplampglas zoekt voor een S/V40 (passagierskant) stuur dan maar even een PM...
Afbeelding
S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ze weten nu wel de prijs :wink:
Ik heb na mijn aanrijdinkje aan de bijrijderzijde een gloednieuwe lamp overgehouden, dus ik loop weer in de maat!!!
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
fransb85
3rd Gear member

van te voren even bellen, aan de balie bedingen dat je zélf het magazijn ingaat om uit te zoeken. ze zijn niet oneerlijk, alleen soms een beetje laks. maar haal er wel vaak mijn spulletjes. maar boy geenacker is dus erg goed begrijp ik? dan ga ik daar zeker een keer langs, kan soms ook wel balen van de rima instelling ("ja dat hebben we wel", kom je langs "oh hebben we het toch niet")
Billy Road
4th Gear member

Ik gebruik (vaak) onderstaande link:

http://www.schadeautos.nl/onderdelen.ph ... naam=volvo

Heb goede ervaring met Broekhuis uit Albergen. Snel antwoord en onderdelen onder rembours opgestuurd met 3 maanden niet goed geld terug garantie. Perfect!

N.B. Naast Boy Geenacker en Autorima waren ze de enigen die reageerden op een onderdelenaanvraag.
";Life in the fast lane";

S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
streetie
5th Gear member
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

Rima was vroeger een uitstekend bedrijf. Met Mathieu de eigenaar was het destijds goed zaken doen. Helaas gaan de zaken te goed en meent men nu met minder service (zaterdag dicht etc etc. ) en met hogere prijzen dezelfde winst te behalen tegen minder inspanning.

Het gevolg is dat dit bedrijf een stuk minder prettig is geworden.

In nijmegen eo is er een beter alternatief voor volvo's van recentere bouwjaren; Boy Geenacker aan de waterstraat te Nijmegen.
Boy heeft niet altijd alles in huis maar kan het vaak wel leveren na enige tijd.
Bovendien is Boy veel goedkoper als Rima.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
mhjvs
2nd Gear member

Sorry, was iets te snel met reactie.. :oops:
Oceanracer schreef: En je moet links en rechts het zelfde type profiel hebben. Is een reden voor APK-afkeuren. Voor en achter mag dus wel verschillen.
Je mag 4 verschillende soorten profiel hebben als de maten maar gelijk zijn....Of 4 verschillende soorten profiel lekker rijdt dat is de vraag...
Oceanracer
Geartronic member

mhjvs schreef:Sorry, was iets te snel met reactie.. :oops:
Oceanracer schreef: En je moet links en rechts het zelfde type profiel hebben. Is een reden voor APK-afkeuren. Voor en achter mag dus wel verschillen.
Je mag 4 verschillende soorten profiel hebben als de maten maar gelijk zijn....Of 4 verschillende soorten profiel lekker rijdt dat is de vraag...
Iets te snel? :roll: Juist iets te graag, zeker:
Oceanracer schreef:
Onzin, al gebruik je vier verschillende merken, profielen en diepte.
De karkas opbouw moet het zelde zijn:
radiaal of diagonaal, de laatste zal je niet veel meer zien (soms onder aanhangwagens).
Haha, tipisch verhaal van klok en de klepel denk ik :)
Maar lijkt mij idd niet lekker rijden, verschillend profiel...
Geeft verder niets, hoor. Als je op het kruisje rechts boven (vlak naast Edit) had gedrukt, had je ook je reactie nog kunnen verwijderen. Maar nu ik gereageerd heb, kan dat niet meer. :twisted:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Maar hij wist het wel! :P
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”