Verstralers 480

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
seb8iaan
3rd Gear member

Als ik de knop voor de verstralers (naast de stoelverwarming) aanzet zie ik niets veranderen aan de verlichting.
Ik krijg ook geen lamp-kapot-foutmelding
Werken deze verstralers alleen icm een bepaalde stand van de normale verlichting?
De zekering is in ieder geval in orde.
440GL
4th Gear member

ja.

de verstralers zijn bedoeld om met grootlicht te seinen als de koplampen zijn ingeklapt, dit is gedaan omdat het te lang zou duren als de koplampen eerst omhoog zouden moeten om te seinen.

als je met opgeklapte koplampen (dimlicht aan) seint, dan gaat het groot licht in de unit gewoon branden (net als elke normale auto)

bij constant grootlicht (blauw of wit controlelampje in dashboard gaat ook branden) gaat het grootlicht branden in de unit.

met de schakelaar naast de stoelverwarming kun je er voor kiezen om de verstrales mee te laten branden met het normale grootlicht wanneer de lampen zijn opgeklapt. Je kunt dus kiezen of je met alleen grootlicht of met grootlicht + verstralers gaat rijden.

over het lamp-kapot- lampje, dat werkt bij een 480 alleen op de achterlichten, en bij bepaalde bouwjaren alleen nog maar op de remlichten.
Oceanracer
Geartronic member

Niets aan toe te voegen. Perfect uitgelegd! :thumbright:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”