Momenteel rijden wij een BMW touring uit de 3 serie maar daar hebben we een ongelukje mee gehad en veel schade.
We denken er nu over om hem in te ruilen voor een s80, hebben inmiddels een zoon en het lijkt ons een comfortabele auto voor een gezinnetje.
Nu hebben we gehoord dat elke s80 (behalve D5) om de 180.000 km een totale motrorrevisie nodig heeft.
Ik kan er hier op het forum niks over vinden.
Is dit waar? En zo ja, wat zijn de kosten daarvan?
motor revisie na elke 180.000 km?
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
onzin
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Die motorrevisie-onzin moet je door een grote Volvovijand zijn verteld, want er klopt geen hout van.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41378
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik ben wel benieuwd wie je dat verteld heeft en waar hij/zij de 'wijsheid' vandaan heeft.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Idd, ik ben ook wel benieuwd waar deze onzin vandaan komt!Ben schreef:Ik ben wel benieuwd wie je dat verteld heeft en waar hij/zij de 'wijsheid' vandaan heeft.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik wil hier abslotuut niet een of andere discussie mee op gang helpen (niet doen dus aub!!!) maar het komt wel voor bij nieuwere Volvo's op gas dat de kop na ca 150.000 km moet worden vervangen. Misschien dan dit verhaal een eigen leventje is gaan leiden?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Hey Battlecruiser, heb jij inmiddels niet ook al je derde ruilmotor erinzitten? Ik vervang hem iedere 50.000 km, puur preventief.
De cowboy- en broodje aap verhalen worden steeds interessanter. :evil:

De cowboy- en broodje aap verhalen worden steeds interessanter. :evil:
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Ik bestel er altijd ééntje vooruit, dan heb je elke maand wat!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Hans Beekman
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 24.02.2006 - 22:54
Mijn 940 uit '97 had LPI in combinattie met low pressure turbo motor. Dat was geen fijne combinatie. Rivisie na 80.000 km. Vorige 940 500.000 km incl. 1x koprevisie.
Mijn huidige S80 2,5D 300.000 km. zonder revisie van wat dan ook! Rijdt nog als nieuw! Neem wel even kennis van de discussies over mogelijke problemen met de automaat!
Mijn huidige S80 2,5D 300.000 km. zonder revisie van wat dan ook! Rijdt nog als nieuw! Neem wel even kennis van de discussies over mogelijke problemen met de automaat!
740 GL '87, 940 polar '97, V70 2,4 '02,
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
- streetie
- 5th Gear member
- Berichten: 1062
- Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
- Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)
vroeger had je bij de 360 op gas na 175.000km een koprevisie nodig omdat de kleppen uitgesteld waren. Heb toen gelijk geharde klepzetels laten monteren en heb daarna de auto tot 575.000km in bezit gehad. zonder problemen.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
leuke verhalen kom je hier vaak tegen,:)
LPG cilinderkoppen gaan wel stuk,ook bij lage km standen,maar een Diesel elke 180000km reviseren is wel erg overdreven.
Ik ken 5 cil Diesels met ruim 500000k km er op.
LPG cilinderkoppen gaan wel stuk,ook bij lage km standen,maar een Diesel elke 180000km reviseren is wel erg overdreven.
Ik ken 5 cil Diesels met ruim 500000k km er op.