Beste Liefhebbers,
Sinds kort ben ik eigenaar van een mooie V70 2.4D uit 2004. Nu heb ik te kampen met een probleem. Tijdens het schakelen (lage toeren,lage snelheid) en wanneer ik tijdens het rijden (met lage snelheid) met korte pompende beweging het gaspedaal beroer, hoor ik een krachtige tik nabij het linker voorwiel. Het bijzondere is dat bij hogesnelheden en bij schakelen (hoge toeren) het geluid wegis. Bij hobbels en bobbels hoor ik eveneens niets. A.u.b. wie kan mij helpen?
krachtig tik bij het schakelen en bij gas geven..help!!
Ik zou zeggen aandrijfas, alleen past daar die krachtige tik niet bij.
Zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7050
Zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7050
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 23:28
- Locatie: Drachten
Dank voor je reactie.
wellicht ben ik onvolledig geweest in mijn probleemomschrijving, maar de de tik is ook hoorbaar bij het uiterst langzaam wegrijden uit stilstand. (vooruit en achteruit). In een reactie van Paul Brouwer d.d. 18 oktober 2006 (destijds reagerend op een soortgelijk probleem) spreekt over een contructiefoutje in de aandrijfas. D.m.v. een modificatie van enkele euro's is dit probleem snel verholpen. Wie heeft deze modificatie reeds laten uitvoeren?
Ter info:
Volvo V70
Kilometerstand : circa 96.000 km
Bouwjaar: juni 2004, 2.4D
Met vr. groet,
Lammert
wellicht ben ik onvolledig geweest in mijn probleemomschrijving, maar de de tik is ook hoorbaar bij het uiterst langzaam wegrijden uit stilstand. (vooruit en achteruit). In een reactie van Paul Brouwer d.d. 18 oktober 2006 (destijds reagerend op een soortgelijk probleem) spreekt over een contructiefoutje in de aandrijfas. D.m.v. een modificatie van enkele euro's is dit probleem snel verholpen. Wie heeft deze modificatie reeds laten uitvoeren?
Ter info:
Volvo V70
Kilometerstand : circa 96.000 km
Bouwjaar: juni 2004, 2.4D
Met vr. groet,
Lammert
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
Heb je de bovenste motorsteunrubber al gecontroleerd?
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
De locktite oplossing voldoet ook goed!
Is beschreven.
Anders even bij een Volvo-dealer of specialist langs.
Sinds kort in bezit V70 2.4D. Lijkt mij garantie gevalletje!
Is beschreven.
Anders even bij een Volvo-dealer of specialist langs.
Sinds kort in bezit V70 2.4D. Lijkt mij garantie gevalletje!
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 23:28
- Locatie: Drachten
Beste allemaal,
Dank voor jullie tips. Ik heb zelf nader onderzoek verricht, aan de hand van de volgende stappen, te weten:
1. De auto staat stil;
2. Motor uit;
3. Versnelling in de eerste,
4. Handrem aan;
5. voorste wiel, (met handkracht), naar voren en naar achter draaien.
6. tijdens het heen en weer draaien hoor ik zowel aan de linker als aan de rechter zijde het "krak"geluid.
Ik mag dan denk ik concluderen dat het geen motorsteun is.
Ik heb inmiddels de stappen uitgevoerd zoals op de volgende onderstaande site staat omschreven:
http://www.miketdi.de/faq/80/c_aw.htm
Echter weet ik niet hoeveel vet je erin mag spuiten. Ik heb 10-15 keer gepompt met een normale verspuit (klein rond patroon).
Ik weet nog niet of ik resultaat heb geboekt.
Hebben jullie ervaring met bovengenoemde?
Met vr. groet,
Lammert
Dank voor jullie tips. Ik heb zelf nader onderzoek verricht, aan de hand van de volgende stappen, te weten:
1. De auto staat stil;
2. Motor uit;
3. Versnelling in de eerste,
4. Handrem aan;
5. voorste wiel, (met handkracht), naar voren en naar achter draaien.
6. tijdens het heen en weer draaien hoor ik zowel aan de linker als aan de rechter zijde het "krak"geluid.
Ik mag dan denk ik concluderen dat het geen motorsteun is.
Ik heb inmiddels de stappen uitgevoerd zoals op de volgende onderstaande site staat omschreven:
http://www.miketdi.de/faq/80/c_aw.htm
Echter weet ik niet hoeveel vet je erin mag spuiten. Ik heb 10-15 keer gepompt met een normale verspuit (klein rond patroon).
Ik weet nog niet of ik resultaat heb geboekt.
Hebben jullie ervaring met bovengenoemde?
Met vr. groet,
Lammert
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 17.12.2006 - 15:12
- Locatie: Philippine, Zeeuws-Vlaanderen
Van vet heb ik wel eens eerder gehoord dat dit niet altijd werkt.
Locktite wordt nu een probleem, krijg dat vet maar eens weer weg.
Misschien dit dan? Mag het niet hopen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Locktite wordt nu een probleem, krijg dat vet maar eens weer weg.
Volgens mij heeft hij geen automaat.Pdenhamer schreef:De steekassen?
bekijk anders dit topic eens:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=13154
Misschien dit dan? Mag het niet hopen.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 23:28
- Locatie: Drachten
Vandaag ben ik bij twee Volvo dealers geweest inzake mijn "tik-krak"probleem. Daarnaast heb ik een Volvo dealer telefonisch benaderd. De oorzaak van de klacht is duidelijk, alle drie Volvo dealers trekken dezelfde conclusie. De bout waarmee de aandrijfas vast zit is de boosdoener. Echter hebben deze Volvo dealers, met uitzondering van 1 nog nooit van een orgineel gemodificeerde bouten set gehoord m.b.t. bovengenoemde probleem. Let wel dit zijn “echte” Volvo dealers. De dealers komen onafhankelijk van elkaar met diverse oplossingen:
Volvo dealer (1): Naafkapje er af, bout los, gat vol pompen met vet, vervolgens de bout weer aandraaien met momentsleutel. Tevens niet op de hoogte van modificatie setje.
Volvo dealer (2): Naafkapje er af, bout los, bout vastzetten met lock-tite vervolgens de bout weer aandraaien met momentsleutel. Nadeel: bij reparaties in de toekomst moet de lock-tite eerst los gebrand worden. (kost meer tijd) Tevens niet op de hoogte van modificatie setje.
Volvo dealer (3): Naafkapje er af, bout los, oude bout vernietigen, gemodificeerde bout, plaatsen en vervolgens de bout aandraaien met momentsleutel.
Voor volgende week heb ik een afspraak gemaakt bij Volvo dealer (3).
Groeten,
Lammert
Volvo dealer (1): Naafkapje er af, bout los, gat vol pompen met vet, vervolgens de bout weer aandraaien met momentsleutel. Tevens niet op de hoogte van modificatie setje.
Volvo dealer (2): Naafkapje er af, bout los, bout vastzetten met lock-tite vervolgens de bout weer aandraaien met momentsleutel. Nadeel: bij reparaties in de toekomst moet de lock-tite eerst los gebrand worden. (kost meer tijd) Tevens niet op de hoogte van modificatie setje.
Volvo dealer (3): Naafkapje er af, bout los, oude bout vernietigen, gemodificeerde bout, plaatsen en vervolgens de bout aandraaien met momentsleutel.
Voor volgende week heb ik een afspraak gemaakt bij Volvo dealer (3).
Groeten,
Lammert
Oke, mogen wij weten wie de dealer is die het goede antwoord gaf?
Trouwens Locktite doe je niet op de bout maar op de spiebanen en het loshalen valt wel mee.
Dus Volvo-dealer (2) een halve punt?
Trouwens Locktite doe je niet op de bout maar op de spiebanen en het loshalen valt wel mee.
Dus Volvo-dealer (2) een halve punt?

- S80D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 23.04.2007 - 14:10
- Locatie: 's-Gravendeel
Hallo Lammert,
kun je vertellen wie Volvo dealer 3 was ? Ik heb ook zo'n tik (al over geschreven in topic) maar mijn dealer weet niets van gemodificeerde boutenset...
Ben benieuwd...
kun je vertellen wie Volvo dealer 3 was ? Ik heb ook zo'n tik (al over geschreven in topic) maar mijn dealer weet niets van gemodificeerde boutenset...
Ben benieuwd...
-----
Honda Civic Hondamatic 1983
Volvo 480 ES 1986
Mazda 626 1.8i GLX Aut 1993
Volkswagen Passat 1.9 tdi 81kw Aut 1997
Volvo S80 D5 Elan/Mobility Aut 2003 (7,04l/100km)
Volkswagen Golf I Cabriolet USA 1990
Honda Civic Hondamatic 1983
Volvo 480 ES 1986
Mazda 626 1.8i GLX Aut 1993
Volkswagen Passat 1.9 tdi 81kw Aut 1997
Volvo S80 D5 Elan/Mobility Aut 2003 (7,04l/100km)
Volkswagen Golf I Cabriolet USA 1990
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11.05.2007 - 23:28
- Locatie: Drachten
Hai,
Ik ben mijn kliks en klaks kwijt bij het optrekken.
Ik heb de gemodificeerde boutenset (bout met conisch rubber) laten monteren bij Volvo Furness in Zwolle. Prima dealer. Is gewoon goed op de hoogte. Tevens daar ook mijn grote beurt laten doen. Zeer correct. Echt een aanrader.
Groeten,
Lammert
Ik ben mijn kliks en klaks kwijt bij het optrekken.

Groeten,
Lammert
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 27.12.2005 - 10:06
- Locatie: Friesland
Ik weet niet of je er al naar gekeken hebt, maar eenzelfde probleem heb ik ook gehad en toen bleek na lang speurwerk, dat de achterste bouten van het Subframe niet goed vast zaten. Na het aandraaien geen last meer gehad.
Succes. Jan
Succes. Jan
Volvo V 70 D5 2002