En zo heb ik de hoedenplank gedemonteerd, zodat ik het rolgordijn van Halfords kon monteren:

Die haakjes heb ik met hele kleine, meegeleverde zelftappende schroefjes in de hemel vastgezet. Wanneer de haakjes weer verwijderd zouden worden, zie je het gaatje niet meer.arnoud. schreef:Ziet er netjes uit!
Hoe heb je die haakjes in het plafond vastgemaakt?
Zie trouwens op deze pagina voor de installatie handleiding van het originele zonnescherm:
http://vccs.volvocars.se/accessories/ii ... ?DocId=537
Aan de afbeeldingen te zien moet je die twee buitenste gaten wel onder een hoek van zo'n 45 graden maken, dat zou misschien nog net lukken...plim schreef:Die handleiding is erg oppertunistisch. Ik geloof nooit dat je die schroeven op de uiteinden vast kunt schroeven (doordat het raam er bijna boven op ligt). Ook niet dat je met een priem door de hoedenplank kunt prikken op de juiste plaats. Daar is gewoon geen ruimte voor.
Als er iemand is die het wel lukt.... trek ik mijn worden in. :roll:
Het Halfords scherm is van een ander materiaal gemaakt dan de originele Volvo schermpjes. De doorschijnendheid zal idd. niet hetzelfde zijn, maar het valt in het echt helemaal niet op. Zeker niet omdat ze niet naast elkaar te zien zijn. Er zit altijd een ruimte tussen. Op de foto lijkt het Volvo scherm veel donkerder, wat ook zo is, maar versterkt wordt doordat je op de foto door de zijruit een muur ziet. Door de achterruit zie je heldere hemel.Billy Road schreef:Netjes hoor! Dekt het een beetje af? Piekt er nog veel zonlicht aan de zijkanten tussen door?
Het scherm lijkt veel doorzichtiger dan de screens, is dat ook zo?
Zou je nog n's een foto willen maken van dichtbij van de ophanging/haakje aan de bovenzijde?
Rolgordijn kost inderdaad ca € 75, maar verzending kost ca € 28,50 (het maakt dan niet uit of je er 1 of 10 koopt...). Iemand geinteresseerd om een gezamelijke bestelling te plaatsen?Het linkie dan.... http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... ts_id=5455
Het rolgordijn kost ongeveer 75 euro. De sunblinds vindt je ook op die site.
Trek je woorden maar inplim schreef:Die handleiding is erg oppertunistisch. Ik geloof nooit dat je die schroeven op de uiteinden vast kunt schroeven (doordat het raam er bijna boven op ligt). Ook niet dat je met een priem door de hoedenplank kunt prikken op de juiste plaats. Daar is gewoon geen ruimte voor.
Als er iemand is die het wel lukt.... trek ik mijn worden in. :roll:
paQ schreef:Mag ik ook een wat zuidelijkere vraag stellen?
Wat gebeurt er als je de achterruiten omlaag doet?