Sinds begin Februari heb ik 9000 km gereden met mijn V50 (lease).
Zakelijk veel lange (>200km) ritten.
Ik ben een bescheiden 1m80 lang, maar, ondanks het veelgeprezen Volvo "meubilair", kan ik mijn "zit" niet vinden.
Ik heb de stoel al in alle standen gehad (hoog, laag, zelfs zo ver naar achteren dat ik nauwelijks nog bij de pedalen kan), maar hoe ik de stoel ook instel, na verloop van tijd krijg ik een pijnlijke rechterknie.
Al wat geexperimenteerd met extra ondersteuning van het bovenbeen (opgevouwen T-shirt tussen been en zijkant stoel bij de knie).
Helpt wel wat, maar pijn blijft.
Suggesties? Is er misschien zoiets als een "stoelzitting verlenger" in de markt verkrijgbaar.
Pijnlijke knie
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4319
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Ga voor een aangepaste stoel maak vrijblijvend een afspraak bij een specialist zoals Ass of Scheel. Het was een echte verlichting bij mij voor mijn rugklachten
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.03.2005 - 18:49
- Locatie: Noord Holland
Volgens mij staat er "rechterknie"........................Hayke schreef:Om welke knie gaat het? Links, rechts of allebei?
Ik wil niet de orthopead gaan uithangen, maar ik denk toch dat het probleem eerder in de knie zit dan in de auto. Het lijkt mij, dat een langere zitting geen invloed heeft op de scharnierbeweging van de knie. Het hoger/lager zetten van de stoel en de afstand tot de pedalen wel, uiteraard. In ieder geval sterkte met dit probleem.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 00:28
Ik neem aan dat je de buitenkant van de rechterknie bedoelt, die tegen het veelgeprezen middenconsole aansteunt? Als dat zo is "voel" ik enigzins met je mee.
Ik moet zeggen, ik verrek niet van de pijn, maar maak me wel enigzins zorgen wat er gebeurt bij een flinke aanrijding. (flinke baluwe plek, of zelfs botbreuk lijkt me niet uitgesloten)
Ik moet zeggen, ik verrek niet van de pijn, maar maak me wel enigzins zorgen wat er gebeurt bij een flinke aanrijding. (flinke baluwe plek, of zelfs botbreuk lijkt me niet uitgesloten)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16.12.2006 - 17:58
Euh... Ik was niet helemaal scherp geloof ik...Lex schreef: Volgens mij staat er "rechterknie"........................
Maar, rechterknie klinkt bekend. Heb ik ook last van, maar bij mij ligt het écht aan m'n knie (= kapot en met (te) korte spieren). De cruisecontrol doet wonderen, wat dat betreft, want dan kun je de houding nog wat veranderen, maar met de cruisecontrol rijden kan ook niet altijd.
Ik kwam erachter dat ik de stoel wat verder naar voren (!) moest zetten, en de achterkant van de zitting op z'n laagst, de voorkant van de zitting flink omhoog. Nu is 't probleem bij mij weg, zo lang ik m'n bovenbeenspieren maar goed op lengte houd.
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
- lancer
- 6th Gear member
- Berichten: 3133
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06
Zo zit ik ook. Als ik de stoel in een andere stand zet, gaat m'n been naar buiten hangen met als gevolg pijn in de rechterknie. Zo lang de stoel in de boven beschreven stand staat is er niets aan de hand (bijgevolg: er kan nu zelfs een volwassene achter me zitten in de S40Hayke schreef: Ik kwam erachter dat ik de stoel wat verder naar voren (!) moest zetten, en de achterkant van de zitting op z'n laagst, de voorkant van de zitting flink omhoog. Nu is 't probleem bij mij weg, zo lang ik m'n bovenbeenspieren maar goed op lengte houd.

- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11700
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik heb ook een flinke tijd moeten zoeken voor een goede zitpositie in mijn S60 met sportstoelen.
Ik kreeg last van de spieren aan de onderkant van mijn bovenbeen. Wat ik wel merkte dat ik er vooral last van kreeg als ik minder stevige/goed sluitende schoenen aan had en als ik voor de autorit op verkeerd afgestelde burostoelen had gezeten.
Mijn knieën zijn ook niet alles, maar tot nu toe (klop klop) nog geen last gehad van de knie zelf... Maar inderdaad, de CC maakt veel goed, nu die files nog het land uit
Ik kreeg last van de spieren aan de onderkant van mijn bovenbeen. Wat ik wel merkte dat ik er vooral last van kreeg als ik minder stevige/goed sluitende schoenen aan had en als ik voor de autorit op verkeerd afgestelde burostoelen had gezeten.
Mijn knieën zijn ook niet alles, maar tot nu toe (klop klop) nog geen last gehad van de knie zelf... Maar inderdaad, de CC maakt veel goed, nu die files nog het land uit


S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Misschien is dit een oplossing..
Maar gebruik eens wat vaker de cruise control.
Help mijn schoonpa ook hel erg, anders kan hij na een lange rit niet eens uit de auto stappen omdat zijn dikke pens zijn been begint af te knellen.
Maar gebruik eens wat vaker de cruise control.
Help mijn schoonpa ook hel erg, anders kan hij na een lange rit niet eens uit de auto stappen omdat zijn dikke pens zijn been begint af te knellen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13.05.2007 - 10:10
Heren,
Hartelijk dank voor jullie reacties.
CC brengt inderdaad wat verlichting, maar niet genoeg (van een Volvo mag je toch 't een en ander verwachten aan comfort, niet?)
Had vanmiddag de gelegenheid weer 'ns in mijn vorige auto te zitten, Peugeot 307 (met sportstoelen). In deze auto heb ik altijd prima gezeten, ook op lange ritten.
Enkele lengtes gemeten: bodem tot zitting stoel, gaspedaal tot stoel.
Kennelijk ben ik vanuit de Peugeot de hoge zit gewend: Volvo stoel staat nu in de hoogste stand (met de zitting helemaal naar achteren gekanteld).
Eerste resultaten zijn veelbelovend, nu nog wat spelen met de lengte instelling (voor-achter).
Hartelijk dank voor jullie reacties.
CC brengt inderdaad wat verlichting, maar niet genoeg (van een Volvo mag je toch 't een en ander verwachten aan comfort, niet?)
Had vanmiddag de gelegenheid weer 'ns in mijn vorige auto te zitten, Peugeot 307 (met sportstoelen). In deze auto heb ik altijd prima gezeten, ook op lange ritten.
Enkele lengtes gemeten: bodem tot zitting stoel, gaspedaal tot stoel.
Kennelijk ben ik vanuit de Peugeot de hoge zit gewend: Volvo stoel staat nu in de hoogste stand (met de zitting helemaal naar achteren gekanteld).
Eerste resultaten zijn veelbelovend, nu nog wat spelen met de lengte instelling (voor-achter).
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nou moet zeggen dat ik het weekend uit Maastricht kom en was met mijn 206. Met 4 man op de terug weg, voelde me toch beroerd na 2 uur dat we uitstapte.
Maar bij V50 kan ik me inderdaad voorstellen dat je met je rechterknie tegen het dashboard aankomt. Dat gebeurd bij mij namelijk ook, maar ja dan druk ik gewoon wat steviger het gaspedaal in en dan valt het allemaal weer mee ...
Maar succes met de CC, hopelijk helpt het
Maar bij V50 kan ik me inderdaad voorstellen dat je met je rechterknie tegen het dashboard aankomt. Dat gebeurd bij mij namelijk ook, maar ja dan druk ik gewoon wat steviger het gaspedaal in en dan valt het allemaal weer mee ...
Maar succes met de CC, hopelijk helpt het
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- aggadomo
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 13.03.2007 - 15:32
Goed zitten in een autostoel
Het zitten in een auto is geen natuurlijke houding. De mens is er niet voor gebouwd. Vooral bij langere autoritten ontstaan er nogal eens klachten in rug, schouders, armen of benen. Het autorijden wordt daardoor onnodig vermoeiend en belastend.
Pijnklachten leiden de aandacht af, zodat de bestuurder zich minder goed kan concentreren Het is dus belangrijk om te proberen die zithouding te vinden die van autorijden een ontspannen en plezierige bezigheid maakt!
Het volgen van onderstaande tips kan helpen om een betere houding te vinden.
1. Ga ‘actief’ zitten met het bekken zo ver mogelijk achterin de stoel.
2. Zorg dat de pedalen goed bereikbaar zijn.
Intrappen van de pedalen is mogelijk zonder dat de stand van de bovenbenen t.o.v. de stoel verandert.
De knieën zijn iets boven heuphoogte en de hoek tussen boven- en onderbenen is tussen de 90° en 155°.
3. Controleer of er ruimte is tussen knieholte en onderbenen.
Tussen de knieholtes en de voorzijde van de zitting moet 5 tot 10 cm. (vuistbreedte) ruimte vrij zijn.
Het bovenbenen moeten volledig rusten op de zitting.
4. Stel de rugleuning in.
De hoek tussen bovenbenen en romp moet ongeveer 90° zijn.
De handen kunnen zonder de schouders te heffen het stuur vastpakken, waarbij de ellebogen niet gestrekt zijn.
5. Zorg voor voldoende steun in de onderrug.
Het bekken blijft rechtop.
De natuurlijke kromming van de lendenwervelkolom te behouden.
Zorg dat de wervelkolom zich goed kan strekken in een natuurlijke stand.
6. Zorg dat het hoofd recht boven de schouders en nek staat.
Het hoofd wordt aan het hoogste punt omhooggetrokken, waardoor een goede strekking van de wervelkolom ontstaat.
De schouders zijn laag en ontspannen.
7. Stel de hoofdsteun goed in
De hoofdsteun staat met de bovenzijde tenminste even hoog als de oren, liefst nog iets hoger.
Bij een lichte beweging naar achteren is de hoofdsteun voelbaar.
8. Vergeet niet de spiegels in te stellen!
9. De ideale houding moet langdurig zijn volgehouden kunnen worden.
Na 2 uur rijden is een kwartier ‘rust’ beslist aan te bevelen!
Rust betekent: stoppen, uitstappen, rondwandelen, rekken en strekken,
Even pauzeren is goed voor de rug, maar zeker ook voor de concentratie!
10. In- en uitstappen kan het beste ‘rugsparend’ gebeuren:
Instappen: eerst gaan zitten, dan beide benen in de auto trekken.
Uitstappen: eerst de benen naar buiten, dan opstaan.
Veel gemaakte ‘fouten’:
•‘liggen’ achter het stuur: *)
de rugleuning staat te ver naar achteren, waardoor een sterke kromming van de bovenrug noodzakelijk wordt, het hoofd komt ver vóór de schouders.
•te dicht op het stuur: slechte houding van rug en hoofd, onvoldoende steun voor romp en bovenbenen.
•te ver van stuur en pedalen: intrappen kost veel inspanning, ellebogen en schouders worden zwaar belast door overstrekking.
Niet elke autostoel heeft alle mogelijkheden om een goede houding te bereiken, maar men kan altijd streven naar de beste houding. Deze houding is individueel verschillend en wordt soms pas na lang experimenteren bereikt.
*) Auto's zijn niet altijd geschikt voor lange mensen: alleen in een "lighouding" kunnen zij door de voorruit kijken... Hier zal een compromis moeten worden gezocht tussen een goede houding en een houding die rijden mogelijk maakt.
Het zitten in een auto is geen natuurlijke houding. De mens is er niet voor gebouwd. Vooral bij langere autoritten ontstaan er nogal eens klachten in rug, schouders, armen of benen. Het autorijden wordt daardoor onnodig vermoeiend en belastend.
Pijnklachten leiden de aandacht af, zodat de bestuurder zich minder goed kan concentreren Het is dus belangrijk om te proberen die zithouding te vinden die van autorijden een ontspannen en plezierige bezigheid maakt!
Het volgen van onderstaande tips kan helpen om een betere houding te vinden.
1. Ga ‘actief’ zitten met het bekken zo ver mogelijk achterin de stoel.
2. Zorg dat de pedalen goed bereikbaar zijn.
Intrappen van de pedalen is mogelijk zonder dat de stand van de bovenbenen t.o.v. de stoel verandert.
De knieën zijn iets boven heuphoogte en de hoek tussen boven- en onderbenen is tussen de 90° en 155°.
3. Controleer of er ruimte is tussen knieholte en onderbenen.
Tussen de knieholtes en de voorzijde van de zitting moet 5 tot 10 cm. (vuistbreedte) ruimte vrij zijn.
Het bovenbenen moeten volledig rusten op de zitting.
4. Stel de rugleuning in.
De hoek tussen bovenbenen en romp moet ongeveer 90° zijn.
De handen kunnen zonder de schouders te heffen het stuur vastpakken, waarbij de ellebogen niet gestrekt zijn.
5. Zorg voor voldoende steun in de onderrug.
Het bekken blijft rechtop.
De natuurlijke kromming van de lendenwervelkolom te behouden.
Zorg dat de wervelkolom zich goed kan strekken in een natuurlijke stand.
6. Zorg dat het hoofd recht boven de schouders en nek staat.
Het hoofd wordt aan het hoogste punt omhooggetrokken, waardoor een goede strekking van de wervelkolom ontstaat.
De schouders zijn laag en ontspannen.
7. Stel de hoofdsteun goed in
De hoofdsteun staat met de bovenzijde tenminste even hoog als de oren, liefst nog iets hoger.
Bij een lichte beweging naar achteren is de hoofdsteun voelbaar.
8. Vergeet niet de spiegels in te stellen!
9. De ideale houding moet langdurig zijn volgehouden kunnen worden.
Na 2 uur rijden is een kwartier ‘rust’ beslist aan te bevelen!
Rust betekent: stoppen, uitstappen, rondwandelen, rekken en strekken,
Even pauzeren is goed voor de rug, maar zeker ook voor de concentratie!
10. In- en uitstappen kan het beste ‘rugsparend’ gebeuren:
Instappen: eerst gaan zitten, dan beide benen in de auto trekken.
Uitstappen: eerst de benen naar buiten, dan opstaan.
Veel gemaakte ‘fouten’:
•‘liggen’ achter het stuur: *)
de rugleuning staat te ver naar achteren, waardoor een sterke kromming van de bovenrug noodzakelijk wordt, het hoofd komt ver vóór de schouders.
•te dicht op het stuur: slechte houding van rug en hoofd, onvoldoende steun voor romp en bovenbenen.
•te ver van stuur en pedalen: intrappen kost veel inspanning, ellebogen en schouders worden zwaar belast door overstrekking.
Niet elke autostoel heeft alle mogelijkheden om een goede houding te bereiken, maar men kan altijd streven naar de beste houding. Deze houding is individueel verschillend en wordt soms pas na lang experimenteren bereikt.
*) Auto's zijn niet altijd geschikt voor lange mensen: alleen in een "lighouding" kunnen zij door de voorruit kijken... Hier zal een compromis moeten worden gezocht tussen een goede houding en een houding die rijden mogelijk maakt.
Enkele Peugeots...
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi
V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi
V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Ik weet eigenlijk niet hoe een v50 stoel er uit ziet tov een s60 Maar ik vind die stoelen in de s60 het einde. Lekkerre kuip, goed verstelbaar, ook in hoogte, het stuur alles. Ik denk dat de volvo stoel een van de beste stoel is die er zijn. Mijn advies is inderdaad een arts of een stoel op maat
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12652
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
En erasmus, nog resultaat geboekt met het varieren van de instellingen?
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13.05.2007 - 10:10
Bart,
Bedankt voor de belangstelling!
Ik zit goed nu, stoel in de hoogste stand.
Afstand tot de pedalen komt wel erg precies, tandje te ver of te dicht bij en de pijnlijke knie is terug. Zal wel aan mij liggen.
Stoel plaatst je in een "actieve" houding, beetje "onderuitzakken voor de tv" is er niet bij. Vind ik wel goed, houd je alert.
Vandaag even uitgeprobeerd hoe hard ie kan op een rustig stukje Autobahn: comfortabel rijden met 205 op de teller. Meestal is het daar te druk voor en is 160 hard genoeg. En dat gaat comfortabel en ontspannen, geweldige auto.
Bedankt voor de belangstelling!
Ik zit goed nu, stoel in de hoogste stand.
Afstand tot de pedalen komt wel erg precies, tandje te ver of te dicht bij en de pijnlijke knie is terug. Zal wel aan mij liggen.
Stoel plaatst je in een "actieve" houding, beetje "onderuitzakken voor de tv" is er niet bij. Vind ik wel goed, houd je alert.
Vandaag even uitgeprobeerd hoe hard ie kan op een rustig stukje Autobahn: comfortabel rijden met 205 op de teller. Meestal is het daar te druk voor en is 160 hard genoeg. En dat gaat comfortabel en ontspannen, geweldige auto.
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Jammer dat je geen elektrisch bedienbare stoel hebt. Daarvan kan je de gewenste stand makkelijk terugvinden met de geheugen knop en hij bijna traploos. Misschien een optie! Ik weet niet hoe duur?
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12652
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Goed om te horen! Ik had in het begin ook last van een vermoeide onderrug in de stoelen. Ik denk dat je lichaam zich ook gewent aan een bepaalde stoel. Ik had voor de V50 een Golf V, en de eerste 3 weken waren niet echt comfortabel voor mijn rug. Daarna werden de klachten minder, en blijkbaar was mijn rug aan het einde zo gewend aan de stoelen van de Golf, dat ik weer helemaal moest wennen aan de stoelen in mijn V50. Inmiddels zitten ze heerlijk, maar heb in het begin veel zitten puzzelen, vnl. met de lendesteun...erasmus schreef:Bart,
Bedankt voor de belangstelling!
Ik zit goed nu, stoel in de hoogste stand.
Afstand tot de pedalen komt wel erg precies, tandje te ver of te dicht bij en de pijnlijke knie is terug. Zal wel aan mij liggen.
Stoel plaatst je in een "actieve" houding, beetje "onderuitzakken voor de tv" is er niet bij. Vind ik wel goed, houd je alert.
Vandaag even uitgeprobeerd hoe hard ie kan op een rustig stukje Autobahn: comfortabel rijden met 205 op de teller. Meestal is het daar te druk voor en is 160 hard genoeg. En dat gaat comfortabel en ontspannen, geweldige auto.
En ben het helemal met je eens, op hogere snelheden ligt hij nog steeds super op de weg. Rijdt hele stukken in Duitsland tussen de 180 en 190 km/h, voelt dan nog heel vertrouwd aan.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 13.05.2007 - 10:10
Bart,
Nog een vraagje. Zal me eerst even verder "voorstellen":
V50 2.0D Edition II, Electric Silver Metallic, Off Black Leder, 16" Cursa (Electric Silver is erg fraai, "zilver", grijs of blauw, afhankelijk van 't weer/licht).
Heb 16" gekozen voor 't comfort.
De vraag: heb jij ervaringen met zowel 17" als 16" op een V50 bij die snelheden (180kmh). Verschillen?
Nog een vraagje. Zal me eerst even verder "voorstellen":
V50 2.0D Edition II, Electric Silver Metallic, Off Black Leder, 16" Cursa (Electric Silver is erg fraai, "zilver", grijs of blauw, afhankelijk van 't weer/licht).
Heb 16" gekozen voor 't comfort.
De vraag: heb jij ervaringen met zowel 17" als 16" op een V50 bij die snelheden (180kmh). Verschillen?
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12652
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Hi erasmus,
Mooie uitvoering heb je!!
Ik heb geen ervaringen met de 16" op die snelheid. Mijn V50 is eerst afgeleverd met 16"Crius velgen, maar na 12.000 km heb ik van de dealer de 17"Sagitta's gekregen. Ik merk een marginaal verschil in de bochten, iets meer 'op rails' om het zo te zeggen, maar absoluut niet oncomfortabel. Het gevoel in het stuur lijkt iets directer, maar ik vind de velgen vooral erg mooi
Mooie uitvoering heb je!!
Ik heb geen ervaringen met de 16" op die snelheid. Mijn V50 is eerst afgeleverd met 16"Crius velgen, maar na 12.000 km heb ik van de dealer de 17"Sagitta's gekregen. Ik merk een marginaal verschil in de bochten, iets meer 'op rails' om het zo te zeggen, maar absoluut niet oncomfortabel. Het gevoel in het stuur lijkt iets directer, maar ik vind de velgen vooral erg mooi

Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."