kapot contactslot 440

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Toet
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.09.2005 - 01:44
Locatie: Den Haag

Ai Ai Ai! Het contactslot van mn 440 uit '92 heeft mij in de steek gelaten...
Laten repareren voor 400 euri's :evil: bij de dealer? of toch nog een beter idee??':P'

hulp gewenst. :wink:
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

[Serieus mode]
Zelf een beetje handig doen en een contactslot (plus sleutel) bij de sloop halen. Bij een 92-er is dat redelijk simpel.
[/einde serieus mode]

Suc6
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Toet
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.09.2005 - 01:44
Locatie: Den Haag

Toch wel he ::wink: je hebt mij in ieder geval een beetje moed gegeven dit zelf te doen... weet je misschien of deze reparatie ergens beschreven staat op het net?
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

of het doen zo als mijn schoonvader en gewoon de anwb bellen je slot laten slopen en zo een jaar rond rijden ....later afketsen aan je schoonzoon :razz: ik heb nu dus een 440 en een 460 8) :twisted:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
S.Brouwer
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 22.07.2005 - 10:32
Locatie: Noord-Holland

Toet schreef:Ai Ai Ai! Het contactslot van mn 440 uit '92 heeft mij in de steek gelaten...
Laten repareren voor 400 euri's :evil: bij de dealer? of toch nog een beter idee??':P'

hulp gewenst. :wink:
wat doet het niet meer?

heb het bij de 440 van me broer ook gehad.

ik heb 2 draden vanaf het contactslot doorgetrokken naar een drukknop.
je moet ff zoeken welke, door 1 draad te vinden waar spanning op staat en deze tegen een ander aan te houden, dan merk je vanzelf welke je moet hebben want dan start de motor.

deze draden trek je door, en dan moet je alsnog eerst je sleutel omdraaien voordat je kan starten, dus geheel veilig.

(of je neem contact met me op want ben bezig een 460 te demonteren en je kan het geheel wel van me overnemen)
Toet
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.09.2005 - 01:44
Locatie: Den Haag

Als het goed is krijg ik morgen een vervangend contactslot plus sleutel (onderdelenlijn) en moet ik in staat zijn deze te vervangen. Het kapotte deel is de electronica, hij start, rijdt maar kan elk moment weer uitvallen.. beetje rommelen met de sleutel en hij rijd weer!??! nu hopen dat een nieuw contactslot het probleem verhelpt.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een contactslot van een 440 uit '92 moet vervangen? enige tips??
S.Brouwer
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 22.07.2005 - 10:32
Locatie: Noord-Holland

Heb vandaag het contactslot uit een 460 gehaald en dit hetzelfde zijn.
krijg je alleen het slot of het complete deel zoals op de foto.

Want dan begin je met het losmaken van het paneel aan de onderzijde van het stuur. (Drukkertjes eruit halen).
Dan kan je het stuur eraf halen. het gedeelte waar de claxon in zit kan je naar je toe lostrekken, daar zitten 2 draden aan die maak je los.

stuur recht zetten en de moer losdraaien die je dan ziet zitten. Wees er zeker van dat het stuur recht staat als je deze er afhaalt. zo voorkom je dat hij later scheef staat.

dan zitten er aan de onder zijde 4 bouten en aan de achterzijde nog 1 borgbout voor de stuur inrichting. deze draai je los en je hebt het geheel in handen.

alles vastzetten spreekt voor zich.


Afbeelding
Toet
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.09.2005 - 01:44
Locatie: Den Haag

Super! dank voor de snelle en uitgebreide reactie :o maar volgens de ANWB zou het alleen gaan om het contactslot waar het defect in zit. en volgens de sloopboer moet dit heel gemakkelijk te vervangen zijn..

Als ik je foto zie, is het vrij eenvoudig:P , en hoef ik waarschijnlijk alleen het stuur e verwijderen?! Dat zou toch genoug moeten zijn om het oude slot te kunnen verwijderen? of gaat dat toch anders?
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

je hoeft het stuur niet eens te verwijderen.
Zorg dat hij van stuurslot blijft, als je aan het stuur draait zie je schroefjes. die los maken en onder je kolom zitten dacht ik ook 3 of 4 schroefjesdan kan je hem open maken en kan je bij je slot en bedrading.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Toet
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.09.2005 - 01:44
Locatie: Den Haag

nog mooier! weet nog niet om welke schroefjes het precies gaat, maar daar kom ik wel achter:-) alweer heel erg bedankt.
S.Brouwer
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 22.07.2005 - 10:32
Locatie: Noord-Holland

Michel440sports schreef:je hoeft het stuur niet eens te verwijderen.
Zorg dat hij van stuurslot blijft, als je aan het stuur draait zie je schroefjes. die los maken en onder je kolom zitten dacht ik ook 3 of 4 schroefjesdan kan je hem open maken en kan je bij je slot en bedrading.
klopt, maar het contactslot zit volgens mij vast met speciale boutjes. (zie foto) ik heb toen eens geinformeerd naar een vervangend slot en ze vertelde mij dat het makkelijker was om het geheel te vervangen als alleen het slot.

@Toet, je ziet het snel genoeg het wijst zich allemaal van zelf.

succes dermee
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Is dat niet gewoon torx :?:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
S.Brouwer
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 22.07.2005 - 10:32
Locatie: Noord-Holland

Michel440sports schreef:Is dat niet gewoon torx :?:
dacht het niet, zal morgen nog ff nakijken, maak ik meteen foto van handremgebeuren.
Toet
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.09.2005 - 01:44
Locatie: Den Haag

Ah nee ! svp geen speciale boutjes of moertjes':evil:' heb geen speciaal gereedschap hiervoor. humm hoe zouden ze het bij een sloopbedrijf er van af hebben gehaald?? of misschien wordt de hele kolom wel meegestuurd:-) (zoals op de foto) nou ik ben benieuwd..

Geweldig hoeveel support ik hier heb gevonden!! Mijn dank is groot :P
S.Brouwer
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 22.07.2005 - 10:32
Locatie: Noord-Holland

op het sloop bedrijf waar ik geweest was wilden ze me de gehele kolom verkopen á €45,- omdat dit makkelijker zou zijn.

anders gewoon boutje oplassen en losdraaien
Gebruikersavatar
snorremans
5th Gear member
Berichten: 2297
Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
Locatie: Zeist

Het contactslot zit vast met zgn. afbreek bouten, hier breekt de kop van af als de bout vast zit ( dit om losdraaien en diefstal te voorkomen)
Hamer en beitel een tik in de losdraai richting geven en de bout is los.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Toet
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.09.2005 - 01:44
Locatie: Den Haag

Het is gelukt!! Zonder enige problemen.
Iedereen bedankt voor de hulp :razz: :P :o :)
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”