trilling in koppeling

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
D5
Starter

Hallo ben nieuw hier en vind het een super forum, heb zelf een D5 uit 2003 gekocht rijd super, vind alleen dat als je de koppeling omhoog laat komen een beetje trillerig aanvoeld en hoor een tikje op het moment als ik terugschakel van de 3 naar de 2de versnelling wat zou dit kunnen zijn
Hallo ben nieuw hier en vind het een super forum, heb zelf een D5 uit 2003 gekocht rijd super, vind alleen dat als je de koppeling omhoog laat komen een beetje trillerig aanvoeld en hoor een tikje op het moment als ik terugschakel van de 3 naar de 2de versnelling wat zou dit kunnen zijn :?:
tommytommy
4th Gear member

Volgens mij hebben ze voor het model 2001/2002 een speciale kabel die de trillingen beter absorbeerd.

Ik weet niet of dit ook voor >2003 modellen is.

Ik geloof dat nieuwe S60`s dit probleem ook hebben..het is misschien die avontuurlijke sfeer die meekomt met een Volvo.

GR Tommy
Gast

Lees dit eens:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2669

Misschien het Dual mass vliegwiel?
D5
Starter

bedankt voor de reacties, ik zal even naar de dealer om te vragen of ook zo`n kabel hebben voor de het model2003. ik laat het nog wel even weten.
groet, j.p
Gast

Trillingen los je volgens mij niet op met een "speciale" kabel.
Daarmee verdoezel je het werkelijke probleem.
@D5 je bent nieuw hier en daarmee je D5 uit 2003 voor jou misschien ook, dus mogelijk heb je nog garantie.
Zoja, laat het probleem dan goed oplossen.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”