Rammels in dashboard en kofferruimte

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
danielk
2nd Gear member

Ik heb sinds een paar weken last van een bijzonder hinderlijke rammel in mijn dashboard, exacter in de klokkenwinkel. Bijna permanent komt er een zeurende kraak/rammel uit het gebied net boven het stuur. Net alsof er iemand met hoge snelheid op dun plastic aan het tikken is.
Het is (logischerwijze) het ergst op ongelijk wegdek, maar ook bij bepaalde toerentallen (bijv. 50-60 in IV) trilt het dat het een lieve lust is.

Daarnaast heb ik al langere tijd last van rammels uit de kofferruimte, waar dit precies vandaan komt ben ik nog niet achter maar ik verdenk de bak van het afdekzeil (sowieso een onding)

Auto is uit januari 2005 en heeft nu net iets meer dan 60.000 km achter de kiezen. Iemand een idee wat hier aan te doen valt?
TaxiGilbert
2nd Gear member

De paraplubak-afdekzeil is idd een onding, bij mij rammelde die al van het begin, mijn garage heeft een paar ´mouskes´geplakt en het rammelen is veel verbeterd, vb naast slotjes deksel bak.
Ook heb ik rammeling gehad vanuit de lichtschakelaar, ook dat heeft mijn garage zonder probleem opgelost met ´mouskes´. Morgen gaat mijn V50 terug binnen voor onderhoud, het vervangen van de kat (hij is gescheurd en gaf een verveldend geluid bij optrekken) en nog een paar rammelingen zoals de deurknopjes die bij luide bassen een eigen leven leiden, tja de kwaliteit van de deurenbekleding kan stukken beter en zeker als je een high performance hebt...Fordplastiek :wink:
NielsK
2nd Gear member

Ik had ook last van een trillend geluid bij dashboard. Na lang zoeken kwam ik er achter dat er wat speling zat op de omhulsel van de regensensor aan de binnenspiegel. Vermoedelijk met reinigen van de voorruit ontstaan. Na het aandrukken van het kapje was het geluid verholpen.
Misschien heb je er wat aan.
Niels

Volvo V50 (MY2007) - 1.8 benzine - Edition II - Black Sapphire metallic
sanco
5th Gear member

Dat geluid uit de kofferruimte, zou dat ook de bovenkant van de achterklepomlijsting boven de achterruit kunnen zijn? die plastic bovenrand zit met vrij ruim vallende plastic pennetjes in de klep. als je er tegenaan tikt kun je het soms zelfs al wel oproepen bij geopende achterklep. Duurzame oplossing is: hele omlijsting er voorzichtig afhalen en de paspennetjes omwikkelen met wat isolatietape/stuurlinnen zodat strakker zitten en ze niet meer kunnen piepen, tijdelijk om te proberen kun je de zaak even fixeren met wat tape of je zet op een paar plaatsen midden en in de bovenhoek even wat tochtstrip net onder de rand van de afdekkap zodat verschuiven/rammelen niet meer voorkomt. Daarnaast heb ik zelf sinds een noodzakelijke 2e keer uitbouwen van de trekhaakmodule ook kraakjes overgehouden in de kofferbekleding / bekleding over de veerpoot rechtsachter. Heb daarvoor nog geen echte oorzaak/oplossing kunnen vinden. Vwbt je dashboard heb ik helaas geen advies.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Guestuser

TaxiGilbert schreef:De paraplubak-afdekzeil is idd een onding, bij mij rammelde die al van het begin, mijn garage heeft een paar ´mouskes´geplakt en het rammelen is veel verbeterd, vb naast slotjes deksel bak.
In de MY2007 zit de paraplubak niet meer in. Tot mijn grote verbazing zit in mijn v50 (deze week opgehaald) een afdekrol MET paraplubak.
Bart
8th Gear member

Was ik ook achter gekomen bij aflevering ja. Zit er niet mee, scheelt weer in de (eventele) rammels...
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
pieter007
5th Gear member
Contacteer:

en ruimte , laad je v50 maar eens vol met die grote paraplu bak er nog bij in ...
mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
Guestuser

Ik heb mijn v50 2 dagen (vrijdag jl. opgehaald) en zit met een vervelende rammel: de plastiek waarop de achteruitkijkspiegel gemonteerd is rammelt!
spaust
1st Gear member

Mijn volvo V50 vertoond ook rammelgeluiden.
Ik rij er bijna een maand mee, en vertoonde reeds rammelgeluiden na de eerste week.
Dit aan de lichtschakkelaar, linkserachterdeur, en ergens achteraan in het plafond.

Ik ben gisteren langsgeweest bij de volvo garage voor een observatie-rit, en ze hebben deze rammelgeluiden vastgesteld.
binnen twee weken mag ik hem hiervoor eens binnendoen en hopelijk ben ik dan van mijn rammelgeluiden verlost.
Dit is namelijk het enige dat me aan de wagen stoort.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”