Ik heb trouwens ook een merkwaardig geluid; op willekeurige momenten (en niet constant) een soort licht krakend geluid. Bij stilstand hoor ik niks, alleen bij het rijden. Ik hoorde het toen ik aan het keren was in een parkeergarage. Ik kan het niet echt thuis brengen, maar nu jullie het hebben over lagers.....daar leek het wel op; een verrot plat lagertje!!
Het geluid manifesteert zich alleen bij het rijden, en zelfs dan met de koppeling ingedrukt of niet, is het nog steeds hoorbaar. Is dit hetzelfde euvel dan waar jullie het over hebben? (ik heb nog garantie dus ik hoop dat die garantie meer dekt dan die van Hans.)
drukgroep(?) koppeling
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het begon bij mij met het gevoel dat het koppelingspedaal bleef hangen. Was maar een gevoel want schakelen ed ging gewoon goed. Af en toe had ik het gevoel dat ik vermogen mistte, dit ging gepaard met een raar ratelend geluid.
Bij stationair draaien met de versnelling in z'n vrij en de koppeling los hoorde je ook een bijgeluid. Beetje ratelend.
Hopelijk valt het allemaal mee voor je. Als je garantie hebt zal het allemaal wel loslopen toch? beter nu erachter komen :roll:
Bij stationair draaien met de versnelling in z'n vrij en de koppeling los hoorde je ook een bijgeluid. Beetje ratelend.
Hopelijk valt het allemaal mee voor je. Als je garantie hebt zal het allemaal wel loslopen toch? beter nu erachter komen :roll:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 1st Gear member
welja bij mij is het vooral als ik optrek in z'n 2de (wel serieus doortrekken dan) dan hoor ik een tikkend / ratelend geluid. Stationeer hoor ik niks en in 3de en 4de 5de ook niks
is dit dan hetzelfde probleem, ik moet wel zeggen dat ik pas mijn koppeling heb laten vervangen en sindsdien het geratel pas is begonnen
is dit dan hetzelfde probleem, ik moet wel zeggen dat ik pas mijn koppeling heb laten vervangen en sindsdien het geratel pas is begonnen
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Je zegt dat je koppeling is vervangen. Maar ik neem aan dat het dual mass vliegwiel er nog gewoon inzit. Dit is niet een onderdeel wat standaard mee vervangen (moet) worden.
Ik moet zeggen dat je bij mij ook een geratel hoorde tijdens het rijden en dan gas geven. Met een open raam goed te horen.
Bij stationairloop klonk het ook niet fris.
Ik moet zeggen dat je bij mij ook een geratel hoorde tijdens het rijden en dan gas geven. Met een open raam goed te horen.
Bij stationairloop klonk het ook niet fris.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Ik krijg het idee dat je het dual mass vliegwiel gewoon moet vervangen als de koppeling ook vervangt.
Blijkbaar is het slecht te controleren of het dual mass vliegwiel defect is of niet.
Kost wat, maar om nu 2x alles los te halen is ook nogal wat.
Blijkbaar is het slecht te controleren of het dual mass vliegwiel defect is of niet.
Kost wat, maar om nu 2x alles los te halen is ook nogal wat.
- Oceanracer
- Geartronic member
Als de zaak los is, kan altijd als nog worden besloten ook het vliegwiel te vervangen. De dealer/garagist moet daar dus zijn kennis op de juiste manier toepassen. Dus vervangen indien nodig en laten zitten als dit geen problemen oplevert. Blijft dan ook een kwestie van vertrouwen. Blijft dus altijd lastig.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
mja het lkijkt dhier wel degelijk op, het enige rare eraan is dan wrom heb ik er niks van gehoord voordat mijn koppeling is vervangen ...
en stel dat het vliegwiel is, weer zo'n 1000€
:(:(
en stel dat het vliegwiel is, weer zo'n 1000€

- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ga gewoon eens terug naar de garage waar de koppeling is vervangen.
Misschien hebben ze een coulant aanbod. Je weet maar nooit. Je kunt er ook gewoon mee doorrijden, schijnt te kunnen. Ik erger me alleen kapot aan gerammel.
Misschien hebben ze een coulant aanbod. Je weet maar nooit. Je kunt er ook gewoon mee doorrijden, schijnt te kunnen. Ik erger me alleen kapot aan gerammel.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Oceanracer
- Geartronic member
Bij Edraket is ook het vliegwiel vervangen, maar zonder platen (dacht ik). Bij hem rammelt het nog steeds. Hij probeert zich er niet aan te storen...
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Als je er normaal mee omgaat blijft het ding echt wel heel.
Je kunt er natuurlijk hele zware aanhangers mee rondsleuren, waar je dan uiteindelijk de prijs voor betaald.
Het vervelende is dat die dingen dan juist weer net kapot gaan als de misbruiker de (lease)wagen inleverd en jij of ik 'm voor veel geld privé koop.
En dan ben je not amused natuurlijk. Te meer omdat je het van te voren uiteraard niet ziet aankomen.
Een reden extra om een wagen uit te zoeken zonder trekhaak?
Je kunt er natuurlijk hele zware aanhangers mee rondsleuren, waar je dan uiteindelijk de prijs voor betaald.
Het vervelende is dat die dingen dan juist weer net kapot gaan als de misbruiker de (lease)wagen inleverd en jij of ik 'm voor veel geld privé koop.
En dan ben je not amused natuurlijk. Te meer omdat je het van te voren uiteraard niet ziet aankomen.
Een reden extra om een wagen uit te zoeken zonder trekhaak?
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik kom nu vast heel dom uit de hoek, maar wat bedoel jij met een "normaal" vliegwiel?v700r schreef:Misschien een gek idee maar kan je dan niet een "normaal" vliegwiel er in zetten? Kost iig minder.
-
- 1st Gear member
iig vrijdagavond gaat hij terug binnen, ben benieuwd ...
wordt iig vervolgd
groeten
wordt iig vervolgd
groeten
-
- 7th Gear member
dual mass vliegwiel kost nieuw bij de dealer 790 euro ex btw
- nikske
- 3rd Gear member
eens een heel oud topicje ophalen, maar ik heb een vraagje, na het bijlezen van het hele topic.
Ik heb al een heel eind een fenomeen dat me niet stoort, maar waarvan ik me afvraag wat het is, en ik zie hier wel wat aanknopingspunten:
Ik heb een late '00 2.5D of begin '01, weet het niet exact. Heb nu ruim 240 000 km.
Bij rustig rijden, en constant gas geven om te versnellen, voel ik rond de 2 000 t/m een "schokje", alsof je ineens een stukje gas bijgeeft.
Omgekeerd, bij terugschakelen en remmen op de motor, gaat de motor naar bv 3000 t/m. Gaspedaal los, koppeling los en gewoon laten uitlopen = rond de 2 000 t/m ineens weer dat "schokje", alsof je de gaspedaal even wat meer lost (terwijl geen enkele pedaal ingedrukt werd).
Zou dit wat kunnen te maken hebben met het dual mass vliegwiel?
Ik heb al een heel eind een fenomeen dat me niet stoort, maar waarvan ik me afvraag wat het is, en ik zie hier wel wat aanknopingspunten:
Ik heb een late '00 2.5D of begin '01, weet het niet exact. Heb nu ruim 240 000 km.
Bij rustig rijden, en constant gas geven om te versnellen, voel ik rond de 2 000 t/m een "schokje", alsof je ineens een stukje gas bijgeeft.
Omgekeerd, bij terugschakelen en remmen op de motor, gaat de motor naar bv 3000 t/m. Gaspedaal los, koppeling los en gewoon laten uitlopen = rond de 2 000 t/m ineens weer dat "schokje", alsof je de gaspedaal even wat meer lost (terwijl geen enkele pedaal ingedrukt werd).
Zou dit wat kunnen te maken hebben met het dual mass vliegwiel?
2015 Volvo V60 D2 ps - 2003 Volvo S60 2.4i