Distributieriem

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
prademak
1st Gear member

Bij controle van de volvo in spijkenisse omdat mijn lambdasonde lampje bleef branden, gaf de computer van volvo aan dat mijn regelklep voor brandstof inspuiting kapot was, heb een andere gehaald maar het probleem bleef tot twee keer toe daar geweest, 300 euro armer en nog geen resultaat, uiteindelijk naar een andere volvo dealer geweest in utrecht daar kwam aan het licht dat het niet mijn regelklepwas maar dat mijn distributieriem een tandje was verlopen, rara hoe kan dit nu gebeuren??????
DeNNiS_
4th Gear member

een tandje verlopen??? hmm das wel erg vreemd???

bij het monteren al gebeurt? toch niet helemaal goed gedaan...
of je spanners niet goed gezeten...?

dit kan normaal gezien niet zomaar
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
prademak
1st Gear member

leek mij ook, bij het monteren moet het wel goed zijn gegaan anders was al vanaf het begin het lambda lampje gaan branden en nu brand het net twee weken en vanaf die tijd loopt ie ook rauw. nu heb ik wel een diesel maar heb geen lambda sonde maar volvo vertelde mij dat het een universeel lampje is die ze overal voor alle modellen gebruiken.
C 30 T5
4th Gear member

Normaal gesproken kan een tandriem niet verspringen, als deze wel verspringd ligt deze te los, dit betekend dat deze bij montage niet goed gespannen is, je mag nog van geluk spreken dat er verder niets stuk is .
Een tandje bij een diesel kan in sommige gevallen veel stuk maken
prademak
1st Gear member

ik laat volgende week een nieuwe distributie riem er op zetten en dan weer netjes op tijd zetten, hopen dat ie weer normaal rijd want het is nu net of er iemand met een bak knikkers onder de motor kap staat te schudden precies als het lampje weer aan gaat.........
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”