Ik wil graag binnekort de bougies van mijn 460 vervangen.
Opzich natuurlijk geen moeilijke klus, maar ik heb het nog niet eerder gedaan.
Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten en welke bougies 'het beste' zijn?
Opzich maar het niet zo gek veel uit. De standaard bougies bij de volvo-dealer voldoen prima, als je wat meer wilt kun je kijken naar Halo bougies of denso iridium.. maar houd je portomonne maar in de aanslag dan..
het vervangen zelf.. wat ik heb gedaan is alle bougiekabels eraf nemen, en met hoge druk eerst rond de oude bougies alles schoon spuiten, zodat er geen rommel je blok in kan vallen. Daarna de nieuwe er stevig in draaien, en de rest wijst zichzelf wel he..
Vergeet niet als je alle kabels tegelijk eraf haalt deze van te voren even te nummeren zodat je weet welke waar van afkomt. Verder zou je een klein beetje kopervet op het schroefdraad van de nwe bougie kunnen doen.
Zorg er voor dat je ze goed vastdraait.
dit is een simpel karweitje maar een paar handigheidjes zijn wel zo makkelijk doe dit bougie voor bougie ga dus niet als een idioot alle kabels eraf trekken gewoon 1ne per keer heb ik in de garage de 1e keer ook moeten doen nu weet ik onderhand wel wat waar moet maar dit moet je leren. draai de bougies los maar let op dat je alles rechthoud en geen rotzooi in de cillinder komt schoonmaken kan maar doe dit liever met perslucht dan met water(water loopt namenlijk ook je cillinder in en dat is niet zo fijn voor je nieuwe bougies!) monteren van de bougies: ler erop dat je ze zo langmogenlijk vasthoud niet te snel erin laten vallen je kn hierdoor de afstand tussen je isolaterneus en je pinnetje veranderen en dan moet je deze weer bijstellen je kunt zet het beste met een passende rubberslang erin draaien(porselein van bougie in de slang en dan op die manier vastdraaien) let er op dat je de porselein niet beschadigd dan kun je de bougie namenlijk wegooien want dan istie kapot. draai ze niet te vast dit is heel belangrijk de schroefdraad is namenlijk van alluminium en dit draai je zeer makkelijk kapot officieel moeten de bougies op een moment van ongveer 30Nm tot 35Nm vastgezet worden. houd alles goed schoon maak alles zorgvuldig vast en werk rustig en ordelijk en dan komt het wel goed
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.