VV2 Alarm
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08.04.2007 - 08:21
Ik heb recent een Beglische XC90 2.5T geïmporteerd. Er zit een prima alarmsysteem in, standaard Volvo, VV2 genaamd. Met welk Nederlands alarmsysteem is dit te vergelijken? Iemand ervaringen? De Nederlandse verzekeraar wil graag een TNO/SCM goedgekeurd alarm. Kan ik ergens checken of dit alarm OK is?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Moet je kijken of je een bewegingsensor hebt van binnen. Vierkant plaatje op je dakbekleding.
Of hou je raam open zet hem op slot, wacht tot je safelock aan is (meestal 30sec) en dan je hand naar binnen stoppen kijken of je alarm af gaat.
Maar ik ga er niet vanuit dat die een Klasse III is
Of hou je raam open zet hem op slot, wacht tot je safelock aan is (meestal 30sec) en dan je hand naar binnen stoppen kijken of je alarm af gaat.
Maar ik ga er niet vanuit dat die een Klasse III is
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
derhalve zal er zomaar geen SCM certficaat op af gegeven mogen wordenPaul schreef:Moet je kijken of je een bewegingsensor hebt van binnen. Vierkant plaatje op je dakbekleding.
Of hou je raam open zet hem op slot, wacht tot je safelock aan is (meestal 30sec) en dan je hand naar binnen stoppen kijken of je alarm af gaat.
Maar ik ga er niet vanuit dat die een Klasse III is
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08.04.2007 - 08:21
Hij werkt prima, dat had ik al door. Via de afstandsbediening ingeschakeld, automatisch aan als je 30 seconden niets doet (ook als je er in zit), bewegingssensoren e.d. allemaal toppie.
Wat ik eigenlijk wilde weten is of ik ergens kan checken of dit alarm SCM/TNO gekeurd is. Hoe kom ik daar achter?
Wat ik eigenlijk wilde weten is of ik ergens kan checken of dit alarm SCM/TNO gekeurd is. Hoe kom ik daar achter?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als het geen "Nederlands" alarm is zou dat zomaar niet kunnen voldoen, vraag een Belgische dealer uit welke delen het precies bestaat (alle onderdeelnummers) en wat de exacte werking is, vergelijk dat dan met de Nederlandse gegevens.lvdhoeven schreef:Hij werkt prima, dat had ik al door. Via de afstandsbediening ingeschakeld, automatisch aan als je 30 seconden niets doet (ook als je er in zit), bewegingssensoren e.d. allemaal toppie.
Wat ik eigenlijk wilde weten is of ik ergens kan checken of dit alarm SCM/TNO gekeurd is. Hoe kom ik daar achter?
Dat hij "prima werkt" is nu niet echt het criterium of het ook daadwerkelijk aan de hier gestelde eisen voldoet, Duitse systemen voldoen iig niet.
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
Het alarm is voor nederland hetzelfde ,alleen moet er andere software in om aan de nederlandse eis te voldoen. net als voor de boordcomputer ,maar ben bang dat de Volvo dealer nier meer aardig is voor je. De SW is niet goedkoop !
- quaint
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 22:41
- Locatie: Merum
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Belgische XC70. Bij Volvo daeler wisten ze te vertellen dat er Nederlandse software en nw hellingshoekdetector in moest a ongeveer € 800,-. Vervolgens Volvo Nederland gebeld en gevraagd naar het verschil in de NL en Belgische software. Is bijna geen verschil. De enige eis in Belgie is dat je auto na een aantal minuten automatisch op alarm valt. En dat kan soms lastig zijn bij het tanken en dan weer je auto in stappen. in het begin gaat dan regelmatig het alarm af. Gelukkig ben ik er nu aan gewend.
Met de verzekering afgesproken dat de belgische dealer een verklaring opstelt waarin hij verklaard wat voor type Belgisch alarm erin zit. Dit is voor mijn verzekeraar voldoende bewijs dat er een goedgekeurd (Belgisch) alarm inzit.
Ik moest wel even shoppen bij enkele maatschappijen. Het leuke was dat Volvo Nederland insurance hier totaal niet moeilijk over deed.
Groet,
Barry
Met de verzekering afgesproken dat de belgische dealer een verklaring opstelt waarin hij verklaard wat voor type Belgisch alarm erin zit. Dit is voor mijn verzekeraar voldoende bewijs dat er een goedgekeurd (Belgisch) alarm inzit.
Ik moest wel even shoppen bij enkele maatschappijen. Het leuke was dat Volvo Nederland insurance hier totaal niet moeilijk over deed.
Groet,
Barry
XC70 & 855 GLT
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08.04.2007 - 08:21
Hi Barry, heel erg bedank voor deze info. Kan ik prima gebruiken. Ben je uiteindelijk gewoon bij je eigen maatsdchappij verzekerd, of moest je over stappen naar Volvo Insurance. Ik zit nu bij Centraal Beheer en het zou goed zijn als ik hen kan laten zien wie wel bereid is te verzekeren...
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20546
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Volvo Insurance is wat dat betreft makkelijk. Het is een VOLVO, er zit een VOLVO alarm op. Dat is voor ons voldoende.quaint schreef:Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn Belgische XC70. Bij Volvo daeler wisten ze te vertellen dat er Nederlandse software en nw hellingshoekdetector in moest a ongeveer € 800,-. Vervolgens Volvo Nederland gebeld en gevraagd naar het verschil in de NL en Belgische software. Is bijna geen verschil. De enige eis in Belgie is dat je auto na een aantal minuten automatisch op alarm valt. En dat kan soms lastig zijn bij het tanken en dan weer je auto in stappen. in het begin gaat dan regelmatig het alarm af. Gelukkig ben ik er nu aan gewend.
Met de verzekering afgesproken dat de belgische dealer een verklaring opstelt waarin hij verklaard wat voor type Belgisch alarm erin zit. Dit is voor mijn verzekeraar voldoende bewijs dat er een goedgekeurd (Belgisch) alarm inzit.
Ik moest wel even shoppen bij enkele maatschappijen. Het leuke was dat Volvo Nederland insurance hier totaal niet moeilijk over deed.
Groet,
Barry
Daarbij verzekeren zij alleen maar VOLVO's (af en toe een ander merk als tweede auto) en zijn ze niet duurder dan de andere aanbieders.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13.12.2006 - 13:23
Dusssss...... Een Duitse volvo met ´interior´ en ´neigung´ sensor komt al in de verzekering, ook al is het kennelijk niet volledig klasse III? Interessant.
Volvo historie:
S40 T4
S60 T5
S60 2.4D (Zakelijk)
XC90 T6 (Prive)
S40 T4
S60 T5
S60 2.4D (Zakelijk)
XC90 T6 (Prive)
- quaint
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 22:41
- Locatie: Merum
Ik ben uiteindelijk bij Centraal Beheer verzekerd. Vanwege extra hoge korting werkgever van mijn vrouw. Volvo Nl was zonder deze korting de goedkoopste.
Met Centraal Behher afgesproken dat de verklaring van de Belgische dealer/garage voldoende was. Ik heb een bevestiging ontvangen met daarin o.a de mededeling dat ik bij een mogelijke diefstal moet aantonen dat mijn Volvo was voorzien van een door hun geaccepteerd beveiligingssysteem. Ik kan dat doen door een nota, een certificaat of verklaring van de dealer. Ik heb dit door de twee laatste gedaan. Mijn Volvo is verzekerd voor een nieuwprijs in NL van € 60.000.
Wil je meer info wat betreft deze briefwisseling dan kun je het best even een pb sturen.
Barry
Met Centraal Behher afgesproken dat de verklaring van de Belgische dealer/garage voldoende was. Ik heb een bevestiging ontvangen met daarin o.a de mededeling dat ik bij een mogelijke diefstal moet aantonen dat mijn Volvo was voorzien van een door hun geaccepteerd beveiligingssysteem. Ik kan dat doen door een nota, een certificaat of verklaring van de dealer. Ik heb dit door de twee laatste gedaan. Mijn Volvo is verzekerd voor een nieuwprijs in NL van € 60.000.
Wil je meer info wat betreft deze briefwisseling dan kun je het best even een pb sturen.
Barry
XC70 & 855 GLT