Hallo allemaal,
Ik mag weer eens op zoek naar een andere auto, en in verband met het jaarkilometrage (35.000 km) zal dat benzine of diesel worden.
Mijn budget is redelijk beperkt (rond 3500 Euro), maar ik vraag me af of ik daarvoor een betrouwbare probleemloze 850 op de kop kan tikken (bij voorkeur een estate, in verband met het vervoeren van langere spullen).
Mijn vragen aan jullie zijn;
Wat is de beste combinatie voor een 850 op gas, is dat de 2.0, de 2.5 10v of de 2.5 20v?
Zit er ergens in het land van Maas en Waal een volvo specialist (voor het onderhoud) en wat zijn de onderhouds kosten ongeveer voor een 850?
Ik ben al verliefd op het geluid van de vijfcilinders (alleen die tdi trekt me nog niet zo), dus ik zoek met name naar "rationele" argumenten om mijn keuze te rechtvaardigen...
Wie maakt me tot een vaste bezoeker van dit forum??
Groeten,
Quota
Maak me gek!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41181
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Tja, hier staat veel info maar nog veel meer kun je vinden op www.volvo850forum.nl.
Ga daar maar eens bij de aankooptips kijken.
Gelukkig staat er een heel lang weekend voor de deur. Dat heb je wel nodig om een beetje bij te lezen
Ga daar maar eens bij de aankooptips kijken.
Gelukkig staat er een heel lang weekend voor de deur. Dat heb je wel nodig om een beetje bij te lezen

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Is dit iets voor je: Volvo 850 Estate 2.5 10V LPG 1993 voor € 2.950,00.
Staat te koop via Volvo-plaza.nl
Staat te koop via Volvo-plaza.nl
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik zal eens op volvo-plaza site kijken, je werkt toch niet op comissie basis he? :roll: 
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Goed,
Al met al is lpg in combinatie met de 850 niet verkeerd, al zijn het geen zuinigheidwondertjes (maar dat zal wel weer met de roffel te maken hebben)
Enig idee wat deze auto's in de verzekering doen? het blijven natuurlijk wel zware auto's die nieuw een aardige hoeveelheid centen hebben gekost...
Al met al is lpg in combinatie met de 850 niet verkeerd, al zijn het geen zuinigheidwondertjes (maar dat zal wel weer met de roffel te maken hebben)
Enig idee wat deze auto's in de verzekering doen? het blijven natuurlijk wel zware auto's die nieuw een aardige hoeveelheid centen hebben gekost...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
je kan altijd op www.independer.nl kijken voor een verzekeringsprijs idee.
Motoren maken volgens mij niet veel uit kwa geschiktheid voor gas, het is in principe allemaal het zelfde blok met meer of minder inhoud en/of kleppen.
de 2.5/20v is alleen zeldzamer en duurder. Ik zou gewoon eens een proefrit maken in een 2.5/10v en als dat bevalt daar evt naar op zoek gaan.
LPG gaat ook erg goed in deze wagens, er zijn er vele die 4.5 tot 5 ton en nog meer makkelijk halen. Het zijn ook motoren met hydrolische klepstoters dus je hoeft ook geen kleppen te stellen.
Motoren maken volgens mij niet veel uit kwa geschiktheid voor gas, het is in principe allemaal het zelfde blok met meer of minder inhoud en/of kleppen.
de 2.5/20v is alleen zeldzamer en duurder. Ik zou gewoon eens een proefrit maken in een 2.5/10v en als dat bevalt daar evt naar op zoek gaan.
LPG gaat ook erg goed in deze wagens, er zijn er vele die 4.5 tot 5 ton en nog meer makkelijk halen. Het zijn ook motoren met hydrolische klepstoters dus je hoeft ook geen kleppen te stellen.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- SV
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 11:01
Quota,
Als je geïnteresseerd bent heb ik wel een Volvo S70 - 20V in de aanbieding op LPG-G3.
Het is een S70 van 1999 met zo'n 370dkm op de teller.
Als je geïnteresseerd bent heb ik wel een Volvo S70 - 20V in de aanbieding op LPG-G3.
Het is een S70 van 1999 met zo'n 370dkm op de teller.
VOLVO IS A STATE OF MIND
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
- Black Beauty
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 06.04.2007 - 21:27
- Locatie: Holten (ov)
Ik heb zelf een v70 (classic) 2.5 10v. op gas G3. Nu heb ik er niet heel veel verstand van maar ik heb begrepen dat dit de zelfde motoren zijn als de 850.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en het loopt fantastisch. Ik ken ook mensen in mijn directe omgeving die een 850 op "gewoon" gas hebben gehad. zelfde type motor en nooit problemen.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en het loopt fantastisch. Ik ken ook mensen in mijn directe omgeving die een 850 op "gewoon" gas hebben gehad. zelfde type motor en nooit problemen.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Hoi SV,
Een V70 uit 1999, heb je recente foto's van de auto? Aan welke prijs zat je te denken?
Een V70 uit 1999, heb je recente foto's van de auto? Aan welke prijs zat je te denken?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Niet de boel door elkaar gooien: SV heeft een S70 in de aanbieding, geen V70.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Je hebt helemaal gelijk, een S70... Maakt op zich niet uit, als ivm met lange stukken de achterbank dan maar naar beneden kan. Ik bergijp dat ik bij de 850 in ieder geval altijd kan? Is dat dan voor de S70 ook zo?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18
Ja, ook bij de S70's kun je de achterbank neerklappen.Quota schreef:Je hebt helemaal gelijk, een S70... Maakt op zich niet uit, als ivm met lange stukken de achterbank dan maar naar beneden kan. Ik bergijp dat ik bij de 850 in ieder geval altijd kan? Is dat dan voor de S70 ook zo?
- SV
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 03.11.2006 - 11:01
Quota,
Klopt bij een S70 kan de achterbank ook neergeklapt worden, maar wees er van bewust dat er momenteel een gastank is geplaatst. Deze kan op zich wel omgebouwd worden naar een donuttank op de plek van het reservewiel, kosten hiervoor +/- €500,- dacht ik. Ook hangt het er helemaal vanaf wat je aan lange dingen wilt vervoeren, want ik heb ook geen probleem gehad met het vervoeren van lange dingen zoals gipsplaten, deuren, etc.
Helaas op dit moment even geen foto's bij de hand, maar ik zal kijken of ik van de week een aantal kan maken. Qua prijs zat ik aan zo'n €3750,- te denken.
Klopt bij een S70 kan de achterbank ook neergeklapt worden, maar wees er van bewust dat er momenteel een gastank is geplaatst. Deze kan op zich wel omgebouwd worden naar een donuttank op de plek van het reservewiel, kosten hiervoor +/- €500,- dacht ik. Ook hangt het er helemaal vanaf wat je aan lange dingen wilt vervoeren, want ik heb ook geen probleem gehad met het vervoeren van lange dingen zoals gipsplaten, deuren, etc.
Helaas op dit moment even geen foto's bij de hand, maar ik zal kijken of ik van de week een aantal kan maken. Qua prijs zat ik aan zo'n €3750,- te denken.
VOLVO IS A STATE OF MIND
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
SV
Dank voor je reactie, laten we de rest via pb afhandelen. Als er nog meer mensen zijn die tips en trucs hebben, dan hoor ik het graag.
Dank voor je reactie, laten we de rest via pb afhandelen. Als er nog meer mensen zijn die tips en trucs hebben, dan hoor ik het graag.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Nog een ander vraagje aan de mensen op het forum hier. zijn de 2.0 liters ook voorzien van een mooie roffel, en zo ja, wil een 850 - S70 - V 70 met deze motor ook nog een beetje vooruit, of moet je voor een beetje vooruitgang toch minimaal voor de 2.5 gaan?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
het 850 forum staat er bol van.Quota schreef: Als er nog meer mensen zijn die tips en trucs hebben, dan hoor ik het graag.
lezen is de boodschap.
http://www.volvo850forum.nl
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41181
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat riep ik ook al en quota heeft zich daar al als lid aangemeld heb ik gezien 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Klopt als een bus, maar het heeft wel wat weg van de spreekwoordelijke speld en hooiberg combinatie als je snapt wat ik bedoel.... :roll:Ludo schreef:het 850 forum staat er bol van.Quota schreef: Als er nog meer mensen zijn die tips en trucs hebben, dan hoor ik het graag.
lezen is de boodschap.![]()
http://www.volvo850forum.nl
Maar goed, ik zal er binnenkort wat meer tijd voor vrij maken om het allemaal te lezen, zijn er nog specifieke draadjes aan te bevelen?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
tja, wat wil je precies horen, of wat zoek je precies?.
kan al moeilijk een link naar ieder topic gaan plaatsen.
de 2.0 zou ik echter zelf niet aanschaffen.
die zal wel ongeveer hetzelfde vooruitgaan als een 2.5, maar je zal daarvoor het toerental continu een pakje hoger moeten houden...
kan al moeilijk een link naar ieder topic gaan plaatsen.
de 2.0 zou ik echter zelf niet aanschaffen.
die zal wel ongeveer hetzelfde vooruitgaan als een 2.5, maar je zal daarvoor het toerental continu een pakje hoger moeten houden...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...