Ik ben van plan om over een paar maanden een 2e hands Volvo V70 benzine te kopen. Mijn budget is ongeveer 10.000 euro. Mijn vraag is waar ik op moet letten als ik een V70 koop. Is km stand belangrijk of doet dat er niet toe? Graag ontvang ik tips hier in. Wat zijn de vaste kosten als je daadwerkelijk zo'n auto rijd qua onderhoud ed.
Alvast bedankt voor jullie reactie
V70
- V70R-obert
- 3rd Gear member
Wanneer je een uurtje rondsurft op het forum zijn er legio tips te vinden. Wanneer het budget ongeveer €10.000,- is kun je voor circa €12.000,- het laatste model kopen of een V70 classic voor minder.
Dan zul je een motorkeuze moeten maken. Een ongeblazen of geblazen motor. Ongeblazen beginnen ze bij 140pk en geblazen bij 200pk (uitgezonderd 2.0 turbo 180pk die mondjesmaat in NL voorkomt)
Laat voor aankoop de auto uitlezen op eventuele storingen. Controleer de boekjes en of de auto tijdig al zijn beurten heeft gehad. Bij een automatische bak is het belangrijk dat deze niet erg schokt. Controleer de werking van de airco, reparaties hieraan zijn vaak duur. Let op of de distributieriem al vervangen is, vaak staat dit op een stickertje bij deze riem of in het boekje. Wanneer alle rekeningen erbij zijn kun je alles overzien.
Hoge km standen hoeft geen probleem te zijn, maak er wel een sport van dat het exemplaar dat jij uitzoekt nu net niet veel gereden heeft en er uiterlijk als technisch goed uitziet. Laat anders een aankoopkeuring doen voor aanschaf.
Een V70 benzine is erg sterk en kan makkelijk 3 ton en meer rijden, uiteraard gaat dit niet altijd zonder hoge rekeningen voor onderhoud en vervangingen.
Succes met de aankoop en het vinden van alle tips op dit forum.
De variabele kosten voor een ietwat oudere V70 is glazenbol werk. De vorige eigenaar heeft de auto al grotendeels voor je afgeschreven, wanneer je geen gekke dingen met de auto krijgt kun je relatief goedkoop rijden.
De vaste kosten zijn wegenbelasting, verzekering, dit is afhankelijk van je opgebouwde no-claim en de provincie waar je woont. Via independer en het RDW kun je deze makkelijk zelf uitrekenen.
Dan zul je een motorkeuze moeten maken. Een ongeblazen of geblazen motor. Ongeblazen beginnen ze bij 140pk en geblazen bij 200pk (uitgezonderd 2.0 turbo 180pk die mondjesmaat in NL voorkomt)
Laat voor aankoop de auto uitlezen op eventuele storingen. Controleer de boekjes en of de auto tijdig al zijn beurten heeft gehad. Bij een automatische bak is het belangrijk dat deze niet erg schokt. Controleer de werking van de airco, reparaties hieraan zijn vaak duur. Let op of de distributieriem al vervangen is, vaak staat dit op een stickertje bij deze riem of in het boekje. Wanneer alle rekeningen erbij zijn kun je alles overzien.
Hoge km standen hoeft geen probleem te zijn, maak er wel een sport van dat het exemplaar dat jij uitzoekt nu net niet veel gereden heeft en er uiterlijk als technisch goed uitziet. Laat anders een aankoopkeuring doen voor aanschaf.
Een V70 benzine is erg sterk en kan makkelijk 3 ton en meer rijden, uiteraard gaat dit niet altijd zonder hoge rekeningen voor onderhoud en vervangingen.
Succes met de aankoop en het vinden van alle tips op dit forum.
De variabele kosten voor een ietwat oudere V70 is glazenbol werk. De vorige eigenaar heeft de auto al grotendeels voor je afgeschreven, wanneer je geen gekke dingen met de auto krijgt kun je relatief goedkoop rijden.
De vaste kosten zijn wegenbelasting, verzekering, dit is afhankelijk van je opgebouwde no-claim en de provincie waar je woont. Via independer en het RDW kun je deze makkelijk zelf uitrekenen.
- mscherpbier
- 2nd Gear member
beste Robert,
Bedankt voor het zeer uitgebreide antwoord/reactie. Hier kan ik mee aan de slag. Ik heb trouwens ook gehoord dat het interessant is om een auto uit duitsland te halen heb jij hier ervaring mee?
gr
Bedankt voor het zeer uitgebreide antwoord/reactie. Hier kan ik mee aan de slag. Ik heb trouwens ook gehoord dat het interessant is om een auto uit duitsland te halen heb jij hier ervaring mee?
gr
- V70R-obert
- 3rd Gear member
Ik kan er een boek over schrijven. Onze vorige V70 kwam uit Belgie en ook nog wel van een dealer. Uitdraai van alle beurten voorhanden, vlekkeloos door de RDW keuring en alles leek goed. Totdat de bak begon te schokken, auto naar garage gebracht, laten uitlezen, toen kwam aan het licht bij het uitlezen van de bak dat de tellerstand was teruggedraaid. Na veel gehannes en de waarschuwing dat je beter geen 'boer' kunt oplichten hebben we ons geld teruggekregen.
Je moet bij importeren heel goed op de boekjes letten en de auto goed laten nakijken/uitlezen. Onze huidige V70R komt ook uit Duitsland en is helemaal eerlijk. Wanneer je een V70 uit Duitsland shopt kun je een paar duizend euro verdienen. Op www.autoweek.nl kun je de BPM berekenen dat je moet betalen bij de RDW. Wees bij import dus heel scherp op de km stand. Als ik jou was zou ik me wel concenteren op de duitse dealers www.volvocars.de
Door de bank genomen komen daar wel de eerlijkste exemplaren vandaan.
Daarbij zitten Duitse Volvo's erg goed in de opties. Bij veel NL aangeboden V70 op internet staat bij de aanhef 'zeer veel opties' en lees je verder dat er niets inzit.
Voor het plezier zou ik zeker voor een turbo gaan, deze zijn wel duurder in verbruik.
succes
Je moet bij importeren heel goed op de boekjes letten en de auto goed laten nakijken/uitlezen. Onze huidige V70R komt ook uit Duitsland en is helemaal eerlijk. Wanneer je een V70 uit Duitsland shopt kun je een paar duizend euro verdienen. Op www.autoweek.nl kun je de BPM berekenen dat je moet betalen bij de RDW. Wees bij import dus heel scherp op de km stand. Als ik jou was zou ik me wel concenteren op de duitse dealers www.volvocars.de
Door de bank genomen komen daar wel de eerlijkste exemplaren vandaan.
Daarbij zitten Duitse Volvo's erg goed in de opties. Bij veel NL aangeboden V70 op internet staat bij de aanhef 'zeer veel opties' en lees je verder dat er niets inzit.
Voor het plezier zou ik zeker voor een turbo gaan, deze zijn wel duurder in verbruik.
succes
-
- 5th Gear member
Hoi,
Een benzine gestookte uit Belgie of Duitsland kan heel aantrekkelijk zijn want
benzine is daar veel minder in trek dan diesel.
Kijk eens op deze link voor wat dingen waar je rekening mee moet houden.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ik heb hier mijn verhaal neergezet
BartV70
http://www.ucl.volvocars.de
http://www.nl.ucl.volvocars.be/
Een benzine gestookte uit Belgie of Duitsland kan heel aantrekkelijk zijn want
benzine is daar veel minder in trek dan diesel.
Kijk eens op deze link voor wat dingen waar je rekening mee moet houden.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Ik heb hier mijn verhaal neergezet
BartV70
http://www.ucl.volvocars.de
http://www.nl.ucl.volvocars.be/
- DrRossi
- 4th Gear member
Let wel op dat er in de duitse versies standaard geen alarm zit.
Kost 800 euro achteraf!!
Kost 800 euro achteraf!!
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- v70black
- 2nd Gear member
1 maand geleden een v70 europe uit 2000 gekocht bij dealer in amersfoort.
Km stand 160.000 km.
Werkelijk alle optie's zitten er op en aan.
Onderhoudsboekjes zitten erbij.
Wat heb ik gedaan?
Gewoon de vorige eigenaar gebeld.
Deze man heeft mij alles verteld over de auto. Alles klopte ook qa onderhoud.
Hij had gewoon een nieuwe gekocht.
Ik heb in 20 jaar 5 volvo's bij een dealer gekocht en heb altijd de vorige eigenaar gesproken.
Bij heel veel (bijna) aankopen heb ik daardoor een hoop armoede voorkomen!
Voorbeeld: ik belde een vorige eigenaar van een volvo 940 estate.Deze vertelde mij dat de versnellingsbak al vijf keer gedemonteerd was en dat de dealer het niet lukte om te repareren.
De bewuste dealer had mij dat niet verteld,maar werd wel boos omdat ik de vorige eigenaar gesproken had.
Later gaf de chef werkplaats toe dat het inderdaad zo was met deze 940 en bood zijn excusses aan voor het gedrag van de verkoper.
Vervolgens hadden ze nog wel een volvo van een paar duizend euro duurder voor me staan
dat is dus mijn tip
gr Peter
Km stand 160.000 km.
Werkelijk alle optie's zitten er op en aan.
Onderhoudsboekjes zitten erbij.
Wat heb ik gedaan?
Gewoon de vorige eigenaar gebeld.
Deze man heeft mij alles verteld over de auto. Alles klopte ook qa onderhoud.
Hij had gewoon een nieuwe gekocht.
Ik heb in 20 jaar 5 volvo's bij een dealer gekocht en heb altijd de vorige eigenaar gesproken.
Bij heel veel (bijna) aankopen heb ik daardoor een hoop armoede voorkomen!
Voorbeeld: ik belde een vorige eigenaar van een volvo 940 estate.Deze vertelde mij dat de versnellingsbak al vijf keer gedemonteerd was en dat de dealer het niet lukte om te repareren.
De bewuste dealer had mij dat niet verteld,maar werd wel boos omdat ik de vorige eigenaar gesproken had.
Later gaf de chef werkplaats toe dat het inderdaad zo was met deze 940 en bood zijn excusses aan voor het gedrag van de verkoper.
Vervolgens hadden ze nog wel een volvo van een paar duizend euro duurder voor me staan
dat is dus mijn tip

gr Peter