remblokken vast aan de schijf?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hathu
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
Locatie: Hoofdstad van de achterhoek

Gisteren de auto gewassen, daarna niet meer gereden. Vanochtend wil ik wegrijden, lukt niet, het was net of de handrem erop stond. Na een keer of 6 flink voor en achteruit proberen te rijden kreeg ik hem van de plaats. Aan het grind van de oprit( een flinke geul erin) was te zien dat het rechterachterwiel had vast gezeten. Eenmaal aan het rijden geen last meer gehad, remt prima, rolt goed uit en geen vreemde geluiden of zo. Blijkbaar hebben de remblokken vast aan de schijf gezeten. Heb nooit eerder zoiets meegemaakt. WIE WEL?

De handrem stond er niet op en het had ook niet gevroren.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
paQ
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10

lijkt erop of een van je cilindertjes niet helemaal lekker meer mee doet.
rij eens bij een bandenboer naar binnen en vraag om de meestal gratis remmen test.
kun je zien of er misschien remkracht verschil optreedt.
Gebruikersavatar
Hathu
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
Locatie: Hoofdstad van de achterhoek

paQ Bedankt voor de tip, was al van plan het wiel eraf te halen om de remklauw te inspecteren. Eerst die test maar doen dus.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
niels.nijsten
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36

wat bij de volvo's best wel veel voorkomt is dat het blokje vast blijft zitten aan het zadel door roest of vuil maar het kan ook je remcillinder zijn wat wel zeer onwaarschijnlijk is. je remklauw zorgt ervoor dat de cillinder de blokjes tegen de schijf kan drukken deze cillinder kan dan blijven hangen dat is een mogenlijkheid of je blokjes rusten op een stukje ijzer een zogenoemd zadel de blokjes moeten vrij van het zadel kunnen bewegen vaak komt er roest of rotzooi tussen het zadel en het blokje te zitten waardoor de rem vast blijft hangen.
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3140
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Gebeurd me regelmatig. Zelfs met een hagelnieuwe auto.

Ingredienten:
* Open velg (lichtmetaal)
* Wat vuiligheid
* Water
* Auto op de handrem
* Achterwielen met schijfremmen

Gebeurd vaker in de winter met sneeuw en pekel
niels.nijsten
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36

oplossing (of in iedergeval beetje langer ermee rijden zonder vastzitten) smeer genoeg kopervet op je zadel(maar niet opje schjijf natuurlijk:P;)
440 B18U 1995, Elec. Ramen+Spiegels, Middenarmsteun, Halflederinterieur Dubbele Remus DTM, Pilot Openluchtfilter, 40MM Verlaagd en Black windows.
290.000KM op de klok.
Gebruikersavatar
Hathu
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 03.09.2006 - 16:20
Locatie: Hoofdstad van de achterhoek

Het was inderdaad niet de remcilinder maar vuil.
V70 TDI 1998 comfort-luxe automaat tot juni 2015. Nu V70 NN 2.5T GT
niels.nijsten
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16.05.2007 - 18:36

dit komt heel vaak voor bij deze autos smeer daarom genoeg kopervet erop om het schoon te houden
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”