Foto's Gezocht: Elektronische metingen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Ghent On Tour
Starter

Hallo,

Ik ben namelijk op zoek naar bepaalde foto's. Op deze foto's zou ik namelijk bepaalde metingen moeten kunnen bekijken.

Het zou gaan ivm de metingen van : Spanning
Weerstand

Heeft er iemand foto's van een persoon die de spanning of weerstand meet van een Dimlicht - Standlicht - Groot licht - Pinker - ( Liefst vooraan - achteraan)

Wat ik juist op de foto's zou moeten zien is....Het resultaat van de metingen( De 'uitslag' dat de multimeter aangeeft)
En wat ik ook zou willen zien op foto is, Hoe men juist de metingen moet uitvoeren( Bv...De + en de - van de multi meter op de fiche van de koplamp om de spanning te meten)

Als iemand me aan deze foto's zou kunnen helpen zou ik deze persoon enorm dankbaar zijn.
Men mag me contacteren via te reageren op dit bericht of via pm.

Mvg
Johan Braziltraveller
4th Gear member

Kerel...moet je niet gewoon eens gaan buurten bij een garage??
VOLVO 440 1.8i '96
Dieselaar
2nd Gear member

Ghent On Tour schreef:Hallo,

Het zou gaan ivm de metingen van : Spanning
Weerstand

Mvg
De spanning is volgens mij gewoon de boordspanning, dus 12V In de praktijk is de accuspanning altijd iets hoger, 13-13,5V, afhankelijk van de (ladings)toestand van de accu. en of de dynamo draait of niet.

Ook zakt de spanning als er meer afnemers staan ingeschakeld. Maar moet altijd boven de ca. 11 volt blijven.

Weerstand: dat is afhankelijk van de lamp. Maar je kan het zelf makkelijk uitrekenen met de formule V = I x R (v=spanning, I=stroom in ampere en R=weerstand in Ohm).

natuurlijk heb je ook weerstand in het circuit van de auto, mar bij een lamp van 55Watt moet het ongeveer wel kloppen. Startmotot trekt 200-300A dus dan zakt de spanning wel flink.

Formule voor vermogen is W = V x I (vermogen in Watt). Deze formules alleen bij gelijkspanning op de auto.

Ga NOOIT aan Xenonlampen prutsen, hier staat 45000V op dus het kan makkelijk het laatste zijn wat je aan je auto doet!!!

ben benieuwd waar je dit voor nodig hebt...???
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”